Jump to content
AnonymBruker

Hallo folkens, jorda ER faktisk flat.

Recommended Posts

AnonymBruker

Som Jehovas vitne møter jeg mange fordommer og får høre mye rart. Men selv vi VET at jorda er rund. Fatter ikke at det går an å tro noe annet engang.

Anonymkode: 20f3e...985

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 hours ago, Tyv1 said:

Interessant at tilsynelatende oppegående og intelligente mennesker velger å forkaste all de har lært om jorden og verdensrommet for å kaste seg på en såpass kontroversiell teori. Lurer på hva grunnen er.

Psykdom? Lite utdanning? Lav IQ? Religiøsitet? En kombinasjon av dette?

Anonymkode: 83c30...8c3

AnonymBruker

Kan være trollig også, selvfølgelig. Eller ensomme mennesker som finner glede i fellesskapet i flat earth-bevegelsen.

Tyv1
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Psykdom? Lite utdanning? Lav IQ? Religiøsitet? En kombinasjon av dette?

Har aldri hørt troende predikere at jorda er flat. :) Og det andre? Nja, tror heller det er et behov for å tro at man vet noe få andre kjenner til. At har gjennomskuet et eller annet. I samme slengen er de jo som regel skeptiske til endel andre offisielle sannheter.

AnonymBruker
2 hours ago, Tyv1 said:

Har aldri hørt troende predikere at jorda er flat. :)

Det finnes definitivt troende som gjør dette, både kristne (særlig fra USA) og muslimer. Han som dukke opp 11:21 inn, Bob, baserer dette på bibelen.

Tyv1
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes definitivt troende som gjør dette, både kristne (særlig fra USA) og muslimer. Han som dukke opp 11:21 inn, Bob, baserer dette på bibelen.

Ok, jeg påstår likevel at det ikke er vanlig blant troende. Om noen få mener de finner bevis for noe i bibelen så representerer de ikke det store flertallet. Det blir det samme med intelligens. Om et par av de som henger seg på flat jord-teorien er litt "enklere" enn andre så betyr det ikke at resten er det.

Annonse

AnonymBruker
20 hours ago, Tyv1 said:

Har aldri hørt troende predikere at jorda er flat. :) Og det andre? Nja, tror heller det er et behov for å tro at man vet noe få andre kjenner til. At har gjennomskuet et eller annet. I samme slengen er de jo som regel skeptiske til endel andre offisielle sannheter.

Er nok (dessverre) mye sant i dette. Konspirasjonstro er en gjenganger hos alle fakta- og vitenskapsnektere.

https://forskning.no/ny-helse-vaksiner/vaksinemotstandere-tror-pa-konspirasjonsteorier/290407

https://forskning.no/religion-filosofiske-fag-kronikk/kronikk-vitskapen-lyg-om-at-jorda-er-rund/1161484

Én ting er flatjordere, de er jo bare underholdene og gjør ingen flue fortred.

Verre er den generelle skepsis til vitenskap, fakta og myndigheter de er en del av - for den skaper dramatiske konsekvenser. To av de tydeligste er vaksinemotstand og klimaskepsis. Det at noen/endel tror på slikt istedet for godt dokumenterte fakta gjør at alvorlige sykdommer blusser opp igjen, og det blir langt verre å samles om klimatiltak som monner. Det er verre enn at noen originaler tror på /later som de tror på at jorden er flat

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/4q35rq/Nar-forestillinger-forkles-som-fakta-pa-nettet--Camilla-AC-Tepfers-og-Hakon-Haugli

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/livet/2019/04/14/195568837/troen-pa-en-flat-jord

Anonymkode: 96381...dad

Tyv1
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Verre er den generelle skepsis til vitenskap, fakta og myndigheter de er en del av - for den skaper dramatiske konsekvenser. To av de tydeligste er vaksinemotstand og klimaskepsis. Det at noen/endel tror på slikt istedet for godt dokumenterte fakta gjør at alvorlige sykdommer blusser opp igjen, og det blir langt verre å samles om klimatiltak som monner. Det er verre enn at noen originaler tror på /later som de tror på at jorden er flat

Dette er veldig riktig. Vi kan le av flat jord-tilhengerne, men det er mye verre med klimaskeptikere etc. Les denne for å få et innblikk i hvordan mange klimaforskere opplever hverdagen. De vet hvilken vei dette går og det gjøres nesten ingenting. Når da de som skal være skeptiske til absolutt alt dukker opp og mener klimakrisen er kokt sammen av noen for å tjene penger så er det virkelig ille. Det går ut over oss alle.

https://www.nettavisen.no/nyheter/klimaforskere-fortviler---mange-sliter-med-angst-sinne-og-depresjon/3423813804.html

AnonymBruker

Christian Paaske står urokkelig på sitt. Paaske er en universitsutdannet person, og har også snakket om dette på offisielt TV.

Må si holdningen til Paaske forundrer meg, det er en person som har mistet sitt ekteskap på grunn av sin overbevisning ( Paaske fortalte om det i en av sine andre videoer, husker ikke hvilken). 

Her er en ny omfattende video fra Paaske, publisert for bare få dager siden. Der presenteres hele 20 grunner, og det er en del nye forklaringer om bakgrunn og årsaker etc. 

Anonymkode: 18528...024

Aragorn ll Elessar

Jeg fatter ikke at det finnes idioter som tror at jorden er flat

Alle som har en snev av intelligent vet da godt at jorden er en trekant som ligger å flyter i et gigantisk basseng som er på ryggen av en gigantisk skilpadde som dras rundt solen av 10 gigantiske enhjørninger. Jeg kan ikke annet enn å le av idioter som ikke forstår dette.

Spoiler

Om du tok det jeg skrev der alvorlig er du en idiot

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Christian Paaske står urokkelig på sitt. Paaske er en universitsutdannet person, og har også snakket om dette på offisielt TV.

Må si holdningen til Paaske forundrer meg, det er en person som har mistet sitt ekteskap på grunn av sin overbevisning ( Paaske fortalte om det i en av sine andre videoer, husker ikke hvilken). 

Her er en ny omfattende video fra Paaske, publisert for bare få dager siden. Der presenteres hele 20 grunner, og det er en del nye forklaringer om bakgrunn og årsaker etc. 

Mannen må bare trolle. Eventuelt er han splitter pine gal.

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han fremstår jo som en ytterst intelligent fyr, det må jeg si. Det hadde vært interessant å se ham argumentere for seg i en debatt om dette, hvor folk med faglig tyngde stilte opp og forsvarte "teorien" om jorda som den kulen vi kjenner den som. For folk flest blir en del av dette vanskelig å begripe, fordi det handler om fysikk, og fysikk kan være innviklet å forstå seg på. Jeg vil gjerne se argumentene hans revet i stykker, rett og slett.

Anonymkode: 2763c...81e

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Han fremstår jo som en ytterst intelligent fyr, det må jeg si. Det hadde vært interessant å se ham argumentere for seg i en debatt om dette, hvor folk med faglig tyngde stilte opp og forsvarte "teorien" om jorda som den kulen vi kjenner den som. For folk flest blir en del av dette vanskelig å begripe, fordi det handler om fysikk, og fysikk kan være innviklet å forstå seg på. Jeg vil gjerne se argumentene hans revet i stykker, rett og slett.

Paaske er altfor mye oppi hodet sitt, tror han har mistet litt kontakt med virkeligheten.

Det som forundrer meg personlig er at fyren har studert gamle skrifter som Bhagavad Gita, men det han har ignorert fullstendig er at lignende gamle skrifter fra India sier jo at jorda er rund. https://www.quora.com/What-does-Veda-say-about-the-Earth-being-flat-or-round

Så om argumentet hans er at myndighetene har skapt denne teorien om at jorda er rund for å lure oss, så burde han vel gå bakover i tid til da vi ikke hadde disse myndighetene og se på hva de skrev på den tiden?

Anonymkode: 590cf...a6c

Tyv1
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gjerne se argumentene hans revet i stykker, rett og slett.

... for det ville de. Han pakker det inn i et akademisk språk, men teoriene hans inneholder ikke veldig mye faglig tyngde. Jeg skulle gjerne sett han bli konfrontert selv. Ikke fordi det er så farlig at han tror på det, men fordi det ser ut som om flere og flere faktisk begynner å bry seg om våset. Og da baller det på seg med mistro til myndighetene, etc etc. 

AnonymBruker
On 7/18/2019 at 1:30 PM, AnonymBruker said:

Er nok (dessverre) mye sant i dette. Konspirasjonstro er en gjenganger hos alle fakta- og vitenskapsnektere.

https://forskning.no/ny-helse-vaksiner/vaksinemotstandere-tror-pa-konspirasjonsteorier/290407

https://forskning.no/religion-filosofiske-fag-kronikk/kronikk-vitskapen-lyg-om-at-jorda-er-rund/1161484

Én ting er flatjordere, de er jo bare underholdene og gjør ingen flue fortred.

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/4q35rq/Nar-forestillinger-forkles-som-fakta-pa-nettet--Camilla-AC-Tepfers-og-Hakon-Haugli

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/livet/2019/04/14/195568837/troen-pa-en-flat-jord

Google mumps i USA du, det har vært utallige utbrudd av kusma nå i svært høyt vaksinerte befolkninger, og har vært i mange år. Jeg bare nevner det i farta.

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Paaske er altfor mye oppi hodet sitt, tror han har mistet litt kontakt med virkeligheten.

Det som forundrer meg personlig er at fyren har studert gamle skrifter som Bhagavad Gita, men det han har ignorert fullstendig er at lignende gamle skrifter fra India sier jo at jorda er rund. https://www.quora.com/What-does-Veda-say-about-the-Earth-being-flat-or-round

Så om argumentet hans er at myndighetene har skapt denne teorien om at jorda er rund for å lure oss, så burde han vel gå bakover i tid til da vi ikke hadde disse myndighetene og se på hva de skrev på den tiden?

Ja, jeg tenker umiddelbart på en sånn som folk før i tiden beskrev som en som hadde "lest seg bort" - aka veldig intelligent, men på et tidspunkt bikket det liksom over.

Jeg forsto liksom ikke helt hvilke motiver myndigheten skulle ha for å lure folk til å tro at jorda har en annen fasong enn i virkeligheten.. Det er vel mye vitenskapen har kommet fram til av mer eller mindre kontroversielle oppdagelser opp igjennom årene, uten at massene har klikket i vinkel av den grunn.

1 time siden, Tyv1 skrev:

... for det ville de. Han pakker det inn i et akademisk språk, men teoriene hans inneholder ikke veldig mye faglig tyngde. Jeg skulle gjerne sett han bli konfrontert selv. Ikke fordi det er så farlig at han tror på det, men fordi det ser ut som om flere og flere faktisk begynner å bry seg om våset. Og da baller det på seg med mistro til myndighetene, etc etc. 

Ja, det er det jeg også tenker. Mange "sarte sjeler" som ikke har godt av disse tankene og teoriene. Dessuten har disse konspirasjonsteoriene en tendens til å spre seg. Myndighetene er den store, stygge ulven, og brått får de skylda for å ha skapt kreft, vaksiner er skadelige, og 11. september var et hologram..

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Paaske faktisk!, hva er det neste?. Chemtrails?, HAARP?, 5G?, 9/11?.

Anonymkode: 00604...bc5

AnonymBruker
14 hours ago, AnonymBruker said:

Google mumps i USA du, det har vært utallige utbrudd av kusma nå i svært høyt vaksinerte befolkninger, og har vært i mange år. Jeg bare nevner det i farta.

ja? de har hatt endel utbrudd ja, kan tyde på av vaksinen mister effekt etter noen år - kanskje så få som 8-10 år. de får riktignok dose to tidligere enn i norge - som gjør ungdom mer utsatt der borte.

tredje dose vurderes ikke som nødvendig i norge, men kanskje i USA

men: hva var relevansen mellom dette og mitt innlegg?

AnonymBruker

Forklaringen på hvorfor fly ikke kan fly på en klode som spinner viser at mannen har null forståelse av grunnleggende fysikk.