Gå til innhold

Hva synes dere om å bruke klær fra en annen nasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Lurer på dette med å bruke klesdrakter fra et annet land enn man opprinnelig er ifra. Hvis man har en relasjon til et annet land f.eks. ektefelle eller man bare synes plagget er fint, hva synes dere om at man bruker det? 

F.eks er man gift med en inder eller pakistaner og bruker klær som er derifra, eller man er gift med noen fra Gambia og bruker deres klær? Dette er klær man kan gå med til hverdags f.eks. ikke bare festive anledninger. 

Lurer egentlig på hva folk synes om det? 

 

Anonymkode: 0520b...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tenkt du var sær, om du har norsk utseende kombinert med dette. Ser du utenlndsk ut så ville jeg tenkt at du ikke var integrert/ ville tilpasse deg samfunnet her. men ikke sagt noe til deg.   Men du kan selvsagt gå i hva du vil. 

Anonymkode: aa987...d3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt at det er litt blasfemi å bruke et nasjonalantrekk fra et sted du ikke har noe med. Men å bruke en drakt mens du er der, hvis du har en mann derfra eller noe, så synes jeg at det er helt innafor! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville tenkt du var sær, om du har norsk utseende kombinert med dette. Ser du utenlndsk ut så ville jeg tenkt at du ikke var integrert/ ville tilpasse deg samfunnet her. men ikke sagt noe til deg.   Men du kan selvsagt gå i hva du vil. 

Anonymkode: aa987...d3d

Skulle ønske jeg kunne brukt niqab! Fysøren så deilig å bare "gjemme" seg i det noen ganger. Hm. Drømmeplagg på spesielt dårlige dager. Og ja, jeg mener det! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tibbie skrev:

Jeg ville tenkt at det er litt blasfemi å bruke et nasjonalantrekk fra et sted du ikke har noe med. Men å bruke en drakt mens du er der, hvis du har en mann derfra eller noe, så synes jeg at det er helt innafor! 

Blasfemi? Er ikke det avgudsdyrkelse? 

Det er forøvrig det samme jeg tenker, at det er mer innafor om man er i det aktuelle landet, eller bare hjemme..:)

Anonymkode: 0520b...36a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Tibbie skrev:

Jeg ville tenkt at det er litt blasfemi å bruke et nasjonalantrekk fra et sted du ikke har noe med. Men å bruke en drakt mens du er der, hvis du har en mann derfra eller noe, så synes jeg at det er helt innafor! 

Blasfemi?? Hun snakket om stilen og ingen nasjonaldrakt! Er indiske som ikler seg vestlige klær blasfemiske?? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Skulle ønske jeg kunne brukt niqab! Fysøren så deilig å bare "gjemme" seg i det noen ganger. Hm. Drømmeplagg på spesielt dårlige dager. Og ja, jeg mener det! 

Haha sjæl. Sliter med at jeg rødmer en del, tenk p slippe å tenke på sånt for bare litt:)

Anonymkode: 0520b...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert en fordom jeg har, men synes det ser rart ut med blendahvite kvinner som har rastafletter og afrikansk klesdrakt. Folk må selvfølgelig få lov til å gå med det, men det stemmer liksom ikke.

Anonymkode: 3384e...bdb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville tenkt du var sær, om du har norsk utseende kombinert med dette. Ser du utenlndsk ut så ville jeg tenkt at du ikke var integrert/ ville tilpasse deg samfunnet her. men ikke sagt noe til deg.   Men du kan selvsagt gå i hva du vil. 

Anonymkode: aa987...d3d

Hehe litt sær gjør nok ikke noe :)

Anonymkode: 0520b...36a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sikkert en fordom jeg har, men synes det ser rart ut med blendahvite kvinner som har rastafletter og afrikansk klesdrakt. Folk må selvfølgelig få lov til å gå med det, men det stemmer liksom ikke.

Anonymkode: 3384e...bdb

Kom til å tenke på hun som ble intervjuet av dr. Phil og lurt mange til å tro at hun hadde afrikansk bakgrunn.. noe hun ikke hadde. Jeg skal innrømme at jeg er veldig glad i somaliske hjemmekjoler.. De er laget av veldig mykt og deilig stoff og funker perfekt som daffeantrekk.

Anonymkode: 0520b...36a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kom til å tenke på hun som ble intervjuet av dr. Phil og lurt mange til å tro at hun hadde afrikansk bakgrunn.. noe hun ikke hadde. Jeg skal innrømme at jeg er veldig glad i somaliske hjemmekjoler.. De er laget av veldig mykt og deilig stoff og funker perfekt som daffeantrekk.

Anonymkode: 0520b...36a

Som daffeantrekk funker det meste ;) Synes bare det ser litt rart ut med rastafari stil på blendahvite, men sikkert fordi man ikke er så vant til å se det.

Anonymkode: 3384e...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha sjæl. Sliter med at jeg rødmer en del, tenk p slippe å tenke på sånt for bare litt:)

Anonymkode: 0520b...36a

Ja nettopp! Perfekt kamuflasje 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som daffeantrekk funker det meste ;) Synes bare det ser litt rart ut med rastafari stil på blendahvite, men sikkert fordi man ikke er så vant til å se det.

Anonymkode: 3384e...bdb

Egentlig Litt enig. Jeg kunne aldri hatt rastafletter.. har alt for lite hår, hadde sett skalla ut 😂😂

Anonymkode: 0520b...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man bruke nasjonaldrakter, bør man kanskje ha tilknytning til landet. Men mange bruker da klær som opprinnelig kommer fra andre land og kulturer. Haremsbukser, ponchoer mm. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne tråden er litt kjip. Liker ikke den vendingen den tar. 

 

Jeg er gift med pakistaner og kan si jeg bruker klær fra Pakistan på feiringer. Like ofte som bunad og festdrakt.

Ikke til hverdags. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Egentlig Litt enig. Jeg kunne aldri hatt rastafletter.. har alt for lite hår, hadde sett skalla ut 😂😂

Anonymkode: 0520b...36a

En afroparykk?:sexy:

 

Anonymkode: 3384e...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, GjestSiden2006 skrev:

Denne tråden er litt kjip. Liker ikke den vendingen den tar. 

 

Jeg er gift med pakistaner og kan si jeg bruker klær fra Pakistan på feiringer. Like ofte som bunad og festdrakt.

Ikke til hverdags. 

Hvilken vending? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, SoWhat? skrev:

Skulle ønske jeg kunne brukt niqab! Fysøren så deilig å bare "gjemme" seg i det noen ganger. Hm. Drømmeplagg på spesielt dårlige dager. Og ja, jeg mener det! 

Men det er jo bare å bruke niqab, det?! Det er jo ikke noe krav om å være muslim for å kunne bruke det, og det er ikke engang noen som ser hvem som er inni der, så ingen kan ane at det er deg.

Anonymkode: a229d...b26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...