Gå til innhold

Når mor har samvær annen hver helg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er sikkert mange helgemammaer og helgepappaer (som noen kaller det over her) som velger å være det for det beste for barna sine. 

Men så har man også noen som ikke er skikket til å ha daglig omsorg. Og noen som velger å gjøre det sånn av mer egoistiske grunner. 

Som med alle andre grupper så er det nok variasjoner her og. 

Jeg tenker ikke at alle som har helgesamvær med barna sine er usikkert som foreldre. Og heller ikke at alle er fantastiske sterke kloke foreldre som bare gjør det til barnas beste. 

Dømmer ingen uten å vite hva som er grunnen til valget. 

Anonymkode: 58d5a...d28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk reagerer rett og slett fordi dette bryter med normen om at mor har hovedomsorgen, om det ikke er særlig tungtveiende årsaker til noe annet. Det sagt tenker jeg jo det er naturlig at begge foreldre ønsker å se barna mest mulig, og jeg klarer ikke helt forstå fedre som ikke ønsker mer samvær heller, i de tilfellene det dreier seg om det.

Uansett tenker jeg det kan være mange grunner til å organisere samvær og omsorg på denne måten. Omsorgsevner, arbeidssituasjon, sykdom, barnas ønsker eller hva det måtte være. De foreldrene som tar valg på bakgrunn av hva de opplever er barnas beste, uavhengig av om det er 50/50, én forelder med hovedomsorg, eller andre løsninger, har jeg stor respekt for.

Anonymkode: 30648...ad9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du denne ordningen? 

For meg høres der ut som «nå har jeg hatt de fulltid noen år, nå er det din tur» 😳 

Jeg er åpen for at det ikke er din situasjon, men lurer på hvorfor. Hva tenker barna om det hele? 

Anonymkode: 76d33...852

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er noe i veien med en kvinne som har barna annenhver helg. Manglende omsorgsevne eller tunge diagnoser. Det er rett og slett naturstridig. Ikke noe i veien med fedre, men mødre burde instinktivt kjempe med nebb og klør for å ha barna hos seg minst 50%. 

Anonymkode: 8e1ba...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du denne ordningen? 

For meg høres der ut som «nå har jeg hatt de fulltid noen år, nå er det din tur» 😳 

Jeg er åpen for at det ikke er din situasjon, men lurer på hvorfor. Hva tenker barna om det hele? 

Anonymkode: 76d33...852

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det er noe i veien med en kvinne som har barna annenhver helg. Manglende omsorgsevne eller tunge diagnoser. Det er rett og slett naturstridig. Ikke noe i veien med fedre, men mødre burde instinktivt kjempe med nebb og klør for å ha barna hos seg minst 50%. 

Anonymkode: 8e1ba...21f

Sterkt uenig, jeg tror det er bedre at de er helgeforeldre, enn å sende ungene rundt som en pakke hver uke (samme gjelder fedre, sånn sett). Den der 50/50 regelen er bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det er noe i veien med en kvinne som har barna annenhver helg. Manglende omsorgsevne eller tunge diagnoser. Det er rett og slett naturstridig. Ikke noe i veien med fedre, men mødre burde instinktivt kjempe med nebb og klør for å ha barna hos seg minst 50%. 

Anonymkode: 8e1ba...21f

Så hvis barna trives i miljøet sitt, og moren må flytte på grunn av jobb fks. Skal hun da ikke høre på barna? 

Det er mange måter å være en god mor på... hallo

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...