Gå til innhold

Playere er de attraktive. Beta- og alfal-teoriene har noe ved seg.


Lee Jones

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Lee Jones skrev:
56 minutter siden, Jegerikkeminskyld skrev:

Enig med deg i at de fleste, om ikke alle, ville velge den mest fysisk attraktive mannen for tilfeldig sex dersom det var mulig. Da har man nemlig ikke andre faktorer å vurdere etter og må ty til det som er mest iøynefallende. 

At vi firer på kravene når det gjelder valg av livspartner er jeg derimot totalt uenig i. Jeg er av en bestemt oppfatning at det er tvert om, kravene kan faktisk økes. Det som skjer er derimot at de endres. Det er ikke lenger nok å ha seksuell utstråling når det er snakk om å skulle bli et av de viktigste menneskene i en annens liv. 

Blir det ikke stusselig da å ha sex med den samme mannen i et forhold som ikke har den gode sexuelle utstrålingen. Hvorfor vil ikke kvinner ha flere åpne forhold da?

Helt latterlig, åpne forhold fungerer mellom mennesker som ikke har normale følelser, aldri om jeg vil dele en kvinne med en annen mann, og vite at noen humper over min kvinne. Det er så ekstremt lite attraktivt som det kan få blitt, og det mener nok flertallet av normale mennesker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Helt latterlig, åpne forhold fungerer mellom mennesker som ikke har normale følelser, aldri om jeg vil dele en kvinne med en annen mann, og vite at noen humper over min kvinne. Det er så ekstremt lite attraktivt som det kan få blitt, og det mener nok flertallet av normale mennesker.

Hvorfor er det så ille å være unormal da? 🤔

Anonymkode: e2024...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så ille å være unormal da? 🤔

Har ikke sag at det er ille for de som vil leve livet sitt slik, men de aller fleste er bare ikke der. Kjærlighet og sex er noe av det mest intime man deler med et menneske, de aller fleste har denne holdningen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2019 den 10.34, Lee Jones skrev:

https://www.nettavisen.no/livsstil/menn-later-som-de-er-uinteressert-i-sex-med-ett-mal-for-oyet-a-fa-sex/3423670091.html

NTNU-forskere bekrefter at menn i forhold i utgangspunktet var andrevalget og at de ikke er fysisk attraktive for partneren.

Hvor står det?

Incel, please...

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
2 hours ago, Jegerikkeminskyld said:

Enig med deg i at de fleste, om ikke alle, ville velge den mest fysisk attraktive mannen for tilfeldig sex dersom det var mulig. Da har man nemlig ikke andre faktorer å vurdere etter og må ty til det som er mest iøynefallende. 

At vi firer på kravene når det gjelder valg av livspartner er jeg derimot totalt uenig i. Jeg er av en bestemt oppfatning at det er tvert om, kravene kan faktisk økes. Det som skjer er derimot at de endres. Det er ikke lenger nok å ha seksuell utstråling når det er snakk om å skulle bli et av de viktigste menneskene i en annens liv. 

Nå er jo disse forskerne lure siden de istedenfor å si kjekke menn heller velger å si attraktive menn da dette er mer politisk korrekt, samtidig som det gir rom for en mer subjektiv tolkning når det kommer til hva en attraktiv mann er. Skulle tro de hadde lest mine innlegg på kg :ler: 

Jeg tror heller ikke det er slik at kvinner nødvendigvis firer på kravene når det kommer til valg av partner, men dersom man ser på utseende alene så er det nok tilfelle generelt. Ser du på statistikken som okcupid la ut for mange år siden hvor damene bedømte utseende til mennene på datingsiden, så fant kvinnene at bare 20% av mennene over gjennomsnittlige attraktive. Hvis utvalget på okcupid er representativt for populasjonen betyr det at det egentlig ikke er så mange kjekke/pene menn tilgjengelige, noe studiet som blir vist til i denne tråden også indikerer.  Dette er grunnen til at kvinner generelt må "fire på kravene" når det kommer til utseende fordi det er ikke nok kjekke/pene menn tilgjengelige. Kvinner firer ikke nødvendigvis på kravene sine totalt sett (hvis man ser på totalpakken til mannen), og det er derfor biologien skriver at kvinnene gjerne har hatt sex med mer attraktive menn enn partneren de ender opp med fordi kvinnene gjerne har hatt sex med menn som rent utseendemessig har vært kjekkere. Det betyr likevel ikke at partneren er andrevalget nødvendigvis, det betyr bare at han ikke er den kjekkeste/peneste damen har vært med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
1 hour ago, Lee Jones said:

Det er altså egentlig den samme grunnen, mannens seksuelle attraktivitet, som bestemmer om menn og kvinner ender opp med å ha sex, sier Kennair.

Jeg trekker konklusjonen her at playere har mange sexpartnere og derfor er attraktive, slik Kennair sier.

Jeg vet ikke helt  hvilken retning du tar dette. Det går an å tenke at mennene har mange sexpartnere (er populære) og at dette funker som en slags pre-selection mekanisme. Jeg er ikke helt tro på en slik forklaring. At mennene er attraktive fordi de har mange sexpartnere.

I artikkelen du viser til, blir følgende nevnt: 

"Med mål om å fremstå mer attraktive, later menn som om de er mindre interessert i sex. En pågående mann som tilsynelatende ligger med hvem som helst, er nemlig ikke noe kvinner er interessert i."

Dvs menn som har mye sex er ikke nødvendigvis veldig åpne om dette. Noen vil argumentere for at kvinner kanskje blir interessert i mennene fordi de ser at andre kvinner er interessert i dem. Jeg tenker at mennene er populære fordi de er attraktive (kjekk for eksempel), og det gjør at flere kvinner er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.4.2019 den 10.55, Arcturus skrev:

Det kan sikkert skje, som det også sikkert kan skje det motsatte. Alle "alltid" - postuleringer er i utgangspunktet dømt til å feile når vi snakker om mennesker. Vi er forskjellige og har fri vilje. Noen damer velger den snille gutten, holder seg på matta og har veldig lyst til å snakke om Game of Thrones og andre nerdetemaer. Andre damer kan stå og leke deilig på bardisken og håpe på en vandrende bicep. Det ville ikke falle inn førstnevnte i det hele tatt å engang vurdere den slags. 

Vi er forskjellige. 

Skriver fullstendig under. 

Hva er egentlig en alfa? Alfa slik jeg oppfatter at KG definerer dem er for meg lite attraktivt.

Jeg har vært i forhold med menn jeg anser som svært svært attraktive, men de har hverken hatt høy-status jobb, kjempetrente, masse penger. Men de har vært/er kloke, reflekterte, empatiske-har naturlig god selvtillit på den måten at de har selvinnsikt og vet hva deres styrker og svakheter er (og er ikke redd for å innrømme svakhetene). Dette er trygge menn. De er heller ikke kjedelige, da de har varierte interessefelt, sosialt aktive og brenner for noe. DETTE er de virkelige alfaene. Og jeg skal love deg de ikke er noe andrevalg som partner, de knuller ikke rundt og man skal være heldig for å få kloa i en i den korte perioden de i det hele tatt går single.

Anonymkode: b4644...a5f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skriver fullstendig under. 

Hva er egentlig en alfa? Alfa slik jeg oppfatter at KG definerer dem er for meg lite attraktivt.

Jeg har vært i forhold med menn jeg anser som svært svært attraktive, men de har hverken hatt høy-status jobb, kjempetrente, masse penger. Men de har vært/er kloke, reflekterte, empatiske-har naturlig god selvtillit på den måten at de har selvinnsikt og vet hva deres styrker og svakheter er (og er ikke redd for å innrømme svakhetene). Dette er trygge menn. De er heller ikke kjedelige, da de har varierte interessefelt, sosialt aktive og brenner for noe. DETTE er de virkelige alfaene. Og jeg skal love deg de ikke er noe andrevalg som partner, de knuller ikke rundt og man skal være heldig for å få kloa i en i den korte perioden de i det hele tatt går single.

Anonymkode: b4644...a5f

Da tror jeg du definerer alfa ganske likt som de som bruker disse "teoriene" på en seriøst måte. 

At det handler om høy status, muskler, penger, at de knuller rundt, er bare en misforståelse som gjør at disse diskusjonene aldri fungerer her inne. Om en mann er alfa eller ikke (etter en seriøs definisjon) merker du før du vet hva han jobber som, hvordan han ser ut i baris, hvor mye penger han har i banken eller hvor mange han har pult.

Anonymkode: e2024...6ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
3 hours ago, AnonymBruker said:

Skriver fullstendig under. 

Hva er egentlig en alfa? Alfa slik jeg oppfatter at KG definerer dem er for meg lite attraktivt.

Jeg har vært i forhold med menn jeg anser som svært svært attraktive, men de har hverken hatt høy-status jobb, kjempetrente, masse penger. Men de har vært/er kloke, reflekterte, empatiske-har naturlig god selvtillit på den måten at de har selvinnsikt og vet hva deres styrker og svakheter er (og er ikke redd for å innrømme svakhetene). Dette er trygge menn. De er heller ikke kjedelige, da de har varierte interessefelt, sosialt aktive og brenner for noe. DETTE er de virkelige alfaene. Og jeg skal love deg de ikke er noe andrevalg som partner, de knuller ikke rundt og man skal være heldig for å få kloa i en i den korte perioden de i det hele tatt går single.

Anonymkode: b4644...a5f

Begrepet "alfa" benyttes i etologi som er en retning innenfor biologien. Individet som leder gruppen/sitter på toppen i hierarkiet får den betegnelsen. Om mannen du beskriver ikke var "lederen" så var han heller ikke alfa, selv om han var attraktiv i dine øyne. Jeg personlig forbinder alfatrekk med dominans. 

Jeg er uansett enig med deg i at tingene du lister opp er med på å gjøre en mann attraktiv. Dette at man må være "alfa", dvs lederen i en gruppe for å dra damer er bare tull. 

3 hours ago, AnonymBruker said:

Da tror jeg du definerer alfa ganske likt som de som bruker disse "teoriene" på en seriøst måte. 

At det handler om høy status, muskler, penger, at de knuller rundt, er bare en misforståelse som gjør at disse diskusjonene aldri fungerer her inne. Om en mann er alfa eller ikke (etter en seriøs definisjon) merker du før du vet hva han jobber som, hvordan han ser ut i baris, hvor mye penger han har i banken eller hvor mange han har pult.

Anonymkode: e2024...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Minesveiper skrev:

Det er egentlig bedre om man leser denne: https://gemini.no/2019/04/menn-spiller-ofte-uinteressert-i-sex-for-a-fa-det/ som er artikkelen nettavisen baserte sin artikkel på.

Den viktigste faktoren for om mennene hadde sex var nemlig hvor mange seksualpartnere de hadde hatt tidligere. Dette bidro til at de ble oppfattet som seksuelt attraktive og aktuelle for sex.  Det er altså egentlig den samme grunnen, mannens seksuelle attraktivitet, som bestemmer om menn og kvinner ender opp med å ha sex, sier Kennair. Så det blir mye på noen, og mye mindre på resten. Når kvinnen først bestemmer seg for å ha tilfeldig sex, velger hun oftere den mannen som er mest seksuelt attraktiv. Om hun kan.

Litt artig at de velger å være politisk korrekte med å ikke nevne utseende. Som jeg hele tiden sier så er det vesentlige om man er attraktiv eller ikke. Samtidig bekrefter funnene det menn her inne har sagt i årevis om at en liten andel menn har lettere tilgang på sex enn resten. 

I stabile parforhold blir det for øvrig litt annerledes, viser andre studier. Da må kvinnene gjerne fire litt på kravene, for de mest attraktive mennene er gjerne allerede opptatt eller kan prioritere korttidsforhold istedenfor langtidsforhold.

Dette har jeg også påpekt før. Poenget er at hvis man er en attraktiv mann har man muligheter, og må derfor ikke binde seg for å få sex. I kulturer hvor man ikke må gifte seg for å ha sex ser man derfor tendenser på at attraktive menn prioriterer korttidsforhold hvor de ikke binder seg. 

Ellers så skriver ikke forskerne at kvinnene må nøye seg med andrevalget. De skriver bare at kvinnene gjerne har hatt sex med menn som var mer attraktive enn partneren de endte opp med. De skriver heller ikke at kvinner vil ha playere, men attraktive menn. Jeg forstår ikke helt hvorfor det er noe gale i det? Selvfølgelig vil damer som menn ha en partner de finner attraktiv, det sier seg selv. 

Men nå må du ikke fremstille deg selv så enkel at du tror dette handler om utseende og kun det? Det gjør kanskje det for menn(selvom dere SIER at det er andre faktorer enn utseende som spiller en rolle),men det gjør ikke det for oss. .En mann får seksuell attraktivitet på helt andre måter enn kun utseende. Om han har selvtillit og selvfølelse er viktigere enn utseende faktisk.

Og det siste gjelder jo begge veier. Attraktive kvinner havner i langdistanse forhold der mennene gjør det de kan for å holde på henne (til de eventuelt bytter henne ut da..)

Attraktive kvinner får hjelp av menn/blir sett og hørt/får fanbase av menn etter seg osv og omvendt.

Folk må få like det de vil men når veldig mange liker det samme så blir det jo seff problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
3 hours ago, SunnivaOslo said:

Men nå må du ikke fremstille deg selv så enkel at du tror dette handler om utseende og kun det? Det gjør kanskje det for menn(selvom dere SIER at det er andre faktorer enn utseende som spiller en rolle),men det gjør ikke det for oss. .En mann får seksuell attraktivitet på helt andre måter enn kun utseende. Om han har selvtillit og selvfølelse er viktigere enn utseende faktisk.

Jeg tror ikke utseende er alt nei, men det inngår i totalpakken. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseende er mye! Jeg mener hallooo!! jeg kunne godt ha miksa gener med Brad Pitt, Jason Momoa eller George Clooney...og det kun på grunn av utseendet 😆

Anonymkode: e136b...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Men nå må du ikke fremstille deg selv så enkel at du tror dette handler om utseende og kun det? Det gjør kanskje det for menn(selvom dere SIER at det er andre faktorer enn utseende som spiller en rolle),men det gjør ikke det for oss. .En mann får seksuell attraktivitet på helt andre måter enn kun utseende. Om han har selvtillit og selvfølelse er viktigere enn utseende faktisk.

Og det siste gjelder jo begge veier. Attraktive kvinner havner i langdistanse forhold der mennene gjør det de kan for å holde på henne (til de eventuelt bytter henne ut da..)

Attraktive kvinner får hjelp av menn/blir sett og hørt/får fanbase av menn etter seg osv og omvendt.

Folk må få like det de vil men når veldig mange liker det samme så blir det jo seff problemer.

Lite trolig at kvinner prioriterer noe høyere enn utseende når de vil ha tilfeldig sex, og kun sex. De velger ikke å takke ja til ONS fordi mannen er sosial kompetent.

Endret av Lee Jones
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil bare ha sex, med en kvinne, resten av livet, men hun vil alltid ha barn osv, så jeg må bytte, så det er kvinner som tvinger meg til å være player. Når jeg finner en dame som ikke vil ha barn, ikke bryr seg om karrierer osv, skal jeg slå meg helt til ro.

Anonymkode: 7b433...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2019 den 11.04, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke enig. De gangene jeg har rotet meg bort i playere er det fordi de har latt som de er en annen, nemlig den snille pålitelige typen jeg liker. De har lokket meg på limpinnen med blank løgn rett og slett. Straks jeg har avslørt dem har jeg dumpet.

Anonymkode: f46f5...238

Da tror jeg du må jobbe med å bli en bedre menneskekjenner. Nekter å tro at alle kvinner er lettlurte og blir lurt gang på gang. De går ofte etter menn som er bad boy i håp om å forandre ham.😉

Anonymkode: 6c814...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Lee Jones skrev:

Lite trolig at kvinner prioriterer noe høyere enn utseende når de vil ha tilfeldig sex, og kun sex. De velger ikke å takke ja til ONS fordi mannen er sosial kompetent.

Jo. Det gjør de.

Anonymkode: b4644...a5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Lee Jones skrev:

Lite trolig at kvinner prioriterer noe høyere enn utseende når de vil ha tilfeldig sex, og kun sex. De velger ikke å takke ja til ONS fordi mannen er sosial kompetent.

Men mannen får seg et ONS fordi han er sosial kompetent.

Finnes mange kjekke som aldri får noe fordi de vet ikke HVORDAN de skal gå frem og mange playere er faktisk utseendemessig stygge men klarer å dra damer fordi de har lært hvordan de skal gå frem🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da tror jeg du må jobbe med å bli en bedre menneskekjenner. Nekter å tro at alle kvinner er lettlurte og blir lurt gang på gang. De går ofte etter menn som er bad boy i håp om å forandre ham.😉

Anonymkode: 6c814...71c

Det er hva du ønsker å tro. Er det da sånt at menn går etter de mest bitchy damene og er lettlurte der? Havner med masete og sjalu kjerringer fordi de velger det kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
På 16.4.2019 den 10.34, Lee Jones skrev:

https://www.nettavisen.no/livsstil/menn-later-som-de-er-uinteressert-i-sex-med-ett-mal-for-oyet-a-fa-sex/3423670091.html

NTNU-forskere bekrefter at menn i forhold i utgangspunktet var andrevalget og at de ikke er fysisk attraktive for partneren.
Kvinner vil helst ha playeren til forhold, men havner i sexfella og må nøye seg en beta.

Det heter å postulere en teori eller at man antar. Ikke bekrefter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...