Gå til innhold

Hvorfor FLAT JORD er så vanskelig!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitat

Logikken er ikke problemet med flat jord, men konksekvensene. Tanker og refleksjoner hvor dette temaet er et av vårt tids største tabu.

"Jeg skal ikke prøve å overbevise deg om at jorda er flat....

Det som er problematisk er ikke logikken, det å forstå at jorden er flat er uhyre enkelt..."

 Dette er bare trist å høre på. Hvorfor tror så mange på flat jord? Hva tror du? 

Anonymkode: 120e1...9fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo absolutt lov å tenke at jorden er flat, men den blir ikke flat av den grunn. 

Vi kan jo tenke på mulig rart, men det meste av det kalles fantasi, ikke fakta. 

 

  • Liker 45
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir blaffen i om den er flat eller rund. Det påvirker ikke mitt liv i det hele tatt uansett.

Anonymkode: 8bf66...87c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare ikke fysisk mulig at jorden er flat. Alt i universet roterer. Planeter blir formet rund, grunnet rotasjon. Rotasjon til magnetismen og energien som er i atomet. Galakser som roterer i en sirkulær formasjon, rundt et sort et hull i galaksens midtre.

Siden alt er rotasjon, så må planeten jorden være rundt og formet som en ball. Universets vakuum er med på å forme planeter, fra tiden fra planeter sikkert var alle i gassform, og etthvert flytende lava, som etterhvert størknet med tiden. Magnetisme har mye å si for at planeter er runde. Den samme grunnen til at atomer er runde. Magnetismens sirkulære formasjon, ut og inn fra kjernen til et atom, objekt, eller en planet, er hva som burde være hovedgrunnen til at planeter og atomer er formet som en ball, en rund form.

Det er min tro.

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bevisene for en rund jord er overveldende. Synes derfor det er underlig at noen så til de grader velger å tro at jorda er flat. Lurer på hva motivasjonen deres er.

Anonymkode: 22558...623

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Bevisene for en rund jord er overveldende. Synes derfor det er underlig at noen så til de grader velger å tro at jorda er flat. Lurer på hva motivasjonen deres er.

Det ligger noe religiøst, eller spiritualistisk/åndelig bak.

https://forskning.no/religion-filosofiske-fag-kronikk/kronikk-vitskapen-lyg-om-at-jorda-er-rund/1161484

Det anonyme skribentfellesskapet bak Nytt Norge.com har mykje flat jord-stoff, likeeins er alternativmesse-general i Stavanger, Christian Paaske, talsmann for teorien.

Han formidlar det i ulike nettkanalar, på alternativmessa og er intervjua om at jorda er flat på TV Vest. Flat jord-grupper florerer på nettet og på Facebook, der Flat Earth Society har over hundre tusen følgjarar.

«Flat jord»-teori kan vera sekulær, men me ser ofte at påstanden om kuleforma jord som konspirasjon, har eksistensielle og åndelege overtonar. Paaske framheld at det heliosentriske verdsbiletet, evolusjon og Big Bang utgjer ei programmering av menneske til slavar, som hindrar oss i å sjå at verda er skapt, med mennesket i sentrum.

Geografisk er Nordpolen i midten og Sørpolen ei isrand rundt kanten av jordskiva, og dette tyder intelligent design og Gud, der kuleforma jord tyder nihilisme og meiningsløyse.

Anonymkode: 120e1...9fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorden er flat, slik er det bare...😊

Anonymkode: 59e6f...872

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er interessant at han ikke kommer med en eneste argument på hvorfor man skulle ha en slik konspirasjon mot folk, altså hva en slik historie skulle muliggjøre.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jeg kan ikke tro at folk er så dumme at de tror at jorden er flat. Alle vet da at jorden er en trekant som ligger i et stort basseng som er på ryggen til en gigantisk skilpadde som blir dratt rundt solen av 2 gigantiske enhjørninger. 

  • Liker 17
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Druid skrev:

Synes det er interessant at han ikke kommer med en eneste argument på hvorfor man skulle ha en slik konspirasjon mot folk, altså hva en slik historie skulle muliggjøre.

Det er dette jeg lurer på også. Hva skal den enorme cover-up operasjonen til at vi MÅ tro på en rund jord og ikke en eventuell flat, tjene til? Om jorden var flat og vi visste det, hva gjorde vel det?

Anonymkode: 8bf66...87c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Aragorn ll Elessar said:

Herregud jeg kan ikke tro at folk er så dumme at de tror at jorden er flat. Alle vet da at jorden er en trekant som ligger i et stort basseng som er på ryggen til en gigantisk skilpadde som blir dratt rundt solen av 2 gigantiske enhjørninger. 

Paaske framheld at det heliosentriske verdsbiletet, evolusjon og Big Bang utgjer ei programmering av menneske til slavar, som hindrar oss i å sjå at verda er skapt, med mennesket i sentrum.

Anonymkode: 120e1...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jorden er flat, hvorfor er det natt i New Zealand når det er dag her?

Anonymkode: 8bf66...87c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De som påstår jorda er flat burde prøve å komme seg til verdens ende.  Må jo være spennende å stå nærme kanten og kanskje se over og rett inn i universet.  Men man hører ikke så mange slike historier.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2019 den 19.37, AnonymBruker skrev:

 Dette er bare trist å høre på.

 

Anonymkode: 120e1...9fe

Samfunnsfag, vel og bra; filosofi (på universitetsnivå), vel og bra; yoga, meditasjon, indisk filosofi og astrologi...🤣 Nu vel, med tanke på at han lister de sistnevnte som kvalifikasjoner tyder vel på at han faktisk ER tapt bak en vogn, "som danskene sier". 

Endret av HalldirV2
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, HalldirV2 said:

Samfunnsfag, vel og bra; filosofi (på universitetsnivå), vel og bra; yoga, meditasjon, indisk filosofi og astrologi...🤣 Nu vel, med tanke på at han lister de sistnevnte som kvalifikasjoner tyder vel på at han faktisk ER tapt bak en vogn, "som danskene sier". 

Jeg har også gått kurs i astrologi og diverse alternativt, og faktisk syns jeg det er utrolig merkelig at han tror på en flat jord når han har utdannelse i disse tingene. Gamle skrifter som de Indiske vedaene viser at de allerede da visste at jord er rund og at jorda går rundt sola, og mye mye mere til.

Anonymkode: 8968e...09f

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...