Gå til innhold

Når du er lei av deg selv, utseendet, kroppen din og livet ditt - Hva gjør du da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gir opp mitt eget liv, sover så mye som mulig, og hjelper andre hvis jeg kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forandrer ting. Om jeg er misfornøyd med håret så får jeg ny frisyre, er jeg misfornøyd med livet så må jeg finne grunnen til det, og gjøre forandringer deretter. Er det jobben? Prøv å søk nye jobber. Er det familien? Måååå man ha så mye kontakt med familien selv om de ikke gir deg noe positivt i livet? (Har feks kuttet helt ut min far) 

Anonymkode: 286c8...406

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som gjør det mest drastiske er ikke her til å skrive om det.. 

Folk har ulike måter å takle det på: noen fordyper seg i treningen (skulle ønske det var meg), noen trøstespiser (Det er meg), noen ser serier på TV hele tiden så de slipper å forholde seg til virkeligheten, noen selvskader, noen blir bulimiske, noen drikker for mye, noen utagerer, noen tyr til rus og andre fordyper seg i arbeidet. 

Bortsett fra disse periodene så lever man vel vanlige liv. Jeg prøver veldig hardt og manipulere meg selv til å fordype meg i trening fremfor trøstespise. Har fått det til 50%. 

Anonymkode: 96f9b...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en tur på eldresenteret/sykehjemmet, snakker med de eldre, går tur med dem, hjelper med handling og andre småting, kort sagt: Fokuserer på noe annet enn meg selv, og hvordan jeg ser ut.

 

Anonymkode: 87d13...d1e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar en tur på eldresenteret/sykehjemmet, snakker med de eldre, går tur med dem, hjelper med handling og andre småting, kort sagt: Fokuserer på noe annet enn meg selv, og hvordan jeg ser ut.

 

Anonymkode: 87d13...d1e

👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får meg hund og begynner å gå fjellturer rundt om. I tillegg begynner jeg å kose meg med rødvin og lesestoff :)

Anonymkode: c1372...4fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tar en tur på eldresenteret/sykehjemmet, snakker med de eldre, går tur med dem, hjelper med handling og andre småting, kort sagt: Fokuserer på noe annet enn meg selv, og hvordan jeg ser ut.

 

Anonymkode: 87d13...d1e

Er det fritt fram for å stille seg opp som hjelper? Fin ting å gjøre syns jeg.

Anonymkode: 36428...5a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det fritt fram for å stille seg opp som hjelper? Fin ting å gjøre syns jeg.

Anonymkode: 36428...5a1

Siden de ansatte må ha en viss kontroll på hvem som er der, og hvorfor, må du snakke med ledelsen/noen ansatte først.  Men ut over det er det vanligvis ikke noe problem å være frivillig.

 

Anonymkode: 87d13...d1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger om stilen og brenner noen broer. Hvis det ikke er så ille at det er nødvendig pleier jeg å ommøblere og kanskje ta en tur til frisøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får meg hund og begynner å gå fjellturer rundt om. I tillegg begynner jeg å kose meg med rødvin og lesestoff :)

Anonymkode: c1372...4fe

Teit forslag. Man kan ikke få seg hund vær gang man føler seg dritt i livet. Det er faktisk ikke lov med flere titalls hunder i en vanlig bolig i følge loven.

Anonymkode: a3480...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om å ha en dårlig dag eller å være nede over en lang tidsperiode? Har jeg en dårlig dag så setter jeg på litt musikk eller ser en gladfilm. 

Anonymkode: 927ca...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med sitt eget utseende kan man i grunnen gjøre mye om man går inn for det. Er man overvektig, så begynner man å trimme litt, og så øke på for hver måned. Spise mer fornuftig. Sakte men sikkert vil man se forandringer.

Er man ensom, søk opp turgrupper på Facebook i nærområdet, og finn venner på den måten. Oppsøk turisthytter gjennom NTF, gå i fjellet og bli kjent med folk. Alle snakker med hverandre på turisthyttene og når man møtes på fjellet. Andre treningsmetoder kan også medføre at man møter nye folk og snakkes mer og mer.

Er det jobben som er feil? Da må man søke nye jobber. Ja, kanskje må man søke andre steder og byer, og forandre MYE i livet sitt om man flytter for å begynne i drømmejobben. Men forandring fryder er det noe som heter, ikke sant? Og i verste fall.... det er ingen skam å snu, er det også noe som heter (hehe), så det er ikke umulig å flytte hjem igjen om man ikke trivdes på det nye stedet.

Hår og hud, det kan stelles, endres farge på og pleies. Solarium for å få vekk den gustne, bleke nordiske huden. Frisørbesøk, klippe, stusse, forandre frisyre totalt? Kanskje endre farge også?

Helse....tja, der er det ikke alltid så mye man kan forandre om det er kroniske sykdommer eller medfødte. Men sykdommer forårsaket av livsstil (røyking, overvekt, feil mat og fet mat, mye stillesitting osv) kan man gjøre noe med, og kanskje tilfriskner man.

Selv slet jeg med kroniske betennelser i sener/musklene i armer og skuldre i 18 år. Så skilte jeg meg og gikk fra mannen jeg aldri hadde vært lykkelig med, elsket han ikke, så jeg valgte å gå til slutt. Drøyt ett år etterpå, var muskel- og seneplagene borte! Det var helt ufattbart. Hadde aldri trodd jeg skulle bli frisk fra de, etter så mange år med lidelse og smerte. Psyken kan påvirke helsen vår MYE! Jeg var nok langt mer ulykkelig psykisk enn jeg trodde, i det dårlige ekteskapet.

Lever du i et ulykkelig forhold, bryt ut. Barn? De klarer seg. Bare foreldrene samarbeider, så vokser skilsmissebarna opp til å bli gode voksne, de også.

 

Anonymkode: 1d178...1df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Går meg en tur mens jeg hører på podcast.

Anonymkode: f5cd5...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei livet er jo litt voldsomt. Selv var jeg litt der, ble noen måneder med psykologoppfølging og medisiner før det ga seg. Så stikker det så dypt, så ville jeg tatt en tur til legen. Om ikke en frisørtime og en joggetur hjelper liksom. 

Anonymkode: 32075...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hva gjør du da?

Gjør det beste ut av det! Jeg kan forandre min livsstil og trene litt! Det kan fort forbedre selvbildet mye. Så oppleve verden med det du har da, og hva andre mener om deg er det bare å drite i ! Du har jo din sjel og ditt intellekt, har du arbeid og tjener til livets opphold kan du nyte livet med den kroppen du har! Hva andre mener om meg har jeg lagt bak meg for lenge siden.

Alle sliter med sitt, uansett! Ha dette perspektivet på livet så går det lettere. Det er ikke problemene som begrenser deg, det er holdningen din som alltid begrenser det. Det kan du endre på hele tiden. Livet har gitt meg mange ballespark, jeg har reist meg hver gang, og nyter livet så godt jeg kan. Alternativet er så mye verre, og hva er egentlig poenget med å gi opp? Tiden i evigheten blir uansett lang nok :)  Gir meg aldri på tørre møkka! Det er min livsinnstilling i gode og vonde dager.

Så er jeg ikke redd for noe lenger angående meg selv! Reiser rundt over alt, går det rett vest så  gjør det akkurat det? Selv i midtøsten var jeg inne i farlige områder, med litt vett så taklet jeg det godt. Fikk noen av de største opplevelsene i livet på disse turene. Og jeg skal fortsette med det når jeg har spart opp penger.

Ikke være livredd for ting er egentlig ganske befriende!

Endret av Duftavsommerregn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...