Gå til innhold

Å akseptere at man er bunnslam.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker veldig fordomsfull. Jeg har handlet i kiosker mange, mange ganger, og det har faktisk aldri slått meg at personene som jobber der, skal tilhøre et " lavt" nivå?? Du er jo på fullstendig bærtur. Eneste jeg bryr meg om når det kommer til mennesker som jobber i serviceyrker eller om de er leger, advokater, busssjåfører etc, etc er om de virker som flotte mennesker eller ikke. Den mest intelligente mannen i verden, har en iq på ca 200 jobber som bartender, ser du ned på han og? 

Anonymkode: 0b077...54a

nei, hvis de elsker jobben sin så er det greit. 
Men dette er jo forferdelig dårlig lønnet? man må leve ekstremt stramt? 
Ikke vet jeg.... 
 

Anonymkode: 14978...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er din alder egentlig ? Får inntrykk av at du ikke er så altfor gammel.. 

Anonymkode: 665ae...ba7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en voksen dame nå, men har samme lave følelse som jeg har hatt hele livet. Den er som medfødt! 
Allerede i barnehagen kunne de voksne se at jeg lot andre barn hersje med meg. De tok leker ut av hendene mine, jeg lot dem. 
Nok om barndommen, men jeg vet ikke hva jeg vil med livet. Jeg har søkt jobb, et sted jeg har jobbet før og er kjempe nervøs for å ikke få så mye som en telefon. 
Tenk så lavstatus, å ikke vite hva en vil med livet i den alderen. Å ha jobb er ikke nok heller, ikke når jobben du er i tiltrekker seg unge mennesker som studerer ved siden av. De tenker jo at jeg har veldig lave ambisjoner, her er jeg, en dame i etableringsalder, og jobben er en slik jobb mange tenåringer har som sesong eller vedsidenavstudier-jobb , det er min fulltidsjobb, min "karriere". 

Jeg går og drømmer om noe som aldri skjer. Jeg vil flytte til et annet land, få meg kjæreste også. Men er så alt for flau over meg selv at jeg ikke tror noen mann vil like meg. 
Årene går fortere og fortere, og mindre og mindre har skjedd med tiden. Er ikke takknemmelig for noen ny dag jeg våkner, for det er reprise etter reprise. 

Anonymkode: 14978...a09

Pass på at du ikke dyrker negative tanker om deg selv. Det er sikkert trygt og automatisert i deg,  men kommer ingen vei med det. 

 

Har hatt mange sånne tanker som deg om meg selv, men begynte på et tidspunkt å handle annerledes allikevel. Og nå (etter mange år og slit) har jeg et godt liv.

Anonymkode: f4742...4a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er din alder egentlig ? Får inntrykk av at du ikke er så altfor gammel.. 

Anonymkode: 665ae...ba7

28
 

Anonymkode: 14978...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk, men dette var veldig hobbypsykologisk da...

Hvordan i huleste vet man om et sted har mange av "mannen i gata" ? hvilke steder er det? 

Men alle råd du kommer beviser jo bare at jeg er svak. For jeg takler visst ikke manipulerende mennesker og narisissister. Men jeg tror ikke jeg omgås så mange av dem, jeg er ikke akkurat omringet av Melinaer 😛 
Men slike er jeg ikke interessert i å være med heller. 

Man er faktisk jævlig taper når en ikke oppnår det faktisk de fleste oppnår. 
 

Anonymkode: 14978...a09

Har du sett på norske rednecks? Hadde du følt deg som bunnslam der også?

Jo billigere sted å bo jo mer "vanlige" mennesker er det der.

Anonymkode: 72299...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

28
 

Anonymkode: 14978...a09

Da har du god tid til å gjøre endringer i livet ditt 

Anonymkode: 665ae...ba7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Pass på at du ikke dyrker negative tanker om deg selv. Det er sikkert trygt og automatisert i deg,  men kommer ingen vei med det. 

 

Har hatt mange sånne tanker som deg om meg selv, men begynte på et tidspunkt å handle annerledes allikevel. Og nå (etter mange år og slit) har jeg et godt liv.

Anonymkode: f4742...4a3

Det er bra du har et godt liv. 
Men jeg hater at jeg ikke klarer å stå imot diagnosen min.Har utredningstime i augsut!! Såååå lenge, og hva om jeg ikke blir ringt av den sjefen? jeg har søkt sommerjobb, da blir jeg gående her i sommer OG.
Du skjønner, ejg jobbet siden jeg var 19. Så ble jeg 24 og tenkte å satse på noe annet som jeg fikk tilbud om, dette innebært at jeg ikke kunne drive å betale husleie der jeg bodde, da hadde kontoen fort gått tom for jeg hadde ikke hatt anledning til å bo der. 
Lønnen var såpass ustabil at jeg måtte ha sparepenger i bakhånd. Angrer ikke. 
Men jeg følte meg hjemme i livet. Men så er ikke flaksen eller tilfeldigheten på min side, som vanlig....
Og jeg blir sint på meg selv.
Møter en mann, men jeg tør ikke gjøre noe med han. Nå VET jeg ingenting, men det er jo typisk om han liker ei anna, som er litt mer suksessfull enn meg. Det er ei som svarer med hjerter og masse kysseemoji hele tiden, men det er til alle, så mulig jeg overanalyserer. Jeg sliter med  å innse at jeg nok aldri kommer til å se han igjen, det er liksom aldri min tur i kjærligheten. 
Jeg tenker også at om jeg så innledet noe til han, så hadde han vært utro mot meg eller valgt meg vekk for ei anna, mens møter han hun her, så kommer han til å være drømmekjæresten for henne. og det er hardt å tenke på.
Jeg har møtt et par menn i mellomtiden, som er mye mer i nærheten , men typisk nok var disse for kjedelige. 
Så jeg skjønner ikke hvordan i helvete folk velger kjæreste, er det utifra forelskelse eller er det fornuft? 
 

Anonymkode: 14978...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou

Det finnes godt voksne mennesker som helt sikkert har en lignende jobb som du snakker om, og som ikke føler seg som bunnslam. Man trenger ikke A4-livet for å være «suksessfull».

Det norske samfunnet legger føringene for at man tror at A4 livet med utdanning, barn, hus og bil er det som er godkjent, men det handler jo bare om hva DU føler. 

Er du deprimert? Har du ambisjoner og ønsker for å gjøre noe annet i livet ditt? Da bør du søke hjelp. Ikke lev livet uten å føl deg lykkelig. Dersom du vet at lykken kommer med en annen jobb og/ eller en kjæreste, ja da må du ta grep. 

Kom deg ut og få deg en utdannelse, ta kurs, påbygg eller noe du greier å gjennomføre. Endringa skjer ikke av seg selv, og alderen din er evt noe du selv legger fram som en hindring. Man får ikke jobb uten å søke. 

Jeg kan også garantere deg at det finnes menn som ville likt deg, men ikke med den selvfølelsen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du sett på norske rednecks? Hadde du følt deg som bunnslam der også?

Jo billigere sted å bo jo mer "vanlige" mennesker er det der.

Anonymkode: 72299...9ea

Nei, jeg er ikke noe glad i å se på tv. 
Hva handler det om? jeg leste litt om det, og det står at det er mennesker som tar avstand fra a4- livet. 
Har ingen drøm om å bo slik de bor? vil ikke bo på bygda. 
Dessuten drikker jeg ikke og synes festlivet ser ut som et mareritt. 

"vanlige" mennesker? er det ikke nettopp det de ikke er? de tar jo avstand fra a4- livet. 

Men nei, jeg tar ikke imot et kort jeg ikke vil ha bare fordi jeg er tildelt det.

Anonymkode: 14978...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man er faktisk jævlig taper når en ikke oppnår det faktisk de fleste oppnår. 

Du tar ikke til deg noe av det som skrives her, så da er det faktisk ditt eget valg å drive med selvmobbing. Det vil ikke føre til et lykkelig liv, men så lenge du velger å se ned på deg selv og andre, så er det ikke så mye andre kan gjøre. Tankene er faktisk dine, så da er det bare deg som kan endre dem, men så lenge du ikke er villig til det, så er det jo bare å fortsette å tenke negativt. Det er noe veldig selvopptatt med mennesker som tenker slik, de er så opptatt av sin egen selvmedlidenhet at de glemmer å se menneskene rundt seg. 

Anonymkode: 0b077...54a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

men det er sant ? hvorfor skal jeg begynne å tro at jeg er noe annet enn det som faktisk er bevist? 

Jeg klarer ALDRI noe som krever noe...... 

Anonymkode: 14978...a09

Må du det da? Du kan vel lære deg ting du liker? Om det er å sy, bake eller å bli pilot. Hva har du LYST til å klare? 

Jeg skulle gjerne klart mye jeg. Men det gjør jeg ikke. Klarte mye mer før men var ikke fornøyd da heller. Kjenner flere med høye stillinger som heller ikke er fornøyd. De har lagt lista mye høyere.  Mye vil ha mer er det noe som heter. Jo mer du klarer jo mer vil du ha. 

 

Anonymkode: 72299...9ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg er ikke noe glad i å se på tv. 
Hva handler det om? jeg leste litt om det, og det står at det er mennesker som tar avstand fra a4- livet. 
Har ingen drøm om å bo slik de bor? vil ikke bo på bygda. 
Dessuten drikker jeg ikke og synes festlivet ser ut som et mareritt. 

"vanlige" mennesker? er det ikke nettopp det de ikke er? de tar jo avstand fra a4- livet. 

Men nei, jeg tar ikke imot et kort jeg ikke vil ha bare fordi jeg er tildelt det.

Anonymkode: 14978...a09

De tror ikke de er bunnslam selv om de er ganske primitive. Og likevel er de fornøyd med seg selv og hva de har. Personlig hadde jeg vært temmelig flau om jeg hadde vært en av dem, men de har noe jeg ikke har: evnen til å nyte det livet de har selv om de ikke har status og flotte ting. 

Poenget er at du har ingen grunn til å være misfornøyd. Du er bra nok. 

Anonymkode: 72299...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe galt i å akseptere sannheten 👍

Anonymkode: a013f...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe galt i å akseptere sannheten 👍

Anonymkode: a013f...99c

Fjols. 

Anonymkode: 72299...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres litt bitter ut, kanskje du skal ta tak i hvordan du selv kan påvirke din situasjon. Du kan jo ikke endre hva andre folk gjør, men du kan endre din måte å takle det på eller tenke om det. Det kan best gjøres med litt hjelp fra hjelpetjenstene, finnes mange muligheter der. 

Anonymkode: c7734...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 16.4.2019 den 19.15, AnonymBruker skrev:

Noe av det ironiske ved dårlig selvtillit er man faktisk er ekstremt selvsentrert. Man tror "alle" går rundt og anser deg som ubrukelig, mislykket, stygg etc, men faktum er jo at andre folk i liten grad tenker over deg på den måten. Folk har nok med sine egne problemer og analyserer ikke deg og dine (manglende) prestasjoner. Andre går heller ikke rundt og forventer at du skal være en supervellykket karrierekvinne eller ha alt på stell. Det er DU som utsetter deg selv for negativt press og kritikk, ikke andre.

Om man skal få det bedre med seg selv, er man nødt til å begynne med sine egne tanker. Å kalle seg selv bunnslam er direkte kontraproduktivt, det bryter deg bare ned. Tenk på deg selv som lita jente, og husk på at den lille jenta fortsatt er inni deg et sted. Er det hun du kaller bunnslam? Hvorfor har hun fortjent det? Du må behandle deg selv som din egen venn, ikke verste fiende. En god venn heier, backer opp og klapper på skuldra. Det må du gjøre med deg selv hver dag.

Om du føler at du har stagnert og ikke er i trivsel i jobb og det sosiale, begynn med små steg. Meld deg opp til noen fag, fortsett å søke jobber du synes virker interessante, kast deg ut i datingen. Det er veldig trist å bruke sin korte tid på jorden på å skamme seg over seg selv, heller enn å faktisk gå ut der og leve livet. Det meste handler om å bygge kloss for kloss. Tar du noen små steg i dag, så vil du være litt nærmere i morgen.

Anonymkode: 1d9ad...a65

Jises... leser du selv tråder her inne? Det er mye lavstatus piss her inne. Folk rakker ned på de som ikke er vellykkede karrierekvinner og menn her inne. Bare les selv. Eller de som ikke har samboer og barn. Man er også bunnslam fordi man finner seg en gift mann, når livet bare er sånn og de fleste er i forhold. Også dette innlegget da, der alle kjefter og glefser og påstår at ts setter disse kravene selv, det er feil vet du, fordi dette er et press samfunnet og folk flest setter 😚

Anonymkode: 54590...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jises... leser du selv tråder her inne? Det er mye lavstatus piss her inne. Folk rakker ned på de som ikke er vellykkede karrierekvinner og menn her inne. Bare les selv. Eller de som ikke har samboer og barn. Man er også bunnslam fordi man finner seg en gift mann, når livet bare er sånn og de fleste er i forhold. Også dette innlegget da, der alle kjefter og glefser og påstår at ts setter disse kravene selv, det er feil vet du, fordi dette er et press samfunnet og folk flest setter 😚

Anonymkode: 54590...c3a

Glemte å nevne at det er veldig dobbeltmoralsk av dere alle sammen. I det ene øyeblikket taper og i det andre så må man skjerpe seg og alt sitter bare i deg. Dette er et stort problem for fellesskapet og ikke individet

Anonymkode: 54590...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...