Gå til innhold

Sinsiew venter på andremann 😊


Sinsiew

Anbefalte innlegg

Her kommer litt tmi;

Mem herlighet som jeg har blødd denne gangen.. brukt to pakker ob fra fredag til i dag, og masse koagulert blod. Æsj og fysj.. 

Nå har det heldigvis stoppet opp og det kommer mye mindre. Flaks, for jeg skal sitte på tog i hele dag. 

Ellers er jeg glad vi ikke har prøvd alt for lenge, for med ei som er sprekkferdig, og ei som er nygravid ble det nok babysnakk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå får jeg høy sannsynlighet på monitoren min. Tempingen går fint. Ligger stabilt hele veien, så blir spennende å se om tempingen er enig med monitoren. 

Formen er helt jævlig. Intenst vondt imagen og kvalm. Regner med at det er pga eggløsning :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd meg på temping denne mnd.. Men ff og clearblue monitoren er ikke enige. Ff sier jeg hadde eggløsning på fredag, mens monitoren sier een fortsatt venter på LH økning, nen finner østrogen. Så den står fortsatt på høy, ikke maksimal. 

Men.så håper jeg at ff har rett, for i så fall passer det veldig godt med når vi fikk "gjort det nødvendige" før mannen ble opptatt med mye å gjøre, og dårlig form. Men jeg tror ikke ff stemmer, for både i følge flo og minitoren, er ikke eggløsning før på onsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen utslag på monitoren.  Tempener helt på bærtur.. Svinger noe skikkelig, selvom jeg temper til samme tidspunkt. Er nok fordi jeg sover så ustabilt om nettene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du at du klarer å måle på samme sted under tunga hver dag? Er noen varmelommer helt inne under tunga på siden av «streken», lurt å måle på den og på samme side hver dag. Hold også munnen lukket litt før du starter målingen, kan hjelpe dersom du sover med åpen munn.. 😊 Dersom tempen fortsatt hopper, ville jeg nok holdt med monitoren og antatt at du ikke har hatt EL. Om det varer er det greit å få sjekket opp hos gyn, men om du har stoppet med hormonprevensjon nylig kan det like gjerne være kroppen som ikke er i rute enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måler rektalt. Aldri helt fått dreisen på oral måling :P

Jeg har vært hos gyn som ikke finner noe galt 😕 Jeg har eggløsning, men det er litt hipp som happ når jeg har det. Noen ganger kommer eggløsning tidlug og andre sent, men lutealfasen er alltid kort. Har fått letrozol av gyn, men ikke startet opp enda. Derfor tenkte jeg å prøve på en runde med temping før jeg starter, for å følge bedre med på kroppens signaler og bli bedre kjent med egen syklus :)

Når jeg ser op monitoren nå, har jeg hatt "høy" i en uke, og jeg hadde en ugyldig test fredag forrige uke(mannen som tok den ut mens jeg var opptatt med bleieskift, så jeg har ikke sett een før jeg sammenlignet måneder nå), så da kan ff ha rett også.. 

Blir spennende å se når tr kommer, for å se om flo eller ff har rett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Sinsiew skrev:

Jeg måler rektalt. Aldri helt fått dreisen på oral måling :P

Jeg har vært hos gyn som ikke finner noe galt 😕 Jeg har eggløsning, men det er litt hipp som happ når jeg har det. Noen ganger kommer eggløsning tidlug og andre sent, men lutealfasen er alltid kort. Har fått letrozol av gyn, men ikke startet opp enda. Derfor tenkte jeg å prøve på en runde med temping før jeg starter, for å følge bedre med på kroppens signaler og bli bedre kjent med egen syklus :)

Når jeg ser op monitoren nå, har jeg hatt "høy" i en uke, og jeg hadde en ugyldig test fredag forrige uke(mannen som tok den ut mens jeg var opptatt med bleieskift, så jeg har ikke sett een før jeg sammenlignet måneder nå), så da kan ff ha rett også.. 

Blir spennende å se når tr kommer, for å se om flo eller ff har rett :P

Hmm, ikke lett å si noe vettugt når du temper rektalt, dvs det som burde være mest pålitelig.. Kan du legge ut charten fra FF? Letrozol dobbel dose funker bra på meg, så håper det kan hjelpe deg og! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, prøverpåny skrev:

Hmm, ikke lett å si noe vettugt når du temper rektalt, dvs det som burde være mest pålitelig.. Kan du legge ut charten fra FF? Letrozol dobbel dose funker bra på meg, så håper det kan hjelpe deg og! 

Her har jeg også justert noen, etter info jeg fikk for å få det til å stemme bedre, men det er fortsatt ganske hipp som happ hvordan tempen er på morgenen. 

Jeg må nok ha hatt eggløsning, selv om monitoren min ikke viser maksimal, for jeg har ikke fruktbar utflod :P

 

Letrozol stimulerer eggløsning, sant? 

Jeg skal ta enkel dose da :) En tabl i 5 dager fra dag 3 :)

IMG_20190613_222450.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sinsiew skrev:

Her har jeg også justert noen, etter info jeg fikk for å få det til å stemme bedre, men det er fortsatt ganske hipp som happ hvordan tempen er på morgenen. 

Jeg må nok ha hatt eggløsning, selv om monitoren min ikke viser maksimal, for jeg har ikke fruktbar utflod :P

 

Letrozol stimulerer eggløsning, sant? 

Jeg skal ta enkel dose da :) En tabl i 5 dager fra dag 3 :)

IMG_20190613_222450.png

Jeg klarer ikke å tyde en sikker eggløsning her jeg altså, og siden FF har satt stiplet linje, er ikke den helt silke den heller slik jeg har forstått. Syklusdag 10 er jo veldig tidlig å ha eggløsning, så hvis du har ujevn syklus kan det være kroppen din forbereder eggløsning, men at egget ikke modner ferdig eller slipper. Da kan den prøve igjen senere i syklusen. 

Letrozol er i utgangspunkt en brystkreftmedisin, men så oppdaget legene at den ga eggløsning som bivirkning på mange som tok den. I starten var det ikke alle leger/gynekologer som ville foreskrive letrozol til eggløsningsformål, men nå tror jeg det er det som er det første preparatet som prøves siden det ikke påvirker slimhinnen negativt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, prøverpåny skrev:

Jeg klarer ikke å tyde en sikker eggløsning her jeg altså, og siden FF har satt stiplet linje, er ikke den helt silke den heller slik jeg har forstått. Syklusdag 10 er jo veldig tidlig å ha eggløsning, så hvis du har ujevn syklus kan det være kroppen din forbereder eggløsning, men at egget ikke modner ferdig eller slipper. Da kan den prøve igjen senere i syklusen. 

Letrozol er i utgangspunkt en brystkreftmedisin, men så oppdaget legene at den ga eggløsning som bivirkning på mange som tok den. I starten var det ikke alle leger/gynekologer som ville foreskrive letrozol til eggløsningsformål, men nå tror jeg det er det som er det første preparatet som prøves siden det ikke påvirker slimhinnen negativt. :) 

Jeg og tenkte dag 10 er alt for tidlig.. Men det er så rart, og frustrerende, at eggløsning kommer så sent at lutealfasen blir aaltfor kort.. 😐 

Jeg har ikke hatt ujevn syklus på lang tid heller.. Alltid på 24-25 dager. Men med lutealfase på 7-9 dager, funker det dårlig å bli gravid, gitt. 

Jeg starter i hvert fall opp med Letrozol fom neste syklus, og håper det kan hjelpe :P

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sinsiew skrev:

Jeg og tenkte dag 10 er alt for tidlig.. Men det er så rart, og frustrerende, at eggløsning kommer så sent at lutealfasen blir aaltfor kort.. 😐 

Jeg har ikke hatt ujevn syklus på lang tid heller.. Alltid på 24-25 dager. Men med lutealfase på 7-9 dager, funker det dårlig å bli gravid, gitt. 

Jeg starter i hvert fall opp med Letrozol fom neste syklus, og håper det kan hjelpe :P

Takk for svar :)

Om lutealfasen er kort ville jeg hørt om å måle progesteron for å se om du har tilfredsstillende progesteronproduksjon.

Jeg spotter allerede fra dag 5-7 dpo, så jeg står på progestrontilskudd fra eggløsning de syklusene jeg er i forsøk (ivf). Førstemann her kom naturlig og uten syklustrøbbel i forkant, men etter svangerskap virker det som om alt har krøllet seg til litt. Er det sånn for deg og? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, prøverpåny skrev:

Om lutealfasen er kort ville jeg hørt om å måle progesteron for å se om du har tilfredsstillende progesteronproduksjon.

Jeg spotter allerede fra dag 5-7 dpo, så jeg står på progestrontilskudd fra eggløsning de syklusene jeg er i forsøk (ivf). Førstemann her kom naturlig og uten syklustrøbbel i forkant, men etter svangerskap virker det som om alt har krøllet seg til litt. Er det sånn for deg og? 

Ja.. Førstemann kom helt uventet og etter ett samleie.. 🙄 

Men nå er det ikke alltid jeg finner eggløsning, og om jeg finner har den vært på rundt cd17. Mensen kommer stabilt etter 24 dager +/-2 dager, og har vært slik siden februar 2018. Jeg fødte desember 2017. 

Nå er jeg glad jeg har fulgt med, slik at gyn tok med på alvor når jeg kominn og fortalte at vi gjerne vil ha et barn til :P

Jeg har tatt blodprøver, så får svar om 3 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sinsiew skrev:

Ja.. Førstemann kom helt uventet og etter ett samleie.. 🙄 

Men nå er det ikke alltid jeg finner eggløsning, og om jeg finner har den vært på rundt cd17. Mensen kommer stabilt etter 24 dager +/-2 dager, og har vært slik siden februar 2018. Jeg fødte desember 2017. 

Nå er jeg glad jeg har fulgt med, slik at gyn tok med på alvor når jeg kominn og fortalte at vi gjerne vil ha et barn til :P

Jeg har tatt blodprøver, så får svar om 3 uker :)

Flott å høre at du har en gyn som tar deg på alvor selv om du har født naturlig før. :) Det gjorde ikke min i starten, men løsnet etterhvert.

Spennende med prøving uansett, håper dere lykkes snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, prøverpåny skrev:

Flott å høre at du har en gyn som tar deg på alvor selv om du har født naturlig før. :) Det gjorde ikke min i starten, men løsnet etterhvert.

Spennende med prøving uansett, håper dere lykkes snart! 

Ja, jeg er virkelig heldig!

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fra høy til lav på monitoren, så tror jeg rett og slett ikke har hatt eggløsning denne mnd. 

Ingen spotting, men alle andre tegn på at mensen er rett rundt hjørnet. Forventes til torsdag, eventuelt søndag om den er like sen som sist syklus. 

Har i hvert fall ikke noe gravidtemp nå 😂 

Nå har jeg jo ikke klart å ta tempen til helt lik tid hver dag. Dummet meg ut når jeg bestemte tidspunkt.. Menmen, vi forsøker på ny til uka :P

IMG_20190617_111251.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sinsiew skrev:

Gikk fra høy til lav på monitoren, så tror jeg rett og slett ikke har hatt eggløsning denne mnd. 

Ingen spotting, men alle andre tegn på at mensen er rett rundt hjørnet. Forventes til torsdag, eventuelt søndag om den er like sen som sist syklus. 

Har i hvert fall ikke noe gravidtemp nå 😂 

Nå har jeg jo ikke klart å ta tempen til helt lik tid hver dag. Dummet meg ut når jeg bestemte tidspunkt.. Menmen, vi forsøker på ny til uka :P

IMG_20190617_111251.png

Jeg får ofte en slik lav temp over flere dager før eggløsning, så alt håp er vel ikke helt ute denne syklusen? Mine elsmerter likner mye på menssmerter iallfall. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, prøverpåny skrev:

Jeg får ofte en slik lav temp over flere dager før eggløsning, så alt håp er vel ikke helt ute denne syklusen? Mine elsmerter likner mye på menssmerter iallfall. 😊

Jeg har ikke likt utflod som før eggløsning :P Og ikke like murringer, bare mensmurringer. 

 

Pratet med gyn i dag, for han ringte meg uansett på grunn av en prøve som ikke er relatert til prøvingen, og han syns det virker rart. Spesielt mtp at han ved forrige besøk var sikker på at egget skulle slippes dagen etterpå basert på målinger, mens eggen ikke ble sluppet før 4 dager etter jeg var der. Han tror det i tillegg kan ha noe å si for kvaliteten på egget. 

Så selv om alt håp ikke teknisk sett er ute, fordi kroppen jo kan avvike ganske mye fra normalen, så ser jeg på dette som dødt løp. Så begynner jeg på letrozol neste syklus og håper det kan stabilisere både sykluslengde og lutealfase. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg er så klar for ferie! 

Jeg gleder meg til å tilbringe tid alene med mannen og jenta vår 😍 

Herregud, hun er så herlig - og så stor blitt. Det er nesten litt synd at hun vokser så fort, men samtidig syns jeg hun bare blir bedre og bedre. 

Denne uken har det vært masse torden, og hun har våknet en del. Derfor har jeg fått litt kosetid med hun sovende på skulderen min. Å sitte og bare se på det lille nydelige ansiktet hennes gjør meg helt varm om hjertet. Jeg kjenner meg helt forelsket i den lille oppstoppernesen hennes, det fine oransje håret, bollekinnene og rosa leppene hun har arvet etter sin far. 

Kan virkelig hjertet mitt romme nok kjærlighet til et barn til? For når jeg ser på det fine lille kjærlighetsbarnet mitt, tviler jeg på at jeg kan elske et annet barn like høyt. 

Jeg virkelig elsker å være mamma. Hun er så verdt alke tårer, alle våkenetter og alle trassanfall. Fine, lille tulla mi. 

Jeg tror hun blir en fantastisk storesøster. Og jeg tror hun trenger en til, så hun lærer at universet ikke spinner rundt henne 😂🙈

 

Jeg er nå 5 dpo. Mensen skulle kommet i går, men tempen er stigende og krampene har gitt seg. Jeg forstår ikke min egen kropp, men ser på det positivt: forrige syklus endte på 26 dager. Jeg håper på å slå den med fire dager, for da er jeg oppe i ti dager lutealfase :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen mens, og jeg krysser fingrene for ti dager lutealfase! Da beryr det at kroppen har stabilisert seg selv, i så fall. 

Lurer på om det kan ha mye å si at jeg startet med multivit og b-komplex :)

tempen viser heller ikke kommende mens, men det kan vel endre seg fort.. 

IMG_20190624_111824.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det har vært en herlig ferie :)

Jeg hadde håpet å få babytanker og prøving litt på avstand, men med baby på vei i familien har svigers pratet om baby hver dag, flere ganger om dagen. Så jeg har tatt litt avstand. Koblet av med musikk på ørene, eller bading med J. 

Alt i alt har det vært veldig fint :) Jeg temper fortsatt. Begynner å få litt mer dreisen på det, selv om jeg ikke forstår så mye av tempen som går mye opp og ned. Regner med at det er fordi jeg ikke er vant med varmen her, og at det er litt "reisestress" i bilde.

Nå har jeg tatt letrozol, så får vi se hvordan det funker. Det hadde vært helt fantastisk med graviditet nå, så rekker jeg familietreff neste sommer 🙈 Har hatt mye magevondt denne uken. Tror faktisk ikke eggløsning er langt unna. Skal teste i kveld med strimler, så får jeg se :)

Vi har shoppet en del til det nye tilskuddet i familien, og i går fikk vi vite at jeg hadde rett følelse på kjønn; jeg blir tante til en liten gutt 💙

Det er så morro, for uken før vi fikk vite at min svigerinne er gravid, drømte jeg at hun var det, og en uke etter drømte jeg at hun fikk en gutt. Etter det har magefølelsen sagt gutt 😍 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...