Gå til innhold

Jeg er invitert i bryllupet, men ikke samboer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at det stemmer. Min ikke-inviterte samboer og jeg pønsket ut dette før jeg dro. Iom at du ikke kjenner forhistorien her, kan du tro hva du vil.

Anonymkode: 3dc21...c07

Uansett hva det var, så tipper jeg at de andre gjestene gjorde seg opp noen tanker om deg også, som falt ned på det nivået ved å ta "hevn". Du kunne jo bare droppet å reise om du opplevde det som urettferdig. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjedde oss også. Løste det ved at jeg dro alene, drakk meg snytings og lagde scener.

Tipper de angrer i etterkant😁

Anonymkode: 3dc21...c07

Atte hææææ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ser hvor mange spekulasjoner og forslag folk her kommer med over hvorfor han ikke er invitert - så understreker det bare at man ikke kan ekskludere noen uten å fortelle hvorfor.

Kan det være gode, forståelige grunner til TS sin mann ikke er ønsket i bryllupet? Selvsagt. Kan man unngå problemet med en tynn unnskyldning om plassmangel som skaper masse spekulasjoner, usikkerhet og skuffelse hos andre? Nei, det kan man ikke. 

Anonymkode: 10b00...2b9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Nerine_ skrev:

Uansett hva det var, så tipper jeg at de andre gjestene gjorde seg opp noen tanker om deg også, som falt ned på det nivået ved å ta "hevn". Du kunne jo bare droppet å reise om du opplevde det som urettferdig. 

Det kunne jeg ha gjort. Men dette ble meget utspekulert og brudeparet ble nok lange i maska.

Anonymkode: 3dc21...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, O.G. skrev:

Atte hææææ? 

Japp:-)

Anonymkode: 3dc21...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke dratt. 

De har sikkert en forhistorie med følelser og sex involvert hvor hun ble såret

Anonymkode: 07ee4...37f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en av de som ikke inviterer samboeren til venninnen min. Jeg kan ikke fordra han og hvor slem han er med venninnen min. Om hun vil eller ikke vil komme får være opp til henne. Hun vet hva jeg synes og hvorfor. Jeg er ikke den eneste. 

Anonymkode: 692d1...0e9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et dilemma i min venninnegjeng som vi har diskutert. Ene venninna har en samboer som er utrolig ufordragelig. Vi har aldri sagt noe til henne, hun må velge selv hvem hun er sammen med, og vi oppfører oss normalt når vi en sjelden gang møter han. Vi liker han ikke, mennene våre liker  han ikke og ingen andre venner som noengang har møtt han liker han. Skikkelig ufordragelig! Men vi har jo konkludert med at ingen kan la være å invitere kun hennes mann, selv om han kommer til å fornærme hele gjestelista. 

Så jeg vil tro det ligger noe mer bak om det kun er han som ikke er invitert. 

Anonymkode: 11955...caa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller jeg er invitert til etterfesten noe jeg syns er kjempe koselig. Snakk om kaffe og kaker. Alkohol må jeg ta med selv.  Bruden er en nær venninne,  og hun kjenner samboeren min godt.  Alikvel så er ikke han invitert. Jeg tok det opp men hun sa det ikke var plass.  Det her er bare tull siden alle andre vennepar har med seg følge. Selv våres single venninner kan ta med seg en pluss en. Føler jeg er litt såret og ikke ønsker å møte.  Vennene våres er enig med meg og de jeg har snakket med syns det her er merkelig.  Blir det dumt av meg å droppe festen pga det her? 

Anonymkode: ceb87...8e4

Takk nei. Uhørt. I tillegg skal gjestene ta med alkohol.. Hvilken fest. 

Anonymkode: 9cdad...28c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er godt likt fordi han blir invitert på ting uten meg også.  Så ikke bare mitt inntrykk av at han er godt likt. For venninna mi som gifter seg inviterer han på alt annet. Aldri opplevd at han er uønsket på de 10 årene vi har hvert sammen.

Skal spørre henne igjen. 

TS

Anonymkode: ceb87...8e4

Kanskje det er fordi bruden liker han så godt, at brudgommen ikke vil ha han der? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alle andre har fått en +1, da hadde jeg faktisk sagt at jeg ikke kan komme, om hun spør hvorfor, si sannheten; jeg vil ikke være den eneste som MÅ komme alene. 

Anonymkode: dff08...1fd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at bruden har hatt en ONS med samboeren ved en tidligere anledning og dermed ikke synes det passer akkurat i bryllupet. Vet det er mange som ikke pleier inviteres ONSer.

Anonymkode: b8de1...ffa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan dere gi dere med avsporingen om det å lage scene i en annens bryllup som hevnmetode? Den er for det første uinteressant i denne sammenhengen og for det andre er temaet utdebattert og vel så det nå. 

Kanskje TS kan komme på banen igjen? 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når vi er i gang med å spekulere: kanskje brudgommen er sjalu på samboeren til TS?

Anonymkode: a40af...ae0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres rart ut.

Sånt var lettere før, da folk enten var alene, forlovet eller gift. Var de alene, så ble de sannsynligvis ikke bedt, for da ville ikke bordsettinga gå opp. Var man forlovet, så skulle man bes som par akkurat som om man var gift. Det var rett og slett uhørt å be en ektefelle og ikke den andre.

Omsatt i moderne former, så vil jeg si at samboere skal bes i lag som om de var gift, og at det er en uskikk å be bare den ene. Og som gjest, så ville jeg ikke funnet på å dra alene uten samboer eller ektefelle.

Men vi kjenner ikke bakgrunnen her. Det kan være gammelt uvennskap og motvilje i bunnen: mobbing, gammelkjærester, filurerier fra fortiden... Hvis det er så at ts sin samboer ikke kan oppføre seg, så er det strengt tatt ts, ikke vertskapet, som skal ta det hensynet. Samboeren skal bes, men ts får ta han med seg hjem når han begynner å bli for høyrøstet og ufin.

Og ellers: hvis samboeren ikke er bedt pga. "dårlig plass" mens andre var bedt som par, så ville jeg faktisk ha følt meg såpass lavt prioritert at jeg hadde takket nei til innbydelsen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når alle andre har fått en +1, da hadde jeg faktisk sagt at jeg ikke kan komme, om hun spør hvorfor, si sannheten; jeg vil ikke være den eneste som MÅ komme alene. 

Anonymkode: dff08...1fd

Den der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, draug 75 skrev:

Jeg synes det høres rart ut.

Sånt var lettere før, da folk enten var alene, forlovet eller gift. Var de alene, så ble de sannsynligvis ikke bedt, for da ville ikke bordsettinga gå opp. Var man forlovet, så skulle man bes som par akkurat som om man var gift. Det var rett og slett uhørt å be en ektefelle og ikke den andre.

Omsatt i moderne former, så vil jeg si at samboere skal bes i lag som om de var gift, og at det er en uskikk å be bare den ene. Og som gjest, så ville jeg ikke funnet på å dra alene uten samboer eller ektefelle.

Men vi kjenner ikke bakgrunnen her. Det kan være gammelt uvennskap og motvilje i bunnen: mobbing, gammelkjærester, filurerier fra fortiden... Hvis det er så at ts sin samboer ikke kan oppføre seg, så er det strengt tatt ts, ikke vertskapet, som skal ta det hensynet. Samboeren skal bes, men ts får ta han med seg hjem når han begynner å bli for høyrøstet og ufin.

Og ellers: hvis samboeren ikke er bedt pga. "dårlig plass" mens andre var bedt som par, så ville jeg faktisk ha følt meg såpass lavt prioritert at jeg hadde takket nei til innbydelsen.

nei, totalt uenig.

Anonymkode: a4cd2...786

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper bruden og ts sin samboer har en forhistorie som de ikke vil røpe..... 

Anonymkode: 35dc5...cc4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nei, totalt uenig.

Anonymkode: a4cd2...786

Javel?
I hva? I hva som var skikk i gamle dager, i at vi ikke kjenner forhistorien, eller i konklusjonen at jeg ikke ville komme? 
Eller er du bare generelt uenig?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...