Gå til innhold

Baby og sykepleierstudent


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi planlegger barn under studiene, men tenker å gi all permisjon til far sånn at jeg kan fortsette studiene raskt etter fødsel.

 

Anonymkode: 31de3...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi planlegger barn under studiene, men tenker å gi all permisjon til far sånn at jeg kan fortsette studiene raskt etter fødsel.

 

Anonymkode: 31de3...da4

Og det går helt fint for mange, men akkurat sykepleierstudiet med lange og travle obligatoriske praksisperioder med oppgaver, bachelor og eksamenslesing i tillegg til full praksisuke i tredelt turnus - det fraråder jeg. Det tror jeg blir svært tøft, og jeg tror TS vil angre på at hun mistet babytiden pga skole. 

Men selvsagt er det mange studier dette ikke er noe problem med, hvor man har mye fri og mulighet til å være mamma uten permisjon. 

Anonymkode: 27ef8...8ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått to barn i løpet av studietiden. Det har vært veldig fint. Fleksibelt, rolig, sen barnehagestart, korte dager etc. Vi skal ha en til nå og det er mye verre å være i fulltidsjobb. Ville tatt permisjon fra studiene. Jeg har studert med den ene og hatt permisjon med den andre, og det var mye bedre. Gikk greit med studier også, men jeg hadde studier som kun krevde oppmøte på eksamen. Et studie med praksis osv ville jeg ikke satset på. 

Anonymkode: 0e271...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo problemet, at det er mye obligatorisk og få muligheter for tilrettelegging. Jeg tror vi har falt på valget om å vente, og starter heller prøvingen når jeg er ferdig på skolen. TS 😊

Anonymkode: 61498...2ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er jo problemet, at det er mye obligatorisk og få muligheter for tilrettelegging. Jeg tror vi har falt på valget om å vente, og starter heller prøvingen når jeg er ferdig på skolen. TS 😊

Anonymkode: 61498...2ef

Prøvingen kan jo starte tidligere?😊 Det går sannsynligvis fint å kombinere praksis med graviditet, de fleste praksisplasser vil nok tilrettelegge godt for deg selv om skolen kanskje ikke gjør det. 

Anonymkode: adab6...03c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville startet prøvingen, og droppet permisjonen. Far får da mer. Om du ser at du ikke klarer å studere likevel, går det helt fint. Du får uansett omgjort lånet til stipend når du nettopp har fått barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke tvilt, ville absolutt prøvd å bli gravid. Men jeg ville tatt 1 års permisjon fra sykepleien, MEN søkt meg inn på et årsstudium uten obligatorisk undervisning. Søk på smutthullet for studenter. Det er ikke krav om at du skal bestå eksamen, du må bare møte på eksamen. Da oppfyller du aktivitetskravet så pappan kan få hele foreldrepermisjonen, samtidig som «studiene» dine ikke påvirker resultatet ditt på sykepleien. Altså kan dere begge være hjemme med barnet det første året. 

 

Anonymkode: a28e1...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke tvilt, ville absolutt prøvd å bli gravid. Men jeg ville tatt 1 års permisjon fra sykepleien, MEN søkt meg inn på et årsstudium uten obligatorisk undervisning. Søk på smutthullet for studenter. Det er ikke krav om at du skal bestå eksamen, du må bare møte på eksamen. Da oppfyller du aktivitetskravet så pappan kan få hele foreldrepermisjonen, samtidig som «studiene» dine ikke påvirker resultatet ditt på sykepleien. Altså kan dere begge være hjemme med barnet det første året. 

 

Anonymkode: a28e1...acc

Må man møte til eksamen? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...