Gå til innhold

Sinsiew venter på andremann 😊


Sinsiew

Anbefalte innlegg

43 minutter siden, Sinsiew skrev:

Hehe, det er ikke lett å få med seg hvem som har dagbok og ikke :P

Har du flyttet over til "gravid"? Når er ul i dag? Jeg er skikkelig spent på om de kan se kjønn hos deg ^^ Tror du venter en liten gutt 💙

Jeg fikk beskjed om at det fint er mulig som flergangs når jeg var på tul, for jeg spurte. Kjente sparkene så "godt" når hun sparket på ulapparatet, så da nevnte jeg det 😊 

Nå gleder jeg meg enormt til å dele opplevelsen med mannen og lilletupp 😍 

Nei, jeg vet ikke hvordan jeg gjør det så jeg blir nok bare der jeg er 😅 

De kan vel ikke se kjønn idag 12+1? Da blir det vel gjetting og det vil jeg ikke han skal for da innstiller vi oss på noe og så blir det noe annet 🤷‍♀️ Jeg har også en følelse på en gutt, men hvis det er lov å si så håper jeg mest på jente. Jeg vil ha begge deler, men det er jo litt lavere sjanse for å få jente så da hadde det vært fint å hatt den i boks 😂 men så lenge babyen er frisk og holder seg der til mai er vi fornøyd 😍

Så gøy! Ja det må være litt frustrerende for mannen å ikke få kjenne noe når du gjør, men samtidig må det være noen fordeler med å være den som går gravid 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Nei, jeg vet ikke hvordan jeg gjør det så jeg blir nok bare der jeg er 😅 

De kan vel ikke se kjønn idag 12+1? Da blir det vel gjetting og det vil jeg ikke han skal for da innstiller vi oss på noe og så blir det noe annet 🤷‍♀️ Jeg har også en følelse på en gutt, men hvis det er lov å si så håper jeg mest på jente. Jeg vil ha begge deler, men det er jo litt lavere sjanse for å få jente så da hadde det vært fint å hatt den i boks 😂 men så lenge babyen er frisk og holder seg der til mai er vi fornøyd 😍

Så gøy! Ja det må være litt frustrerende for mannen å ikke få kjenne noe når du gjør, men samtidig må det være noen fordeler med å være den som går gravid 😉

Jeg skrev inne på ris og ros, så gjorde en mod det for meg 😊 

Man kan jo se noe ut fra "nub" greia. Jeg var jo på tul når jeg var over ei uke lengre enn deg, så sikkert derfor han kunne se det. Han var veldig sikker i sin sak, med mindre det er en skikkelig treig gutt inni der 😂  Nå har vi navn klart da, så det håper jeg ikke 😛 

Haha, blir egentlig greit med to jenter kjenner jeg. På en måte mindre bekymringer etter å ha sett hva for dritt min bror har vært gjennom, og hvor vanskelig barnefordelingssaken har vært for en kompis 😂 

Det viktigste er jo at huleboeren er frisk. Kjønnet kommer i andre rekke. 

Har du fått innkalling til oul? Og hvor skal du føde(vet ikke om du har svart på det før).. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2019 den 9.35, Sinsiew skrev:

Jeg skrev inne på ris og ros, så gjorde en mod det for meg 😊 

Man kan jo se noe ut fra "nub" greia. Jeg var jo på tul når jeg var over ei uke lengre enn deg, så sikkert derfor han kunne se det. Han var veldig sikker i sin sak, med mindre det er en skikkelig treig gutt inni der 😂  Nå har vi navn klart da, så det håper jeg ikke 😛 

Haha, blir egentlig greit med to jenter kjenner jeg. På en måte mindre bekymringer etter å ha sett hva for dritt min bror har vært gjennom, og hvor vanskelig barnefordelingssaken har vært for en kompis 😂 

Det viktigste er jo at huleboeren er frisk. Kjønnet kommer i andre rekke. 

Har du fått innkalling til oul? Og hvor skal du føde(vet ikke om du har svart på det før).. 

Ja de ser sikkert mer en uke seinere. Han nevnte ingenting og vi spurte ikke heller. 6 uker til OUL. Midten av desember. Så bare til å smøre seg med tålmodighet 😅 Ja det viktigste er at den er frisk. Jeg bor i Bergen så her er det vel kun Haukeland så vidt jeg vet. Hva med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tussi2018 skrev:

Ja de ser sikkert mer en uke seinere. Han nevnte ingenting og vi spurte ikke heller. 6 uker til OUL. Midten av desember. Så bare til å smøre seg med tålmodighet 😅 Ja det viktigste er at den er frisk. Jeg bor i Bergen så her er det vel kun Haukeland så vidt jeg vet. Hva med deg? 

Åh, Bergen er så fint 😍 Vi har påskeferie i Bergen hvert år 😊 

Rikshospitalet etter den dårlige erfaringen med Ahus :)

Nå har jeg ordnet så det kun blir fødsel der da. Jeg skal ikke på barsel :P Har alliert meg med en sykepleier, en hjelpepleier og en barnepleier så om ungen har det fint, får jeg videre behandling hjemme ^^ 

 

Endret av Sinsiew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sinsiew skrev:

Åh, Bergen er så fint 😍 Vi har påskeferie i Bergen hvert år 😊 

Rikshospitalet etter den dårlige erfaringen med Ahus :)

Nå har jeg ordnet så det kun blir fødsel der da. Jeg skal ikke på barsel :P Har alliert meg med en sykepleier, en hjelpepleier og en barnepleier så om ungen har det fint, får jeg videre behandling hjemme ^^ 

 

Ja veldig fin by 😍

Helt sikkert lurt å være i forkant når du har hatt en dårlig opplevsele før. Måtte det bli mye bedre denne gang 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15+0

Jeg er på, helt alene i det store utland. 

Så deilig! Siden jeg kom hit har jeg sovet natta gjennom tre netter på rad. Har sloknet rundt 21-22 og våknet 06.30-07.00. Så godt som dette har jeg faktisk ikke sovet på flere år! 

Eneste minuset er at jeg savner lille tulla mi, men jeg vet jo at hun har det kjempemoro hjemme med pappa, besteforeldre, tanter og onkler. Så hun lider ingen nød. 

I dag drar jeg videre fra her jeg er til venner av familien. Det blir så moro å se de igjen, og ikke minst fortelle om lille S som ligger trygt og godt i magen min ❤ 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

17+0

Bekkenplagene har tiltatt. Nå har jeg ikke kun vondt på ene siden bak, men er også støl på den andre siden med svake til moderate smerter på kvelden. Siden plagene startet i, er nå så ille at jeg ikke kan legge meg ned i senga og reise meg opp igjen like etterpå etter å ha vært i aktivitet. Jeg må hvile litt før jeg kan sitte ordentlig i sofaen etter jobb. 

Har også begynt å få smerter på fremsiden. Spesielt vondt å gå inn og ut av bilen. 

Jeg er også plaget av mye svimmelhet og trøtthet. Legger meg med hun eldste, og da er jeg helt ferdig. Sover svært urolig. Mye på do, mye mareritt og småoppvåkninger i løpet av natten. 

Halsbrannen har også meldt sin ankomst, så nå går det i å legge opp kostholdet etter hva magesyre tåler. 

Dette begynner å bli tungt. Om det er slik det skal være, har jeg noen beintøffe mnd i vente. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18+0. 

Nå kan sparkene ses utenpå magen! 

Jeg er så takknemlig for at jeg får oppleve dette en gang til. Tenk at jeg, som fikk vite at vi nok kom til å slite masse med å bli gravide, har blitt det naturlig hele to ganger! 

 

Akkurat nå har jeg ei lita sovende ved siden av meg, og ei som har party i hulen sin. Selv ligger jeg å beundrer den lille vakre skapningen som snorker søtt, mens jeg kjenner spark og liv fra den andre lille skatten min i magen.

Det er i øyeblikk som dette at alt er verdt det. Alle bekkenplagene, de sure oppstøtene, kvalmen, svimmelheten. Ingen ting av det betyr noe i det store og det hele. Det som betyr noe er at jeg er mor til to små som jeg skal få lov til å elske resten av livet mitt.

Det er ganske stort. Den lykken og den kjærligheten er i det store og det hele alt som betyr noe. 

Livet er ganske perfekt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Sinsiew skrev:

18+0. 

Nå kan sparkene ses utenpå magen! 

Jeg er så takknemlig for at jeg får oppleve dette en gang til. Tenk at jeg, som fikk vite at vi nok kom til å slite masse med å bli gravide, har blitt det naturlig hele to ganger! 

 

Akkurat nå har jeg ei lita sovende ved siden av meg, og ei som har party i hulen sin. Selv ligger jeg å beundrer den lille vakre skapningen som snorker søtt, mens jeg kjenner spark og liv fra den andre lille skatten min i magen.

Det er i øyeblikk som dette at alt er verdt det. Alle bekkenplagene, de sure oppstøtene, kvalmen, svimmelheten. Ingen ting av det betyr noe i det store og det hele. Det som betyr noe er at jeg er mor til to små som jeg skal få lov til å elske resten av livet mitt.

Det er ganske stort. Den lykken og den kjærligheten er i det store og det hele alt som betyr noe. 

Livet er ganske perfekt. 

Så fint beskrevet 💕 Høres fantastisk ut! Nyt de små øyeblikkene 😊 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+0

Jeg har fått bihulebetennelse, og mannen sliter med mellomørebetennelse. Gode tilstander i heimen, med andre ord! 

Godt dette kom nå i helgen(jeg startet med helt sinnsykt kjeve/øre/kinn/øye smerter torsdag kveld, og merker at jeg er noe bedre nå) for J er hos besteforeldrene sine i helgen. 

Har egentlig hanglet i to ukers tid nå, så kan vel skylde meg selv for at jeg ikke roet ned og tok mange vakter på jobb+jobbet overtid. Etter jul må jeg for ned. Merker det går på helsa løs. Tror jeg må holde meg til å jobbe to, maks tre dager i uka for å komme meg gjennom dette, mtp søvn og bekken spesielt.

Jeg sliter med helsa om dagen. Mye sliten og svimmel. Så har bestilt meg en time hos jordmor for å sjekke blodtrykk og hb. Dit skal jeg mandag, og på tirsdag er det oul(!!) 

Grugleder meg. Tenk om det oppdages feil? Men at det er liv, det er det ingen tvil om. Nå kjenner jeg lille S hele tiden. Hun er virkelig mye mer livlig enn det storesøstera var i magen 😍❤️ 

Å ha en utenfor og en inni er helt fantastisk. Jeg nyter å være gravid. Jeg nyter at mann, barn, mor, svigermor osv koser med magen og kan kjenne henne inni der. Jeg elsker å se meg selv i speilet. 

Helt ærlig føler jeg meg skikkelig fin! Jeg får lyst til å kle meg i fine klær, ta vare på hud og hår. Ting jeg ellers ikke tenker mye på 😂 Jeg trives som gravid, minus plagene selvfølgelig.. 

Ellers er det lite nytt her. Vi begynner med ommøblering på stua mandags kveld. Da får vi hentet en ny, dritfin seksjon, og den gamle skjenken og skapet skal ut. 

Tror det blir veldig bra. Så må vi bare få ut en kommode fra soverommet, fjerne sminkebordet mitt og sette inn en pult her i stede for, så er jeg klare til å ta fatt på barnerommet. 

Men først: jul! Familie, god mat og god stemning ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+6

På tirsdag var vi på oul. Alt så veldig fint ut, og etter litt leting og venting fikk vi konstantert at det er ei jente inni der. Hun ville ikke vise seg frem så godt, og så lå hun i seteleie, så var ikke så lett å se noe. 

Sistnevnte kan bli et problem med tanke på livmora mi. "Veggen" gjør det vanskelig for baby å snu seg, for nå ligger hun med hode opp i en av lommene, og siden veggen er der, kan den hindre henne i å snu seg riktig vei. 

Forhåpentligvis blir det ikke noe problem, men om den er til hindring for hodeleie(det blir ikke forsøkt vending når livmora er som den er), blir det forsøk på setefødsel. 

På grunn av helsetilstanden min, er det tryggest med vaginal fødsel. Ks kan få store konsekvenser, så jeg håper på å unngå det så langt det lar seg gjøre. 

Men jeg får bare vente å se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20+5

 Nå er det kun få timer til jeg blir tante! Herregud, så moro og selv om jeg burde sove nå, er jeg så høyt oppe at det får jeg nok ikke til. Så da blir det husvask til bursdagshelg i stede for. 

Neste år har forandret seg! Pga blodtrykket får jeg ikke jobbe mer enn nødvendig. Det er lavt og jeg er mye svimmel og kvalm. Vekta har begynt å gå opp! 1 kg opp siden start. Det er bra!

Jeg tar ferdig skole(spesped) neste høst, så planen etat mannen tar perm og jeg leser så mye som mulig hjemme. Han tar ferie fire uker i juli og går ut i permisjon i august. Jeg tar over og har både S og tantegull hjemme til bhg start I august året etter. Blir ca 4 mnd hjemme med de. 

Så får vel se hvordan det utvikler seg etterhvert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

22+4

Juleaften overstått! 

Jeg får så mange kommentarer på magen om dagen. Ser ut som jeg er fødeklar om en liten måned, og folk har stilt spørsmålstegn ved om terminen er korrekt 🙈 Sammenlignet bilder hos mine besteforeldre, og det ser ut som at jeg er 8 mnd på vei, sammenlignet med sist. 

Etter nyttår får vi ny bil. Det gleder jeg meg stort til, for jeg har problemer med å komme meg inn og ut av bilen vi har nå 😂

Nå gjenstår to familieselskap, og jeg er ærlig talt skikkelig sliten. Alt er vondt og stramt og slitsomt. Dagens herligste øyeblikk er når hode treffer puta og det er kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

  • 2 uker senere...
På 27.1.2020 den 11.42, Godis skrev:

Hvordan går det med deg? 💕 Og har nybilen kommet i drift? 🚗 

Hei!

Det går bra 😊 Mye som skjer om dagen. Takk som spør ❤️

Nei 😅 Den står fortsatt og venter. Vi har ikke hatt noe særlig behov for den. Men den tas i bruk om noen uker, for da skal vi på langtur til Bergen 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

30+4

Dagene flyr! Sykt barn, dårlig søvn, oppussing og styr med ENK. 

Nå begynner bekkenet for alvor å bli ille. Å gå til bhg med eldste gjør med sofasittende(det er vondt å ligge) i timer etterpå. 

Men jeg er ved godt mot! 12 ish uker igjen(her går vi etter igangsetting, ikke termin😂

Virker som at hun i magen har det bra. 6 mars er det duket for 3d ul. Det gleder vi oss til! Dagen før skal eldste på toårskontroll.

Det er helt sykt hvor fort det går med henne. Nå snakker hun i lange setninger, sitter og filosoferer for seg selv og vil aldri bli lest for, for hun skal lese! Så vi hører på henne fortelle om bildene i boka. Hun har også begynt å interessere seg veldig for bokstaver. Hun har nok skjønt at de ligger det mye makt i, så nå kan hun komme til meg med pennen kun for å sitte og se på meg skrive 😛

Godt jeg har mye å skrive til gutta på worldanvil, eller kunne det blitt slitsomt i lengden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

31+0

Jeg får ikke sove.. Jeg har så halsbrann og til min store fortvilelse har tums sluttet å fungere. 

Så da er det bare å sitte i senga da. Har heldigvis litt bøker og slikt å lese. Det hjelper i de sene nattetimer. 

Det er to uker til 3d ul, og jeg gleder meg! Jeg er så spent på hvordan lille S er! Blir hun stor og lang som søstra si? J var 4 kg og 53 cm. Mye større enn meg. Selv var jeg 49 cm og 3.1 kg. Mannen var 53 cm, men "bare" 3.3 kg. 

Dette blir spennende! Jeg gleder meg til å se J sin reaksjon, spesielt når babyen skal være med oss HELE tiden. 

Jeg tror hun blir en fantastisk storesøster. Hun er så empatisk og snill mot både mennesker og dyr. Litt for empatisk til tider, syns jeg. Håper det roer seg litt når hun blir eldre, ellers kan det bli slitsomt for henne. 

Hva gjelder mageboeren ligger hun med rompa ned. Jeg har jo, som nevnt tidligere, sterkt hjerteformet livmor, så hun skulle helst vært i hodeleie allerede. Men det går fint! Får ikke ta sorgene på forskudd. Det kan jo hende hun har rom til å snu seg, selv om det er lite trolig. 

 

Ellers er skrekken for barsel kommet for fullt. Den var der før, men jeg kjenner jeg får mer og mer angst. Mareritt og plutselige panikkfølelse når jeg tenker på dagene etter fødsel, preger dagene. Det er så rart, for jeg er ikke vant til å ha traumer. Jeg har alltid klart å distansere meg, til tross for vanskelig oppvekst med mye usikkerhet. Men hva gjelder barselopplevelsen sist, klarer jeg ikke ta meg sammen. 

Jeg er redd, jeg gruer meg og jeg har null tillit til at jeg skal få bedre hjelp nå. Det føles skikkelig dritt, og jeg orker ikke å ha det slik en gang til at jeg er utslitt i flere måneder etterpå fordi jeg ikke får slappet av etter fødselen. Nå har jeg tross alt en unge til å ta meg av. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Samtaler med jordmor og forsikringer om at det blir bedre nå, hjelper ikke i det hele tatt. 

Min eneste løsning er at jeg skal hjem om ungen er frisk. Jeg er faktisk så desperat i tankene at jeg tenker på å droppe alt av amming, så får far være på sykehuset slik at jeg får dra hjem og slappe av, for nå vet jeg hva som skjer om jeg blir like utslitt igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kjenner jeg er en litt kjip dag. 

Jeg har en far jeg veldig gjerne ikke vil ha i livet mitt. Han er ikke helt stabil. 

Problemet er bare at han veldig gjerne vil ha meg i livet sitt. Noe som jo er forståelig - jeg er barnet hans, han er glad i meg og han ser ikke sine egne problemer. 

Og jeg kunne så gjerne ønske at han var en jeg kunne ha i livet mitt. Men sannheten er at han trykker meg ned, lyver, alltid maser om penger og prøver å sette familien opp mot hverandre. 

Uansett: på grunn av dette har jeg skjult meg for opplysninger over alt. Men han finner jeg jo uansett! Han bruker folk sol bor i bygda her, som ikke vet om situasjonen, til å fiske opplysninger. 

Jeg er så lei og trett av det! Og det er jo selvfølgelig ekstra sårt nå, som jeg er gravid. En del av barnsligheten ved å være lojal mot sin forelder uansett hva sol har skjedd, bor fortsatt i meg. Og den er så vanskelig å takle. 

Samtidig vet jeg at å ha kontakt med han, kommer til å ødelegge meg totalt. Og det føles så trist og urettferdig når jeg ser på alle andre som kan dele livets oppturer og nedturer med faren sin. 

Dagens utblåsning 😂 Ellers er dagen god, altså. Vært helt rolig, bare jeg og mannen med god mat og serie på TVen. Skikkelig avslappende lørdag 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sinsiew skrev:

I dag kjenner jeg er en litt kjip dag. 

Jeg har en far jeg veldig gjerne ikke vil ha i livet mitt. Han er ikke helt stabil. 

Problemet er bare at han veldig gjerne vil ha meg i livet sitt. Noe som jo er forståelig - jeg er barnet hans, han er glad i meg og han ser ikke sine egne problemer. 

Og jeg kunne så gjerne ønske at han var en jeg kunne ha i livet mitt. Men sannheten er at han trykker meg ned, lyver, alltid maser om penger og prøver å sette familien opp mot hverandre. 

Uansett: på grunn av dette har jeg skjult meg for opplysninger over alt. Men han finner jeg jo uansett! Han bruker folk sol bor i bygda her, som ikke vet om situasjonen, til å fiske opplysninger. 

Jeg er så lei og trett av det! Og det er jo selvfølgelig ekstra sårt nå, som jeg er gravid. En del av barnsligheten ved å være lojal mot sin forelder uansett hva sol har skjedd, bor fortsatt i meg. Og den er så vanskelig å takle. 

Samtidig vet jeg at å ha kontakt med han, kommer til å ødelegge meg totalt. Og det føles så trist og urettferdig når jeg ser på alle andre som kan dele livets oppturer og nedturer med faren sin. 

Dagens utblåsning 😂 Ellers er dagen god, altså. Vært helt rolig, bare jeg og mannen med god mat og serie på TVen. Skikkelig avslappende lørdag 😁

Jeg forstår så godt hvordan du har det. Jeg har selv en mor som dessverre ikke er stabil, som jeg kuttet kontakten med da baby kom. Det var tungt, men nødvendig for at jeg skal ha det bra slik at jeg kan være en god mor. Mitt råd; gjør det som føles riktig for deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2020 den 7.44, hotfudge skrev:

Jeg forstår så godt hvordan du har det. Jeg har selv en mor som dessverre ikke er stabil, som jeg kuttet kontakten med da baby kom. Det var tungt, men nødvendig for at jeg skal ha det bra slik at jeg kan være en god mor. Mitt råd; gjør det som føles riktig for deg! 

Det er egentlig godt å høre at jeg ikke er alene om å tenke slik, for det er så mange der ute som mener man absolutt må holde sporadisk kontakt(type bursdag/jul). 

Jeg tenker at min viktigste jobb som mor er å beskytte mine barn, og akkurat denne typen svik og ustabile personer skal de slippe å oppleve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...