Gå til innhold

Hva gjør du med bøker du har kjøpt etter du har lest dem?


AnonymBruker

Hva gjør du med bøker du har kjøpt etter du har lest dem?  

50 stemmer

  1. 1. Hva gjør du med bøker du har kjøpt etter du har lest dem?

    • Setter de i bokhylla
      39
    • Gir de bort
      8
    • Selger de
      1
    • Kaster de
      0
    • Annet
      2


Anbefalte innlegg

Hva gjør du med bøker du har kjøpt etter du har lest dem?

Anonymkode: 5d020...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leverer til loppemarked. Med unntak av bøker jeg vet jeg vil lese igjen. Problemet er at det er fort gjort å kjøpe de samme bøkene igjen for man glemmer at man har lest de, så jeg burde begynne med et slags system.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter de i bokhylla. Elsker bøker. Kvitter meg aldri med bøker. Elsker synet av bøker i bokhyller. 

Anonymkode: d8e1e...a57

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er bøker jeg ikke ser for meg å lese igjen gir jeg de bort. Enten til naboer eller til loppemarked og bruktbutikker. Vurderer å begynne å gi bøker til asylsentre og krisesentre istedenfor. Tenker det kan være greit for de som ikke kan så godt norsk å finne bøker om temaer de kanskje er interessert i, eller for underholdning. 

Anonymkode: 42c0f...c6b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, visp skrev:

Leverer til loppemarked. Med unntak av bøker jeg vet jeg vil lese igjen. Problemet er at det er fort gjort å kjøpe de samme bøkene igjen for man glemmer at man har lest de, så jeg burde begynne med et slags system.

Anbefaler appen Goodreads. Veldig kjekk for å holde styr på hvilke bøker man har lest, leser og vil lese, samt lese anmeldelser av bøker. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Setter de i bokhyllen, liker å spare på bøkene og å ha muligheten til å lese de igjen. De siste par-tre årene har jeg dog nesten utelukkende kjøpt e-bøker, så da slipper jeg unna eventuelle plassproblemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, blåtimen skrev:

Anbefaler appen Goodreads. Veldig kjekk for å holde styr på hvilke bøker man har lest, leser og vil lese, samt lese anmeldelser av bøker. :)

Oj, så fint. Det skal jeg bruke heretter. Tusen takk:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, blåtimen skrev:

Anbefaler appen Goodreads. Veldig kjekk for å holde styr på hvilke bøker man har lest, leser og vil lese, samt lese anmeldelser av bøker. :)

Ja, Goodreads er min venn 👍😊
Litt statistikk-nerd til tider også, så det er artig å følge med på hvor mange bøker jeg har lest de siste årene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir bort alle pocket-bøker, og så beholder jeg de fleste innbundne bøker. Sistnevnte har jeg som regel fått til jul eller bursdag, og gjør seg fint i bokhylla. Prøver generelt å leie mest mulig på eBokBib, eller kjøpe nettbøker. 

Anonymkode: 7f10f...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Prøver generelt å leie mest mulig på eBokBib

 

Som legges ned fra 1. januar neste år.

Anonymkode: 5d020...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen setter jeg i bokhylla. Tar en gang iblant med en stabel på jobb så får de som vil ha forsyne seg. Det er flere som bruker å ta med bøker de er ferdige med på jobb, så jeg har også fått flere derfra. Ellers får søsken og foreldre av meg og mannen plukke fra bokhylla vår om det er noe de vil ha. Det er noen bøker vi vil beholde selv men om vi har lest de og noen andre har veldig lyst på dem kan vi ofre dem også. Jeg synes bøker skal leses, ikke bare stå til pynt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Varierer :) noen bøker er jeg veldig glad i så de tar jeg vare på, så gir jeg bort de jeg ikke vil ha, med unntak av dyre bøker, de forsøker jeg å selge om det lar seg gjøre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter hva bok det er. Noen beholder jeg, eller gir vekk til familie og venner, eller til bruktbutikken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av nøkene mine ønsker jeg kanskje å lese gjentatte ganger. Så de havner i bokhyllen til senere. 

En del av bøkene gir jeg bort. Enten til folk jeg kjenner, nærmeste Fretex (eller lignende butikker) eller som "gis bort" under Finn.no. 

Bookcrossing er også ett ganske greit konsept. Men dessverre alt for liten aktivitet der, i alle fall i Norge. Så det oppsettet der har jeg mer eller mindre gitt opp å bruke. Får som regel null og niks respons på de bøkene jeg har lagt ut der...   

Anonymkode: a105c...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøker av favorittforfattere som er en del av en serie havner i bokhylla igjen. 
Bøker jeg ikke har noen interesse av å spare på, da ringer jeg mamma å spør om dem vil ha boka. Om dem har lest den, så legges den på boden. Bokinteresserte venner sjekker gjerne ut hva jeg har på boden, og spesielt før ferier. Bøker som ingen vil ha blir gitt videre til loppemarked etterhvert.  
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Peanut

Setter dem i bokhyller eller på gulvet når det ikke er plass i bokhyllene. Jeg vet ikke hvor mange bøker jeg har lenger :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter de i bokhylla eller ut i boden.

Endret av Aragorn ll Elessar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper ikke så mange bøker, så de fleste går i hylla. Viss ikke går de til familie før de havnet på gjenbrukshallen alle kan plukke fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...