Gå til innhold

Har jeg lav timelønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kommer an på din ansiennitet. Er du fast ansatt? Jeg er kommunalt ansatt i fast stilling med tre års utdanning og fire års ansiennitet fra samme arbeidsplass pluss fire års ansiennitet fra annen arbeidsplass, altså totalt 11 år. Jeg har 220 kr timen. 

Anonymkode: 89b0e...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Privat bedrift, nav skaffet meg jobb der grunnet psykisk diagnose. Hatt den lønna siden 2014, arbeidsgiver er lite villig til å øke lønn grunnet dårlig økonomi+bedriften får lønnstilskudd 50%.

Anonymkode: a210a...f1e

Åj, du har ikke vurdert å bytte jobb, da? Du kan få det dobbelte mange andre steder!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 150-160 (husker ikke nøyaktig) i bofellesskap i Stavanger (uten untdanning) + tillegg. I barnehage og SFO for Bergen kommune hadde jeg 150, og nå som støttekontakt har jeg 170.

Vil si du har helt normalt lønn for ufaglært i kommunen. 

Anonymkode: c6b86...3f9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tibbie skrev:

Åj, du har ikke vurdert å bytte jobb, da? Du kan få det dobbelte mange andre steder!

Uten utdannelse og særlig erfaring er vel det lite realistisk å få det dobbelte🙂men må prøve å få bytta jobb i løpet av året, sette i gang prosessen

Anonymkode: a210a...f1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uten utdannelse og særlig erfaring er vel det lite realistisk å få det dobbelte🙂men må prøve å få bytta jobb i løpet av året, sette i gang prosessen

Anonymkode: a210a...f1e

Det er i hvert fall svært realistisk for deg å finne deg jobb med rundt 200 kroner i timen, selv uten noe utdanning. Det er verre med TS som bare er 23, men du er 10 år eldre.

Erfaringen fra de to jobbene du har nå er da godt for noe :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Timelønn på 161 kroner tilsvarer en årslønn på 313 950 kroner, som er høyere enn minstelønn i kommunen ut fra din ansiennitet og utdannelse. Så helt ok 

https://delta.no/lønn-og-avtaler/ks

Anonymkode: 1c23b...f60

Tja, et årsverk er 1950 timer om man inkluderer ferie.

Men i alle tilfeller er det slett ikke «helt ok», det er veldig lavt og knapt mulig å tjene mindre i full stilling her i landet for en voksen person :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vil si det er lavt ja. Følger kiwi tariff så er nederste lønnstrinn 160kr og dette er for de under 16 år. 

Anonymkode: c7e6f...a00

her har de under 16 152

 

1 time siden, Absurdah skrev:

Veldig lavt..

i forhold til hva? er faktisk ganske normal lønn for butikk ansatte som ikke har jobbet lenger enn 2-3 år

Anonymkode: f2c65...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Tibbie skrev:

Det er i hvert fall svært realistisk for deg å finne deg jobb med rundt 200 kroner i timen, selv uten noe utdanning. Det er verre med TS som bare er 23, men du er 10 år eldre.

Erfaringen fra de to jobbene du har nå er da godt for noe :)

Tusen takk for oppmuntring, det var snilt😊 

Anonymkode: a210a...f1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 25 år og ufaglært. Har 164 kr i timen i hjemmesykepleien.

Anonymkode: 622c5...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i dagligvare og har 212,- i grunnlønn PR time. Så komer kvelds tillegg og helgetillegg på der igjen. Som er henholdsvis 23,- og 45,- hvis ikke jeg husker feil, ekstra i timen.

Anonymkode: e612e...c1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min er kantineleder, og har 135kr/timen. Over 50 år. Noen yrker er dårligere betalt enn andre. 

Anonymkode: 48d9f...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og hadde en 160 i timen ca i grunnlønn før jeg ble ferdig med bacheloren både i kommunen og i staten. 

Anonymkode: d73ee...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, så lave lønninger dere har. Jeg blir både sjokkert og provosert over at det er lov å betale folk så lite faktisk. 

Anonymkode: bce90...03e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i kommunen for 4 år siden, var da 37 år, og hadde jobbet i kommunen i flere år, hadde 144 kr i timen. Det er ganske store forskjeller i lønn fra kommune til kommune og.

Datteren min er 18 år, og jobber i en privat bedrift, og har 123 kr timen. 

Anonymkode: c1507...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobber i matbutikk og tjener 157kr timen, har ikke utdanning eller studiekompetanse ennå. Jobber jeg under 52 timer i måneden (har bare 40 timer i faste vakter) får jeg heller ingen av tilleggene for kveld/helg. 

Anonymkode: 499c5...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

23 år, jobbet i 3 år (kommunalt ansatt) og tjener 161kr i timen. Syns dette er veldig lavt, men man tjener kanskje ikke noe mer på kiwi, klesbutikker etc? 

Anonymkode: 356e3...e71

Helsefagarbeidere starter på ca 156kr timen så vil ikke si det er så lavt nei.

Anonymkode: 8b889...65b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i matbutikk og tjener 157kr timen, har ikke utdanning eller studiekompetanse ennå. Jobber jeg under 52 timer i måneden (har bare 40 timer i faste vakter) får jeg heller ingen av tilleggene for kveld/helg. 

Anonymkode: 499c5...a95

Hvilke matbutikker har denne ordningen med at tilleggene kun gjelder ved så og så mange timer?

Anonymkode: 8b889...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Assistent her. Får 182 kr timen

Anonymkode: 56546...a0b

Ja men så får assistenter ansinitet for ALL yrkeserfaring også da. Fagarbeideren får kun for RELEVANT yrkeserfaring. Ergo da jeg kom over fra 12år i butikk til helsevesen som helsefagarbeider fikk jeg INGEN ansinitet på butikk men assistenter som gjorde det samme fikk alt på ansinitet og gled fort opp i lønn.

Anonymkode: 8b889...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...