Gå til innhold

Satt tilbake på tidlig ul og nå blødninger.. håp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dro på ultralyd når jeg trodde jeg var 7+2.  Ble satt tilbake til 6+4. Det er ikke mulig da jeg tempet og fikk positiv test 9 dpo. 

Nå har jeg i tillegg fått brun utflod. Jeg er nesten sikker på at dette går rett øst og at dette er en ma.

dere som har hatt ma, hvordan utartet det seg? Ble dere også satt tilbake på ul?

Anonymkode: c1ede...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det er helt forferdelig å gå slik og ikke vite. 💔

Jeg ble satt tilbake en uke på TUL (fra 7+6 i følge mine beregninger, til 6+6 utfra størrelsen på foster). Jordmor mente riktignok at alt ellers så bra ut, hjertet slo. Og mange jeg snakket med som hadde opplevd å bli satt tilbake på lignende tidspunkt ble satt fram igjen senere og/eller det gikk uansett bra -- fosteret er såpass lite på dette tidspunktet at en millimeter målefeil blir til mange dager i alder. (Var det innvendig eller utvendig ultralyd? Utvendig er gjerne mindre nøyaktig på det tidspunktet.) Det er også mange som har småblødninger i svangerskapet uten at det nødvendigvis er noe some helst galt. 

For min del endte det ikke bra den gangen -- begynte å blø noen uker senere (først brun utflod, så litt rødt innimellom også, etterhvert en kraftig blødning). Da jeg fikk komme inn på sykehuset dagen etter for UL hadde det meste kommet ut av seg selv, slapp utskrapning eller cytotec, i det minste.

Skal sies at vi ble gravide igjen en måned senere og denne gangen ser alt bra ut, er i uke 24 nå. Håper virkelig at det går bra for deg denne gangen, og hvis ikke, at dere snart lykkes igjen! Stor klem ❤️

Anonymkode: f4f03...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Jeg ble satt tilbake fra 6+6 til 6+0 på tidlig UL. Hadde IVF så jeg VISSTE jeg var 6+6. Var der pga blødninger. 

Gikk helt fint! Opptil en uke i avvik er normalt. Embryo er for det første vanskelig å måle, og for det andre er de ikke nøyaktig like store - alderen fastsettes bare utifra en medianstørrelse, og noen vil derfor være mindre og noen større. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spottet (brun utflod) hele første trimester og jeg ble satt tilbake fra 8+2 til 7+2 og det har så langt gått helt fint! Er 17 uker på vei nå (etter ny beregning), har hørt hjertelyd mange ganger og alt er helt fint :) Jeg er også 100% sikker på når jeg hadde EL, men jordmor sa at egget kan bruke en stund på å feste seg (man vet jo ikke nøyaktig når det festes) og at utviklingen derfor starter litt senere og man blir satt tilbake.

Anonymkode: be9ea...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

, men jordmor sa at egget kan bruke en stund på å feste seg (man vet jo ikke nøyaktig når det festes) og at utviklingen derfor starter litt senere og man blir satt tilbake.

Anonymkode: be9ea...b14

Det stemmer faktisk ikke. Selv om egget fester seg senere vil det på ethvert tidspunkt være like utviklet som om det festet seg på et annet tidspunkt. Egget utvikler seg som vanlig selv om det ikke har festet seg. 

Anonymkode: 8cfbb...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle fine svar dere ❤️ Jeg krysser fingrene for at dette skal gå bra. Var jo på do i morges og måtte presse litt, aner ikke om jeg kan ha sprukke noe blodkar🤷🏼‍♀️ 

Mitt egg kan ikke ha brukt særlig lang tid på å feste seg da jeg fikk positiv test 9 dpo, jeg får bare krysse fingrene å håpe på det beste❤️

Ts

Anonymkode: c1ede...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg visste at jeg var 7 uker på vei (pga temping og tidlig positiv test) men på sykehuset sa de at jeg umulig kunne være lenger på vei enn 4-5 uker. Jeg var der pga smerter og brunlig utflod, og jeg hadde i tillegg mistet rett før. Fikk beskjed om å komme tilbake en uke senere, og da jeg kom tilbake mente de jeg var 8 uker på vei. Ikke vet jeg hvordan det kunne skje, men de hadde tydeligvis sett feil første gang. Det er visst så smått at det er fort gjort fikk jeg beskjed om. Hadde en del sterke smerter de første 15 ukene samt noe brunlig utflod (dog ikke mye). Alt gikk fint og gutten på nesten 3 mnd ligger ved siden av meg og snorker for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar en til ultralyd (du kan be legen om henvisning) kan du se hvordan utviklingen går. Ikke ta sorgen på forskudd, ingen diagnose er stilt enda. Lykke til! ❤️ Håper det går veien deres!! ❤️

Anonymkode: 37f71...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temper og fikk positiv 9 dpo jeg også. ul 7+2 ble satt tilbake til 6+5. Var på ul 2 uker senere og målte da helt etter mensentermin! Så ikke bekymre deg unødvendig. Er derfor de ikke anbefaler for tidlig ul, da det kan skape unødvendige bekymringer siden fosteret er så lite. Lykke til :) 

Anonymkode: 5c5ea...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...