Gå til innhold

Tante som alltid lager for lite mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud skjerp dere, denne tråden er ikke tull. Selv om dere ikke har vært borti slike mennesker så betyr ikke det at det er tull.

Anonymkode: bb90a...58b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekkelt at du ikke er velkommen lengere. Jeg ville ringt og bedt om unskyldning. Gjerne hørt med noen av de andre gjestene også.

Bruker hun å registrere at det ble litt for lite? I såfall kan du minne henne på det. Du kan jo foreslå at du gjerne tar deg av rester dersom det skulle bli for mye om hun er redd for å kaste mat

Anonymkode: 70a25...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du ? Klassisk oppskrift ?

Anonymkode: bb90a...58b

1. TS presenterer er uløselig problem

2. Får relevante svar men nei nei ingenting kan gjøres

3. Kommer med relevant tilleggsinfo. som mental sykdom etc. som burde vært med i HI

4. Blir fornærmet når hun beskyldes for å trolle

5. Forsvinner eller kommer med en sjokkerende oppdatering.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da slapp du å dra på hytta, TS. Så nå er problemet løst siden du ikke er velkommen!

 

Anonymkode: d8a6e...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Antoinette skrev:

1. TS presenterer er uløselig problem

2. Får relevante svar men nei nei ingenting kan gjøres

3. Kommer med relevant tilleggsinfo. som mental sykdom etc. som burde vært med i HI

4. Blir fornærmet når hun beskyldes for å trolle

5. Forsvinner eller kommer med en sjokkerende oppdatering.

Alt som du ikke har opplevd er ikke tull, og jeg tente ikke at det hadde noe betydning om hun var frisk eller ikke, og jeg sitter heller ikke standby her på KG.

Anonymkode: bb90a...58b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Antoinette skrev:

1. TS presenterer er uløselig problem

2. Får relevante svar men nei nei ingenting kan gjøres

3. Kommer med relevant tilleggsinfo. som mental sykdom etc. som burde vært med i HI

4. Blir fornærmet når hun beskyldes for å trolle

5. Forsvinner eller kommer med en sjokkerende oppdatering.

Nå er ikke jeg Ts, men kjenner en del folk som er som tanten hennes og kan si at jeg ikke blir overrasket om

1. TS føler situasjonen er håpløs.

2. TS føler flere av svarene bagatelliserer problemet

3. Tilleggsinfo virket ikke relevant siden folk er forskjellige og ting som f. eks. bipolar lidelse ikke er like alvorlig som andre mentale lidelser.

4. TS blir frustrert fordi folk sier troll mens situasjonen er både håpløs og frustrerende for Ts.

5. Ts forsvinner fordi hun er frustrert og kommer tilbake fordi hun fortsatt får notater på tråden og vil engentlig bare bli ferdig med hele dritten.

Anonymkode: 70a25...6e5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt. 60 år er ikke så gammelt.

Anonymkode: 936a7...7ec

For 60 år siden er litt tid. 

Les en gang til så ser du at jeg snakket om en tid som var for 60 år siden, ikke at tante var 60 år :fnise: 

Anonymkode: e2470...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kitcat skrev:

Vanskelig å vite om hun er gjerrig og lager for lite mat, eller om dere er unormalt storspiste ut fra opplysningene du gir.

I vår familie er to pakker kjøttdeig passende til 10 personer om jeg lager f.eks kjøttkaker. Blir 3-4 til hver. Vi spiser nok moderate til normale mengder. Også til pastasaus, lasagne, taco mm er to pakker nok for oss. 

Uansett bør hun ikke bli sur og furte når dere tilbyr å bidra til innkjøp og matlagning. 

Tror jeg ville valgt å ta med mat til ekstra måltider, lunsj og kveldskos, hvis det å stå for middagen er så viktig for tante.

Hæ?du og flere sier det.Het går det 3pk kjøttdeig..minst

Anonymkode: 5b466...f5b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Antoinette skrev:

 

3. Kommer med relevant tilleggsinfo. som mental sykdom etc. som burde vært med i HI

 

Nei, DET betyr ikke at det nødvendigvis trolling

Anonymkode: 1af6e...092

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er typen min! Vær glad det er tanta di. Klikker snart på han. Ba meg på biff. En skive til to personer! 

Ba meg på wok. Vegetarwok bestående av en paprika, en halv løk og en kvart brokkoli. Ikke nie tilbehør! Tok selv med kjøttet fordi jeg fryktet at det ble for lite. Skal han lage frokost, er det ett egg til hver.

Trakter han kaffe, er det en og en j..kopp istedenfor å trakte en hel kanne

Da han lagde suppe, var det akkurat en skål per person.

Han er ekstremt tynn og jeg spiser alltid restene hans. Litt frustrerende

Anonymkode: d3312...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine er akkurat likedan TS! Jeg og samboer tilbyr oss å kjøpe med oss litt mat og bidra når vi skal være hos dem i påske, jul osv men da blir de fornærmet og nekter på det.

Eksempel: mamma kjøper inn 4 storflasker brus som skal rekke hele jula når vi er 6 voksne og 1 barn. Blir alltid tomt etter de første 2 dagene.... Men vi har tidligere kjøpt med oss brus og godis , sier vi vil bidra litt, men da blir mamma kjempefornærmet. 

Eller påska i fjor da de hadde planlagt grilling i fjæra og hadde kjøpt inn 1 pk (!!) grillpølser og brød på oss 7 personer. 10 pølser i pakken så det ble 1 pølse på hver og så var det noen som delte de siste 3. Etter pølsekosen var det å dele 2 kvikklunsj på alle, altså ei «stripe» på hver🙈  sånn er det alltid med dem... har begynt å ha med meg en pakke kjeks i veska mi som vi har på soverommet som vi kan spise av når blodsukkeret er lavt

 

vet ikke hvorfor de er sånn , om det er gjerrighet eller bare at GUD FORBY om man må kaste rester! 

De har veldig god og romslig økonomi...

Anonymkode: 8450b...05b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om lignende tidligere. Jeg tror det må være psykiatri inne i bildet her. De jeg hørte om hadde også nok av penger, så det henger nok sammen med gjerrighet. 

Trist at du ikke lenger er velkommen og at din tantes psyke skal komme i veien for hennes familieforhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på hyttebesøk hos en familie som var sånn en gang. Det var EN brødskive til frokost, ett pizzastykke til middag og så videre i en uke. Jeg endte opp med å kjøpe sjokolade og potetgull på butikken som jeg spiste i smug for å overleve uka. Det rare var at de så helt normale ut, og jeg er en tynn dame som ikke er dårlig storspist av meg. Jeg forstår ikke hvordan de ikke så ut som fyrstikker alle sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...