Gå til innhold

Baby og sykepleierstudent


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke sikker på om dette er riktig sted å poste innlegget, men vi vurderer å prøve på baby om ikke så lenge (med forhåpentlig) termin rundt sommeren 2020. 

Problemet er at jeg er sykepleierstudent, og baby vil da komme mellom andre og tredje studieår hvis det klaffer. Jeg vet at det vil lønne seg å vente til etter studiene og fast jobb, men det er så lenge til. Jeg har nettopp fylt 30, og kjenner på følelsen av at tiden renner ut for hver dag som går. 

Samboer jobber fulltid og vi har bodd sammen i 11 år. Vi kjøpte hus for tre år siden, så noe har vi jo "på stell". Jeg vet heller ikke om det er for ambisiøst å tenke på å ikke ta permisjon, men kun ha "fri" sommeren før tredje året? 

Hva hadde du gjort? 

Anonymkode: 61498...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville prøvd på baby og tatt permisjon fra studie. 

Anonymkode: 741e9...4c5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er fint å få barn som student, men tror ikke du skal satse på å ikke ta permisjon. Du risikerer å slite deg helt ut under travle praksisperioder med tøff turnus og oppgaver + bachelor samtidig, hvis du i tillegg har en liten baby som krever 210% av mammaen sin. Bachelorskriving kan også bli utfordrende når du har en liten en i samme hus og alt du vil er å kose med den (ikke undervurder morsinnstinktet). Tror du skal satse på permisjon ett år. Ellers: go for it.

Anonymkode: 27ef8...8ca

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider