Gå til innhold

Menn - når dere velger make


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Menn - når dere velger make. Er første prioritering ved date at du spør henne rett ut hvor flink er du å lage mat på kjøkkenet? 

 

Anonymkode: f3496...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg aldri opplevd å blitt spurt om :ler:

Anonymkode: fc50f...a24

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame her. Jeg har blitt spurt rett ut om dette og jeg trodde at han bare tøyset, men det gjorde han ikke. Han mente det. 

Anonymkode: 360b7...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så galt da? Jeg ville vel bare sagt at jeg er helt ok. Jeg liker å lage mat men gjør det ikke hver dag og er ingen mesterkokk som kan 100 tips og triks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Er det så galt da? Jeg ville vel bare sagt at jeg er helt ok. Jeg liker å lage mat men gjør det ikke hver dag og er ingen mesterkokk som kan 100 tips og triks. 

på ingen måter galt, men fantastisk. Det er det mest triveligste og fineste når kvinne skaper spennende matretter i hjemmet, rett og slett huslig. Jeg snakker ikke om mesterkokk - men huslig, varmen det er å komme hjem der kjøkkenet er hjertet til masse godt. 

Anonymkode: f3496...2e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

på ingen måter galt, men fantastisk. Det er det mest triveligste og fineste når kvinne skaper spennende matretter i hjemmet, rett og slett huslig. Jeg snakker ikke om mesterkokk - men huslig, varmen det er å komme hjem der kjøkkenet er hjertet til masse godt. 

Anonymkode: f3496...2e8

Problemet ved å starte daten med å stille dette spørsmålet er jo at du fort vil bli mistenkt for å være ute etter en kokk og hushjelp, ikke en likeverdig partner. Jeg hadde i alle fall skygget unna fort som svint. Og jeg elsker å lage mat. 

Anonymkode: 4fb7b...d0b

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

på ingen måter galt, men fantastisk. Det er det mest triveligste og fineste når kvinne skaper spennende matretter i hjemmet, rett og slett huslig. Jeg snakker ikke om mesterkokk - men huslig, varmen det er å komme hjem der kjøkkenet er hjertet til masse godt. 

Anonymkode: f3496...2e8

Så du er mann, ts?

Anonymkode: 89f8c...1e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er matlaging et naturlig samtaleemne på en date. Liker å lage mat i lag med kjæresten.

Går stort sett en time (eller fler) til det hver dag. I dag blir det et langtidsstekt lammelår vi begynte å forberede i går.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mennene som har spurt meg om det har vært late menn uten orden på livet som egentlig savner hjem til moren sin for å få vaskehjelp og kokk. Leilighetene dems har alltid vært nedstøva og fulle av pizzaesker fordi de hverken gidder å støvsuge mer enn to ganger i året og fordi de ikke gidder å lage mat selv. Så menn som spør om sånt de har jeg lært meg å sky unna umiddelbart 😂 Normale menn bryr seg jo ikke om dama er flink på kjøkkenet eller ikke, for de klarer å lage maten sin selv, og vet at å lage mat er noe man kan lære seg og gjøre sammen om man vil og ikke bare noe den ene skal gjøre fordi den andre ikke gidder.

Anonymkode: 40b65...0ef

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang spurte en av de mennene meg om jeg "likte å støvsuge og sånn?" hahahahahaha. Gurimalla enkelte menn ass.

Anonymkode: 40b65...0ef

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spør sjeldent om hvor flink dere er til å lage mat. Det er mer kjemi og romantiske vi er mer opptatt av.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet ved å starte daten med å stille dette spørsmålet er jo at du fort vil bli mistenkt for å være ute etter en kokk og hushjelp, ikke en likeverdig partner. Jeg hadde i alle fall skygget unna fort som svint. Og jeg elsker å lage mat. 

Anonymkode: 4fb7b...d0b

ok, så du ville ikke tillatt hvordan betoningen var? Er ikke betoningen helt avgjørende for tiltrekningskraft uavhengig av hva som man stiller først? du har ikke tenkt tanken at den du dater har like stor lidenskap til huslighet og lage mat på kjøkkenet med omhu og god tid? kan være du mister et kupp fordi du ikke tillater betoning og hvordan han ser det vakre i deg.

:)

Anonymkode: f3496...2e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Sosialt skrev:

Vi spør sjeldent om hvor flink dere er til å lage mat. Det er mer kjemi og romantiske vi er mer opptatt av.

alle vet at om kvinner ikke behersker å lage mat, da vil et hjem kun ha en halvfot i hjemmet, og hjemmet vil aldri oppnå det potensiale et hjem kan oppnå. 

Anonymkode: f3496...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En gang spurte en av de mennene meg om jeg "likte å støvsuge og sånn?" hahahahahaha. Gurimalla enkelte menn ass.

Anonymkode: 40b65...0ef

hvordan visste du 100% til bakteppet av spørsmålet? et hjem trenger å være ryddig, godt mannen liker å ha det ryddig iallfall.

Anonymkode: f3496...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De mennene som har spurt meg om det har vært late menn uten orden på livet som egentlig savner hjem til moren sin for å få vaskehjelp og kokk. Leilighetene dems har alltid vært nedstøva og fulle av pizzaesker fordi de hverken gidder å støvsuge mer enn to ganger i året og fordi de ikke gidder å lage mat selv. Så menn som spør om sånt de har jeg lært meg å sky unna umiddelbart 😂 Normale menn bryr seg jo ikke om dama er flink på kjøkkenet eller ikke, for de klarer å lage maten sin selv, og vet at å lage mat er noe man kan lære seg og gjøre sammen om man vil og ikke bare noe den ene skal gjøre fordi den andre ikke gidder.

Anonymkode: 40b65...0ef

her kom den moderne fremstillingen, der man ikke forstår at kjærlighet handler om to personer... 

Anonymkode: f3496...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

For min del er matlaging et naturlig samtaleemne på en date. Liker å lage mat i lag med kjæresten.

Går stort sett en time (eller fler) til det hver dag. I dag blir det et langtidsstekt lammelår vi begynte å forberede i går.

dette er meget forbildelig. 

Anonymkode: f3496...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ok, så du ville ikke tillatt hvordan betoningen var? Er ikke betoningen helt avgjørende for tiltrekningskraft uavhengig av hva som man stiller først?

Anonymkode: f3496...2e8


Nei ikke uavhengig av hva slags spørsmål man stiller haha 
 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

alle vet at om kvinner ikke behersker å lage mat, da vil et hjem kun ha en halvfot i hjemmet, og hjemmet vil aldri oppnå det potensiale et hjem kan oppnå. 

Anonymkode: f3496...2e8

Noen lever på 40 tallet ser jeg ja. Ok, la oss ta det tilbake dit, hvor homofili var ulovlig, hvor menn måtte være rike for å ha sosial anerkjennelse og venner, hvor menn bygde huset med egne hender hvis ikke var han en ubrukelig kar som aldri fikk hverken kone eller barn. 
 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvordan visste du 100% til bakteppet av spørsmålet? et hjem trenger å være ryddig, godt mannen liker å ha det ryddig iallfall.

Anonymkode: f3496...2e8

Det er ikke det. Alle normale folk har det ryddig og renslig. Hvis mannen liker det så burde han fikse det selv, og skjønne at andre normale folk også fikser det selv. Om man må spørre en dame om hun kan lage mat eller liker å støvsuge så er det fordi man søker hushjelp ikke kjæreste, og få kvinner eller menn "liker" å støvsuge som om det var en interesse og lidenskapelig hobby , slik som var det han håpet på jeg hadde. Noen menn tror at kvinner gjør det fordi vi elsker det og da har de kjønnsdiskriminerende holdninger like idiotiske som at bare gutter kan like fotball og jenter må like ballett , og sånne menn er ikke noe å å samle på :)

Anonymkode: 40b65...0ef

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

dette er meget forbildelig. 

Anonymkode: f3496...2e8


Ja Katten som mann selv, setter et godt eksempel for deg som mann. Du kan begynne å lage din egen mat du også , sånn som han og alle andre normale menn gjør ;)

Anonymkode: 40b65...0ef

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

ok, så du ville ikke tillatt hvordan betoningen var? Er ikke betoningen helt avgjørende for tiltrekningskraft uavhengig av hva som man stiller først? du har ikke tenkt tanken at den du dater har like stor lidenskap til huslighet og lage mat på kjøkkenet med omhu og god tid? kan være du mister et kupp fordi du ikke tillater betoning og hvordan han ser det vakre i deg.

:)

Anonymkode: f3496...2e8

Dette blir for dumt, men jeg svarer likevel. En mann som "har stor lidenskap til huslighet og lage mat på kjøkkenet med omhu og god tid" spør ikke dama om hun er flink til å lage mat. Han forteller om sin egen interesse for å lage mat, og ser hvordan samtalen utvikler seg derfra. Altså "snakker om matlaging", slik @Katten.2.0 sier. 

Mens denne vinklingen 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn - når dere velger make. Er første prioritering ved date at du spør henne rett ut hvor flink er du å lage mat på kjøkkenet? 

Anonymkode: f3496...2e8

garantert kommer fra en 50-tallslevning som hadde sultet ihjel foran brødboksen og gjerne skulle hatt seg en liten konemor á la 50-tallet. Og det er lite attraktivt for ca 95 % av moderne damer. 

Anonymkode: 4fb7b...d0b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...