Gå til innhold

Ville du tenkt sosiopat utifra disse trekkene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud det er som å lese om fetteren min. Skal alltid ha det beste og ser seg i speilet 100 ganger om dagen, også liker han sånne «ex on the beach-babes» som han går rundt og er spydig mot, og midt oppi den suppa er han også nedlatende generelt sett. 

Ja du er inne på noe. Tror du har rett. Er nok en stor drittsekk han også. Ender vel opp som venneløs etter hvert.  

Anonymkode: 7cb74...bad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, ti10 skrev:

Enig, hva har interiørsmaken med dette å gjøre? Men ellers hørtes han veldig lite sympatisk ut.

Sikkert for å vise til hvordan han er. Han har ikke fin/lun/kreativ innredning. Bare hvite psycho vegger. 

Anonymkode: 7cb74...bad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke interessert i å diskutere koder i systemet med noen nei, ei heller min x. Hvis du virkelig ikke forstår at en psykolog kan forklare noe forenklet til en pasient, å ikke si at "din x er antageligvis F60.2 i ICD-10 ser du", så orker jeg ikke å diskutere dette noe videre. Jeg tror psykologen prøvde å få frem at han er fullstendig gal i hodet (nei, jeg er klar over at det ikke heter det) når han prøver å ta liv av både meg og han, og at jeg må vekk. Etter dette forsøket ble han sjekket i hodet og ræva, å kom skrikende hjem til oss at "jeg er ikke psykopat, jeg er ikke narcissist, jeg har ikke personlighetforstyrrelse, eller noe annet dere prøver å påstå!", og jeg vet med sikkerhet at min psykolog sa at dette var psykopatiske trekk. Men ok, da er sikkert min psykolog elendig, å burde sagt at min x er F60.2 i ICD-10, men jeg tror ikke hn sitt hovedfokus var å belære meg i medisinske termer. 

Anonymkode: 082c5...251

Du framstår som lite troverdig. Du bruker også en del hersketeknikker som gjør at jeg tror det ligger langt mer bak denne historien en du legger fram.  Ser du har lurt noen her allerede, men meg lurer du ikke så lett dessverre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Diagnosesystemene er i stadig utvikling og forandring og det er til alle tider ulike (makt)krefter i sving som påvirker hva som får stå der og ikke. Det har lite betydning for forstyrrelsen (eller om det ikke anerkjennes som forstyrrelse) da kjennetegnene uansett er så å si de samme og hjelpebehovet hos utsatte like så. 

Begge ytterpunkter, både de som strør om seg med «psykopat» og motsatsen, er for støy å regne som preller av meg som vann på gåsa

Anonymkode: 61926...4c2

Sant det du sier og dette er ikke som det bør. I nyere tid kan vi blant annet se på Danmark sin rolle når det kommer til genderdysforia tidligere gender Identity dissorder som nå har fått sin egen seksjon i ICD-11 og dersfm ikke klassifisert som en psykisk-lidelse mer. Hva det er nå vet jeg ikke, men det er åpenbart ikke er naturlig genetisk variasjon slik homofili og ventrehendte ville blitt klassifisert som. Thomas Kuhn tror jeg absolutt var inne på nye i hans teori om vitenskapelige revolusjoner og paradigmeskifter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...