Gå til innhold

Situasjoner der venner har skuffa deg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis dette er alt, så synes jeg du er en jævlig venn. Ikke henne.

Anonymkode: 47668...655

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, GjestSiden2006 skrev:

Bli sur og så sint under lunsjen jeg sa jeg var gravid. Kvinnemennesket måtte reise seg, gå vekk å ta en pause! 

Selv hadde jeg stått henne nær i 10 år, 4 av dem ved hennes adopsjons-prosess. Hun var nylig tildelt et barn, men jeg forstod der og da fra den lunsjen at jeg ikke ville være hennes venn lenger. Ikke savnet henne en dag. 

.

Anonymkode: 47668...655

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dette er alt, så synes jeg du er en jævlig venn. Ikke henne.

Anonymkode: 47668...655

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.

Anonymkode: 47668...655

Regner med begge var til meg. 

Vel dette var dråpen. Dette var det som gjorde at vennskapsbegret rant over. Før dette var det hele tiden små stikk som bare ballet på seg. 

Så jeg tenkte for meg selv at om det ikke ble tatt godt i mot, så hadde jeg svaret med to streker under. Slike folk kan bare ikke være glad på andres veiene uten å komme med noe kjipt. Kuttet det med roten. 

Endret av GjestSiden2006
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mange dårlige opplevelser på barne- og ungdomsskolen med venninner som plutselig ikke var interessert i å være sammen med meg mer, de fant noen andre og kulere folk å være sammen med.

På vgs hadde jeg 3-4 andre jenter i klassen jeg anså som mine venner, selv om ikke alle var like gode venner med hverandre. Da vi skulle være russ fordelte de seg på to ulike busser, var ikke plass til meg på noen av dem, så ble ikke noe russefeiring på meg. Var ikke sånn kjempeopptatt av russefeiring sånn i utgangspunktet, men det var jo litt kjipt.

Som voksen opplevde jeg at da mannen til en venninne seksuelt trakasserte meg (skulle alltid ta meg på rumpa – noen ganger også på puppene og i skrittet! – på fest, da min mann til slutt sa i fra ble vi begge fryst ut av vennegjengen. Dette er 3 år siden, det har ikke vært noen felles fester med alle (menn og kvinner) i gjengen siden, mistenker det er derfor... Forholdet mitt til denne venninna og ei av de andre som er "sjefene" i vennegjengen er også noe anstrengt... 

Er visst ikke god på dette med venner, merker jeg.

Anonymkode: dfd2b...572

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Er det nødvendig med moral preik  hver eneste gang i slike tråder?

Så unødvendig, og uintressant.

Anonymkode: 47668...655

Moralpreik hvor? Scroll videre hvis det er så uinteressant😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, GjestSiden2006 skrev:

 

Regner med begge var til meg. 

Vel dette var dråpen. Dette var det som gjorde at vennskapsbegret rant over. Før dette var det hele tiden små stikk som bare ballet på seg. 

Så jeg tenkte for meg selv at om det ikke ble tatt godt i mot, så hadde jeg svaret med to streker under. Slike folk kan bare ikke være glad på andres veiene uten å komme med noe kjipt. Kuttet det med roten. 

Ja, som sagt sa at det vis det var alt, så synes jeg du var kjip, men det var du ikke , det lå mer til :)

Anonymkode: 47668...655

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Cuddles skrev:

Moralpreik hvor? Scroll videre hvis det er så uinteressant😊

Det du skrev. 

Vi alle mennesker, vi trenger ikke en leksjon. 

Anonymkode: 47668...655

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det du skrev. 

Vi alle mennesker, vi trenger ikke en leksjon. 

Anonymkode: 47668...655

Har da heller ikke kommet med leksjoner, men derimot delt min erfaring, som TS spurte om.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Cuddles skrev:

Har da heller ikke kommet med leksjoner, men derimot delt min erfaring, som TS spurte om.

jeg ville fortelle deg, akkurat som du følte å komme med moralsk leksjon.

 

Anonymkode: 47668...655

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to venninner som utnyttet meg og snyltet på meg. De tror jeg har bedre økonomi enn dem, tydeligvis. Jeg har vanskelig for å si nei, men til slutt knakk jeg koden. Hun ene venninnen har fortsatt vennskapet som før, hun andre har fryst meg ut. Og siden hun er sjefshøna i flokken blir jeg ikke invitert på noe mer.

Anonymkode: 4f448...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen (mer bekjent nå) har bare dårlige forhold bak seg. Hun går etter bad boys som er utro, sårer henne og behandler henne dårlig. Har sagt hun må gå etter andre menn, men nei, det vil hun ikke. Hun synes vanlige oppegående menn er kjedelige.

Så hun er veldig bitter på andre som har det bra i forholdet og er lykkelig. Det tåler hun dårlig. Gadd ikke å gratulere meg med forlovelsen og satt bare å surmulet i bryllupet vårt. Jeg kan liksom ikke si noe positivt til henne ( om forholdet) for da blir hun bitter og sjalu :roll: Synes det er slitsomt. Hun er mye negativ og klagete. Unner ikke andre lykke.

Har lite kontakt med henne. Blir bare så sliten av henne. Det mener andre også.

Anonymkode: 76c02...ab2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støttet bestevenninnen min gjennom separasjon og skilsmisse. Da jeg fikk trøbbel i mitt ekteskap var det ingen støtte å få, og hun var konstant opptatt med den nye kjæresten. Senere har kun jeg tatt initiativ og invitert både hun og de på kaffe, vin, lunsj, filmkveld, jentefest mm, men ingen respons på et år nå, og hun er kun sammen med kjæresten. Gikk lei i høst, og har ikke tatt mer kontakt. 

Anonymkode: 3308a...7b5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg fylte rundt år hadde mannen min planlagt en fest for meg, og vi skulle invitere både min venninnegjeng og våre felles venner. Så viste det seg at en i venninnegjengen hadde planlagt noe annet for en annen venninne (ikke bursdag) på samme dag og inviterte alle venninnene til dette. Det ble derfor ingen fest på min runde dag. Jeg ble så skuffet og såret at jeg bare avlyste alt. Vi er fortsatt venner, men den episoden var vanskelig å svelge. 

Anonymkode: b1673...194

Så du var viktigere enn denne andre personen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, The Kitten skrev:

Så du var viktigere enn denne andre personen?

Er du...?

Eller er du..?

Anonymkode: 47668...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi fortalte vennegjengen (10 stk) en kveld for to uker siden at vi sliter i ekteskapet og at vi vurderer å flytte fra hverandre en stund. 

Der og da ble folk bare satt ut og sa ikke annet enn "så leit". I ettertid har ingen (!!) sendt en sms en gang og sagt noe støtende.

Skuffet er bare forbokstaven.

Samme gjengen...jeg la ut en mld på messenger om at min tante var død. Ikke en kondolanse en gang... 

Hva er det med folk?

Anonymkode: f56d7...2d2

Det er helt vanlig at parforhold går over eller skranter. Det skjer hele tida.

Angående død tante så lurer jeg på hva i huleste det har på messenger å gjøre? Hvorfor prøver du å få en syntes død til å handle om DEG?

Anonymkode: 3af0a...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er helt vanlig at parforhold går over eller skranter. Det skjer hele tida.

Angående død tante så lurer jeg på hva i huleste det har på messenger å gjøre? Hvorfor prøver du å få en syntes død til å handle om DEG?

Anonymkode: 3af0a...1a7

Herregud...

🤐

Anonymkode: 47668...655

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ei venninne som anklaget meg for å være ute etter typen til storesøsteren hennes. Hvorfor anklage meg som ikke engang oppmuntret til noe og kun stilte opp for å hjelpe en person i krise? Jeg skjønner ikke hvordan hun kunne tro det om meg og antar det var søsteren som drev med renkespill for å få meg ut av varmen.

Anonymkode: b1ad2...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt vanlig at parforhold går over eller skranter. Det skjer hele tida.

Angående død tante så lurer jeg på hva i huleste det har på messenger å gjøre? Hvorfor prøver du å få en syntes død til å handle om DEG?

Anonymkode: 3af0a...1a7

Når noen i vennens familie eller andre man står nært dør, så er det normalt å si "kondolerer"

Selvfølgelig er det helt normalt at forhold ryker, men det går faktisk an å komme med en "hvordan går det?" melding. Ha litt empati når venner går igjennom tunge tider.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg ville fortelle deg, akkurat som du følte å komme med moralsk leksjon.

 

Anonymkode: 47668...655

I’m out😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Cuddles skrev:

I’m out😂

Erfaringer intressant , moral leskjoner til voksne mennesker uintressant.

Anonymkode: 47668...655

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...