Gå til innhold

Mannen min ble sextrakassert, irriterende at han ikke ser alvoret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

TS kan jo spørre mannen sin:

A) Hva om en mannlig ansatt hadde "rettet på buksen" til TS  slik at han "kom borti" skrittet til TS. Hadde mannen synes det var greit/noe TS bare skal blåse bort?

B) Hva om den butikkansatte var en øgg-støgg-hauggammel burugle som ikke hadde vasket seg siden annen verdens krig. Hadde det da heller ikke vært noe å reagere på?

C) Hva om det hadde vært en mannlig ekspeditør som plukket mannen i skrittet. Hadde det da vært greit og bare å blåse bort?

Det er ikke noen tvil om at en butikkansatt selvsagt ikke skal gjøre dette ovenfor kunder. Jeg mener likevel at "offeret" må slippe å bli stigmatisert eller tvunget inn i et reaksjonsmønster. 

Jeg synes også det er en felle å påstå at de fleste menn liker å bli klådd på. Den og lignende herligheter har blitt brukt så mange ganger mot oss kvinner at vi ikke trenger å begynne med den overfor menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker altså ikke at han skal føle seg dritt og få traumer. Ønsker bare at han skal anerkjenne at det var trakassering og dårlig oppførsel av butikkdama - ta det på alvor rett og slett. Hvis ikke har jeg null tillit til at han innerst inne står på min side den dagen jeg opplever noe liknende.

TS.

Anonymkode: 678d5...67e

Du står jo ikke på hans side i saken heller. Etter hans mening var det ikke trakassering.  Du kan ikke pålegge han meninger og følelser som er dine. Å skulle det skje det så vil han nok reagere anderledes. Hvorfor lage bråk av noe som ikke har skjedd og garantert ikke kommer til å skje. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor du holder på sånn og jeg er kvinne selv. 

Anonymkode: 125e6...2d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Noenlundelikefremt said:

Men det virker som at du er fornuftig og forstår at det er problematisk. Så det er en stor forskjell på deg og mannen til trådstarter her.

Det er da TS som gjør tolkningen at mannen hennes ikke vil støtte henne (eller andre kvinner) på bakgrunn at han ikke anser situasjonen som problematisk.

TS skriver ingenting(?) om at mannen har en kvinnefiendtlig holdning på det punktet, kun sine egne følelser om situasjonen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikkdamen må ihvertfall innringes en klage på. Ts sin mann syns det var uproblematisk, men det betyr ikke at det var greit. Hun kommer til å grafse på noen som enten blir fly forbanna og gir henne en på trynet, eller en som faktisk blir negativt påvirket av det. 

Anonymkode: 19b76...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, SoWhat? skrev:

Godt noen fatter hva dette handlet om her! 

Det er noe som heter å ha ulike meninger..

Anonymkode: 5d76b...980

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner TS. Dette kan betegnes som sextrakassering. 

Men! For at det skal regnes som trakassering må vedkommende som utsettes for dette oppleve situasjonen som urimelig og uønsket, hvor han blir skremt, krenket, nedverdiget eller ydmyket. 
Ingenting av dette mener han at det var. 
Med andre ord, det er ikke sextrakassering ettersom han ikke opplevde det som sextrakassering, selv om andre mener det var det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Butikkdamen må ihvertfall innringes en klage på. Ts sin mann syns det var uproblematisk, men det betyr ikke at det var greit. Hun kommer til å grafse på noen som enten blir fly forbanna og gir henne en på trynet, eller en som faktisk blir negativt påvirket av det. 

Anonymkode: 19b76...f9b

Hvem skal ta den telefonen?

Anonymkode: 5d76b...980

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er noe som heter å ha ulike meninger..

Anonymkode: 5d76b...980

Nei. Når du tar noen i skrittet så er det seksuell trakkasering når det skjer på den måten. Er det mulig...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lage et problem av boe som ikke er et problem? Det er sikkert mange andre personer og saker som virkelig kan trenge din støtte og ditt engasjement.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem skal ta den telefonen?

Anonymkode: 5d76b...980

Ts. 

Anonymkode: 19b76...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Noenlundelikefremt
9 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Det er da TS som gjør tolkningen at mannen hennes ikke vil støtte henne (eller andre kvinner) på bakgrunn at han ikke anser situasjonen som problematisk.

TS skriver ingenting(?) om at mannen har en kvinnefiendtlig holdning på det punktet, kun sine egne følelser om situasjonen.

Hun skriver at han mener at situasjonen var morsom. Vi snakker om en butikkansatt som tar en kunde i skrittet. Morsomt, altså. Med den holdningen har jeg vanskelig for å se at han plutselig ser alvoret i det når det gjelder andre enn han selv. Det synes jeg ikke er en veldig nedverdigende tankegang.

Endret av Noenlundelikefremt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det trakassering! 

Jeg overdriver ikke - han ble tatt i skrittet. 

Anonymkode: 678d5...67e

Men var det i forbindelse med måling av buksestørrelse? Hvordan tok hun han egentlig i skrittet?

Jeg blir ofte tatt på puppene i forbindelse med måling av bh, men det er jo ikke trakassering.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Nei. Når du tar noen i skrittet så er det seksuell trakkasering når det skjer på den måten. Er det mulig...

Men herlighet da! Det er ikke sextrakassering med mindre den som har blitt klådd på mener at det er det.

Anonymkode: 3e01a...c4e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men herlighet da! Det er ikke sextrakassering med mindre den som har blitt klådd på mener at det er det.

Anonymkode: 3e01a...c4e

Skjønner at det er ting som ikke når inn hos enkelte. Får bare være. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Med holdningene som vises her inne er jeg mildt sagt lite gira på å gjøre noe annet enn å lese (i ren fascinasjon), men siden så mange spør om hva som skjedde, her er hva jeg vet: Hun gjorde først et poeng ut av at en bukse som sitter godt i livet skal fremheve den lille bulen foran (bare å si det synes jeg er på grensen) og da han kom ut av prøverommet liksom trakk hun buksa opp i livet og tok tak i bulen og skrittet for å vise hva hun mente. Det er hva han har sagt til meg. Hvor presist eller sant det er kan jeg bare ha en følelse på.

Anonymkode: 678d5...67e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, SoWhat? skrev:

Nei. Når du tar noen i skrittet så er det seksuell trakkasering når det skjer på den måten. Er det mulig...

Ja, da får dere sette mannen hennes på skolebenken og gi han en leksjon i trakassering, da. Eller be ts slå opp, ettersom han har en slik rystende holdning til og perspektiv på dette som man tydeligvis ikke skal forsøke å sette seg inn i

Anonymkode: 5d76b...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, da får dere sette mannen hennes på skolebenken og gi han en leksjon i trakassering, da. Eller be ts slå opp, ettersom han har en slik rystende holdning til og perspektiv på dette som man tydeligvis ikke skal forsøke å sette seg inn i

Anonymkode: 5d76b...980

Du. Hvis noen slo til deg i ansiktet. Var det vold selv om du ikke fikk vondt? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Mannen min opplevde å bli tatt i skrittet av butikkdama da han prøvde jeans. Det er langt, langt over grensen for hva som er greit. Han mener at det var en morsom episode, at hun bare prøvde seg på han og at jeg er sjalu som reagerer. Irriterer meg grenseløst at han ikke skjønner at dette er trakassering. Hvordan reagerer han hvis en mannlig butikkansatt gjør det samme på meg? Hva sier jeg for å få han til å innse alvoret?

Anonymkode: 678d5...67e

Mannen din reagerer nøyaktig slik man skal på «trakassering».

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker altså ikke at han skal føle seg dritt og få traumer. Ønsker bare at han skal anerkjenne at det var trakassering og dårlig oppførsel av butikkdama - ta det på alvor rett og slett. Hvis ikke har jeg null tillit til at han innerst inne står på min side den dagen jeg opplever noe liknende.

TS.

Anonymkode: 678d5...67e

Så dette handler egentlig om deg og ikke så mye om hans tanker, følelser etc rundt det? Wow, for en egoisme!

Anonymkode: c7fa4...be4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mann1979 said:

Mannen din reagerer nøyaktig slik man skal på «trakassering».

Hva mener du?

Anonymkode: 0fcae...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...