Gå til innhold

"Fett-forkle" etter svangerskap - noen som har klart å trene det bort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter to svangerskap har jeg klart å få meg et fett-forkle. jeg gikk raskt og mye opp i vekt første gangen, ikke like mye andre gangen. nå sitter jeg altså igjen med en solid muffin-top. for meg virker det som på andre jeg har sett bilder av at forkleet blir værende med mindre man opererer. jeg er altså ikke gigantisk, men har en 17-20 kg for mye.

kan man trene bort denne typen magefett, eller er eneste utvei bukplastikk?

 

 

Anonymkode: d55ff...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde samme problem jeg også. Har trent bort noe men har fortsatt litt igjen  og det tror jeg ikke kan trenes bort 

Anonymkode: e3e59...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antageligvis er det umulig. Må nok operere.. 

Anonymkode: c0a9d...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være alderstilleggg også. Jeg hadde ikke noe fettforkle da jeg gikk ut av fødeavdelingen. Tynn som en strek med det samme.

MEN dette fettforkleet kom med alderen, 7-8 år senere. Da kom det og i dag har jeg ganske  mye av det, synes jeg.  

Anonymkode: 83b04...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bilder? 

Anonymkode: b409a...ebe

Du trenger ikke bilder av ts for å vite hva det er. Søk i google på "bukfett".

Det til venstre er bukfett eller "fettforkle".

bugfett.jpg

 

Til TS;

se om du finner noe nyttig her

https://beritnordstrand.no/10-tips-for-a-bli-kvitt-bukfettet/

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv å gå så lavt ned i fettprosent du klarer. Har du mye heng ved lav fettprosent så er det jo slapp hud,,,. Jeg hadde en stor bollete hengemage etter fødsel nr to. Den forsvant med hard trening og riktig mat over tid. Huden strakk seg inn også, da var jeg i midten av tredveårene, så ja min erfaring er at det kan fjernes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mye mer heng enn bildet viser og alt lot seg ikke slanke bort, dermed måtte det bli bukplastikk på meg. Men det er jo mange eksempler på instagram med mennesker som faktisk har så god hudkvalitet at det har blitt drastisk mindre etterhvert som de har gått ned i vekt. Hos noen har det gått noen år, før det plutselig forsvant. Disse er dog gått ned i vekt til minst 19 i bmi. 

Anonymkode: 35755...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært overvektig og etter slanking hadde jeg fremdeles henger. Hos meg var det huden som aldri trakk seg tilbake. Men den ble betydelig mindre, så magen skjules ganske greit i buksen. Ikke like fin i bikini, men jeg er over 40, så noe må man jo ha. 😄 

Anonymkode: bb064...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært overvektig og etter slanking hadde jeg fremdeles henger. Hos meg var det huden som aldri trakk seg tilbake. Men den ble betydelig mindre, så magen skjules ganske greit i buksen. Ikke like fin i bikini, men jeg er over 40, så noe man jo ha. 😄 

Anonymkode: bb064...72e

Man MÅ ikke ha noen ting.

Anonymkode: 935b5...53f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man MÅ ikke ha noen ting.

Anonymkode: 935b5...53f

Nei, det er jo bare å operere.... 🤪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer helt an på huden din. Men er du nesten 20 kilo overvektig, så må du slanke deg først og SÅ se hva som ikke går bort. Jeg traff en som hadde slanket seg 40 kg og hun hadde sixpack og jeg trodde ikke på at huden ikke var fikset, men den var ikke det, enda hun var over 40! Mens jeg var 29 og slank både før og etter at jeg fødte et stort barn, og huden gikk ikke vekk, så jeg tok nedre bukplastikk. Verdt hver krone, siden jeg er liten og slank med svai rygg, så jeg fordrar ikke når magen ikke er flat. Og jeg trener mye og trente meg tilbake i matchform før jeg utførte inngrepet. En venninne orket ikke slanke seg før operasjonen og det har hun angret veldig på i etterkant, for resultatet blir jo ikke det samme!

 

Anonymkode: a19c8...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...