Gå til innhold

I morgen drar jeg på påskeferie.


SoWhat?

Anbefalte innlegg

Kg og mitt smått normale liv elkers blir byttet ut med ti italienere og fem halvt italienere og tre nordmenn. Det blir det sedvanlige kaos med høylydte italuenere, nordmenn som veksler blikk og diskusjoner. Alltid diskusjoner. Jeg kommer til å være den som sitter på gulvet med ungene og lukker ørene for den ellers halvsprø familien. Ungene og meg er alltid ❤️

Og de tre som alltid drikker for mye vin. Det er egentlig bra, for der er kun da de 'elsker" hverandre og er enige om alt 😄 de andre mer moderate vil bare le og himle med øynene. Og jeg vil få kritikk fordi jeg ikke har lært meg å lage ordentlig mat på italiensk vis. Alltid. Og det er sant. Er ekspert på pizza da, men det er litt sånn "eh"?! 

Det blir mye bråk. Veldig mye bråk. Høye stemmer og veldug mye latter. Jeg kler på ungene og går tur! Alltid laange turer. Bless barn ❤️ 🙂

krangling blir det. Men det er som det er alltid. Noen vil gråte, og noen ber om unnskyldning. Noen vil sjefe, og andre vil føle seg degradert. Samme hvert eneste år! Bland italienere og nordmenn = kulturkræsj  😆 på veldig mange måter. Temperament og engasjement. Ave Maria og katolikker og kristne som har meldt seg ut av statskirken. Joda. Det gløder.

Og jeg som bare "ha fokus på barna, ha fokus på barna, ha fokus på barna" 😄 jeg blir betraktet som litt sær. Det er ikke at de legger skjul på det akkurat! Hehe. 

Ståk og styr og mange mennesker i en bolig ( stor da, men dog). Jaja.

Men. Så er det måltidene. Åh! Da er det bare kos og latter og spøker og humor og kjærlighet. Godt en setter måltidene høyt blant italienere! Og nordmenn også ofte. 

Jeg har pakket i dag. Har kjøpt med små ting til de seks barna. Og ballonger. Elsker ballonger. Haha. Jeg puster dypt og har kjøpt TRE liter vin til jeg kommer hjem. Tror jeg vil trenge det. Men ærlig og alvorlig talt : jeg gleder meg! Til kaos og alt! Måltidene er oasene. Overlever godt på den og alle småtrolla ❤️

Ps. De voksne er allrighte de også altså. Gleder meg til quiz. Og at den staeste på 84 mener alle svar er gale! God påske! 😄

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

God tur, kos deg masse :vinke:

Anonymkode: 5f52c...4eb

Tusen takk! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev:

    Kos deg maximalt sier jeg og god tur! :goodbye: 

Takk Hoppe! 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev:

Påskeklem i fartaaaa...... :klem: 
59410_822.jpg

Den skulle jeg ha imponert med 😄 hadde pipa fått annen lyd 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nettvenn skrev:

God tur og ha en super påske!:)

Takk du 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...