Gå til innhold

.


BerntHulken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 timer siden, æøå* skrev:

https://www.nettavisen.no/nyheter/sendte-sms-til-venninne---jeg-var-jo-ikke-ferdig-sa-jeg-sugde-og-pulte-ham-mens-han-sov/3423638608.html

Dette er jo helt klart seksuelt overgrep når motparten er full og ikke har indikert noe om at de skal ha sex. Han sov mens hun hadde sex med ham.

Dette hadde en mann blitt dømt for på flekken, om rollene var motsatt! Blir så sint over urettferdigheten menn får i slike saker.

En mann hadde dessverre ikke blitt dømt på flekken han heller. Det er svært få som blir det.

(Dersom det skjedde en sovevoldtekt, som jeg synes virker sannsynlig - men jeg har ikke lest sakspapirene og kjenner ikke saken - er dette naturlig vis alt annet enn greit).

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det svært vanskelig å få noen dømt for voldtekt, viser mange saker oss. Denne saken er ikke anderledes på det punktet. Det er ikke noe spesielt her, sånn sett. 

At en mann anmelder skjer ikke så ofte. Så tøft gjorde, om han mener han har rett. Helt klart. Han kan likevel ikke behandles anderledes enn andre i en slik sak. Og fakta er det er utrolig vanskelig å bevise en voldtekt har funnet sted. Dessverre. 

Jeg håper veldig på iallefall at det at han er mann ikke var utslagsgivende. Det er heller ikke nevnt i argumentene for frifinnelsen. Men sånn egentlig får vi vel aldri vite det.

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Kvelertak said:

Ser ut som kvinner får lov å voldta. 

Det får jo menn óg. Svært få blir dømt.

Edit: synes forøvrig dette er like lite innafor som når det er en mann som gjør det.

Endret av opprørsk
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, æøå* skrev:

https://www.nettavisen.no/nyheter/sendte-sms-til-venninne---jeg-var-jo-ikke-ferdig-sa-jeg-sugde-og-pulte-ham-mens-han-sov/3423638608.html

Dette er jo helt klart seksuelt overgrep når motparten er full og ikke har indikert noe om at de skal ha sex. Han sov mens hun hadde sex med ham.

Dette hadde en mann blitt dømt for på flekken, om rollene var motsatt! Blir så sint over urettferdigheten menn får i slike saker.

Nei, en mann hadde ikke blitt dønt på flekken. Nesten ingen blir dømt for voldtekt. 

 

1 time siden, Kvelertak skrev:

Ser ut som kvinner får lov å voldta. 

Det ser også ut som om menn får lov å voldta. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, fjærestein skrev:

g fakta er det er utrolig vanskelig å bevise en voldtekt har funnet sted. Dessverre. 

Her har hun jo skrevet flere tekstmeldinger hvor hun sier at hun har gjort det...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, bananbøy skrev:

Her har hun jo skrevet flere tekstmeldinger hvor hun sier at hun har gjort det...

Ja. Som underbygger det du siterer meg på. 

Retten vektla mer, enn den smsen, det at det ikke kunne bevises han ikke var med i begynnelsen,som hun påsto, men har glemt det. Og at hun utaler hun ga seg i det hun så han sov( fant det i teksten)

Nå må du ikke misforstå og tro at jeg mener meg enig i avgjørelsen. Det virker som du tror det i måten du siterer meg på og virker forventer jeg skal skifte mening om at voldtektssaker er vanskelig bevismessig, etter din komentar.

Endret av fjærestein
Skrivfeil
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FrittgåendeBurugle skrev:

En mann hadde dessverre ikke blitt dømt på flekken han heller. Det er svært få som blir det.

(Dersom det skjedde en sovevoldtekt, som jeg synes virker sannsynlig - men jeg har ikke lest sakspapirene og kjenner ikke saken - er dette naturlig vis alt annet enn greit).

 

57 minutter siden, fjærestein skrev:

Det svært vanskelig å få noen dømt for voldtekt, viser mange saker oss. Denne saken er ikke anderledes på det punktet. Det er ikke noe spesielt her, sånn sett. 

 

44 minutter siden, opprørsk skrev:

Det får jo menn óg. Svært få blir dømt.

 

23 minutter siden, Thyra skrev:

Nei, en mann hadde ikke blitt dønt på flekken. Nesten ingen blir dømt for voldtekt. 

Det ser også ut som om menn får lov å voldta. 

Ikke overraskende så er kvinnene her raske med å begynne å bortforklare og deflektere.

Nei det er på ingen måte vanskelig å få en mann dømt for sovevoldtekt. Ta deg et lite google søk og du vil finne mange domfellelser. I de fleste sakene er det ikke en gang noe som helst fysiske beviser, kun forklaringen til kvinnen får mannen dømt. Mens her er det altså håndfaste bevis i form av flere meldinger fra kvinnen hvor hun innrømmer å ha utført seksuelle handlinger mot han mens han sov, men likevel blir hun altså ikke dømt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, fjærestein skrev:

Og at hun utaler hun ga seg i det hun så han sov( fant det i teksten)

Det er dirkekte stridig med hennes tekstmeldinger:

«Vi hadde sex på sofaen også søvna han av. Å eg va jo ikke ferdig så eg sugd han å pult han mens han søv».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lever du under en Stein?

10 minutter siden, bananbøy skrev:

 

 

 

Ikke overraskende så er kvinnene her raske med å begynne å bortforklare og deflektere.

Nei det er på ingen måte vanskelig å få en mann dømt for sovevoldtekt. Ta deg et lite google søk og du vil finne mange domfellelser. I de fleste sakene er det ikke en gang noe som helst fysiske beviser, kun forklaringen til kvinnen får mannen dømt. Mens her er det altså håndfaste bevis i form av flere meldinger fra kvinnen hvor hun innrømmer å ha utført seksuelle handlinger mot han mens han sov, men likevel blir hun altså ikke dømt.

Et kjapt Googlesøk og du vil se at de aller fleste voldtektsanmeldelser blir henlagt Pga bevisets stilling. De kommer ikke til retten en gang.  Og av de som går så langt så skal det veldig mye til for å få noen dømt.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også syns jo kvinnene på dette forumet at å utføre seksuelle handlinger på en sovende mann åpenbart er helt greit som vi har sett i flere tidligere tråder:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, bananbøy skrev:

Det er dirkekte stridig med hennes tekstmeldinger:

«Vi hadde sex på sofaen også søvna han av. Å eg va jo ikke ferdig så eg sugd han å pult han mens han søv».

Ja men i all verden da. Det er ikke jeg som kommer med disse påstandene. Eller som skal bevise eller ikke bevise hva som har funnet sted. Her må du ha tunga rett i munnen. Jeg kan ikke noe for hva retten legger til grunn. Skjerp deg.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, minelly skrev:

Lever du under en Stein?

Et kjapt Googlesøk og du vil se at de aller fleste voldtektsanmeldelser blir henlagt Pga bevisets stilling. De kommer ikke til retten en gang.  Og av de som går så langt så skal det veldig mye til for å få noen dømt.

Google "sovevoldtekt":

- Treff nr 2: dømt til over 3 år fengsel

- Treff 3: Dømt til over 5 års fengdsel

- Treff 4: Denne saken

- Treff 5: Dømt til 4 års fengsel

- Treff 11Dømt til 5 år fengsel

-Treff 12: Dømt til 2,5 års fengsel

- Treff 13: Dømt til 4 års fengsel

- Treff 14: Dømt til 4 års fengsel

Osv. (urelevante saker, og abonnements aviser ble hoppet over)

Jeg fant ikke en eneste sak som ble henlagt. Så hvorfor driver du å lyver slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, bananbøy skrev:

.

Nei det er på ingen måte vanskelig å få en mann dømt for sovevoldtekt. Ta deg et lite google søk og du vil finne mange domfellelser. I de fleste sakene er det ikke en gang noe som helst fysiske beviser, kun forklaringen til kvinnen får mannen dømt. Mens her er det altså håndfaste bevis i form av flere meldinger fra kvinnen hvor hun innrømmer å ha utført seksuelle handlinger mot han mens han sov, men likevel blir hun altså ikke dømt.

https://radikalportal.no/2017/11/14/morketall-fakta-om-voldtekt/

her kan du se litt på hvor mange som voldtar som blir dømt. Det er ikke så mange. Være seg kvinner eller menn.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, bananbøy skrev:

Linker du helt serriøst og uironisk til en ekstremist side?

Jepp. Om du sjekke kilden som er fra DixI-senteret ser du nok at tallene er troverdige.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...