Gå til innhold

Hva tror dere skjer etter døden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke hva jeg tror, men synes det er finere å håpe på "nytt liv" heller enn å tenke at man aldri skal ofre en tanke igjen. 

For evig er en lang tid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dør og det er det. Etter døden er det ingenting og fra da finnes vi bare i minnene til de som fortsatt husker oss. Det er akkurat samme ingenting som tiden før vi ble født. Det ble bare avbrutt av et lite sprell av liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting utenom at cellene slutter å produsere energi, og vi blir dødt kjøtt som alle andre kadaver. Så går vi inn i kretsløpet igjen som energi til andre organismer og blir gjenbrukt med tid og stunder. Vi er ikke mer spesiell enn en gjennomsnittlig spissmus på det punktet.

Anonymkode: 4596f...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nytt liv. Kanskje samme kropp og utsende i en pararell verden. 

Anonymkode: 82da8...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, King in the North skrev:

Det samme som før du ble født. 

Jeg syns de er for gamle nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2019 den 23.13, hind skrev:

Vi dør og det er det. Etter døden er det ingenting og fra da finnes vi bare i minnene til de som fortsatt husker oss. Det er akkurat samme ingenting som tiden før vi ble født. Det ble bare avbrutt av et lite sprell av liv.

Ja, vi dør jo som kjent 2 ganger.

Anonymkode: 9fd8c...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Jeg tror vi begynner der vi slapp av her på jorden i utviklingen vår. Der på den andre siden er det og sykehus, de går på skole, besøker hverandre, er på konsert. Det fungerer bare på en litt annen måte for der er det ikke noe fysisk. Der på den andre siden stedet alle kommer til når de dør kan du komme til en ny plass bare ved å tenke at du er der. Du trenger ikke transportmidler, men hvis du liker å kjøre bil eller fly vil jeg tro at det er mulig at det eksisterer der som alt annet og da kan du selvsagt dra til en plass ved hjelp av bil hvis du liker bilkjøring.

Anonymkode: 8d495...0f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2019 den 22.22, AnonymBruker skrev:

Nytt liv evig mørke?

Anonymkode: 2c944...ffc

:klo: 

Du er død etter døden. Det er verken «evig mørke» eller «nytt liv». Du er kompost eller aske.


Selvsagt forsøker de store, tunge religiøse samfunnene å overbevise deg om noe annet: de tjener milliarder på å svindle deg til å tro på akkurat deres versjon av overtro, så noe annet skulle jo vært merkelig. Men fordi et tobakksforbruket forsøker overbevise deg om at røyk er ufarlig så tror du ikke på det. Og fordi om et gigantisk, eldgammelt, internasjonalt firma som kaller seg et «trosamfunn» forsøker innbille deg at akkurat de har nøkkelen til frelse (vel og merke kun om du betaler..) så trenger du ikke tro på det.

Anonymkode: be09b...692

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

My time is over......eternal peace.

Død, stille, bortevekk og ingenting

Anonymkode: 8da36...cc1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror vi begynner der vi slapp av her på jorden i utviklingen vår. Der på den andre siden er det og sykehus, de går på skole, besøker hverandre, er på konsert. Det fungerer bare på en litt annen måte for der er det ikke noe fysisk. Der på den andre siden stedet alle kommer til når de dør kan du komme til en ny plass bare ved å tenke at du er der. Du trenger ikke transportmidler, men hvis du liker å kjøre bil eller fly vil jeg tro at det er mulig at det eksisterer der som alt annet og da kan du selvsagt dra til en plass ved hjelp av bil hvis du liker bilkjøring.

Anonymkode: 8d495...0f1

Det syns jeg var en veldig fin og jordlig måte å beskrive det på! Jeg tror også sjelen fortsetter sitt utviklingsforløp, med samme type lekser som skjebnen prøvde å lære en her, men at man enten ikke har kropp og lever som energi i en annen dimensjon  eller at sjelen blir reinkarnert i en annen kropp , være seg en snegle på en annen planet med liv, eller et nytt barn eller en kenguru eller et tre her på jorden.

De som forblir bare energi uten kropper tror jeg er i den tilstanden enten midlertidig som hvilepause før ny reinkarnasjon,  eller for evig i prosessen til å komme hjem til en altvitende energi der alt bare  ER. 

Personlig er jeg helt sikker på at det hvertfall ikke bare er "ingenting". Sjelen er evig, på godt og vondt, og jorda er bare et klassetrinn på den utviklingsreisen. 

Anonymkode: 78430...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...