Gå til innhold

Har du hatt noen merkelige eller frekke opplevelser på finn.no?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her er en annonse på utleieleiligheter jeg syns er merkelig. Den minner mer om en kontaktannonse enn utleie av en leilighet. Faktisk ganske mange ting på Finn.no som visst nok er utleieleiligheter men som ser ut som kontaktannonser. Her er teksten: Jeg er en en frilansjournalist på 37 år. Som person er jeg kjent for å være blid og sosial, med stort samfunnsengasjement og kulturinteresse. Bøker og musikk er mine store kjærlighet. Jeg kan tilby gode samtaler og super vegetarmiddag dersom ønskelig. Jeg har også respekt for leieboers behov for alenetid.

eh Ok. Vet om en leilighet jeg ikke ville kjøpt/leid.

Anonymkode: 99f1b...358

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette skjedde i grunn med ei venninne av meg men jeg var med henne for å hente en hårføner som var publisert relativt billig på finn. Dette var en hårføner som i grunn koster over 1500 kroner hvis du skal kjøpe en ny. Men denne finn brukeren hadde lagt den ut for 150kr. Høres jo allerede ''shady'' ut men vi tok turen bort likevel, siden venninnen min var desperat. 

Da vi banket på døren, så hadde venninna mi allerede pengene klar i kontanter. Og når finn brukeren åpnet døren så hadde hun hårføneren i hånda, hun strakk ut hånden og venninna mi ga henne gladelig pengene og vi fikk hårføneren. Finn brukeren smatt igjen døren som om det gjalt livet. 

 

Etter noen minutter ser vi at dette er en helt annen hårføner enn det som var vist på bilde, annet merke og til og med en annen farge. Finn brukeren hadde brukt falske bilder og løyet over hele annonsen. 

Skjønner ikke at folk klarer  å gjør dette. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rareste henvendelse: når jeg skulle selge brudekjolen min og fikk telefonkontakt med en mann. Litt rart tenkte jeg, men det kunne jo hende at han skulle overraske/hjelpe kjæresten sin eller noe. Spurte en god del normale spørsmål som jeg svarte på. Helt til spørsmålet om hvordan stoffet kjentes ut mot kroppen... for han elsket den følelsen sateng kjentes mot hud... Han fikk ikke kjøpe kjolen gitt. Vet jeg ikke har noe med hva folk skal bruke ting de kjøper til, men det ble bare for rart for meg. Var en emosjonell og viktig ting for meg, og vanskelig nok i seg selv å kvitte seg med. Så nei, orket ikke tanken... 

Det jeg er mest irritert over på Finn: folk som ikke leser annonser! Er du interessert i noe så LES. Senest denne uken fikk jeg to spesifikke spørsmål om en vare fra en person. Svarene på begge spørsmålene sto i annonsen. Også den var tre setninger lang. Så gøy å sende meldinger frem og tilbake er det ikke. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Dytter denne tråden her.

For et par år siden så solgte jeg endel fine møbler ifm flytting. Gjesteseng, nattbord, lamper, tepper osv. Omtrent med en gang jeg la ut annonsen så fikk jeg en melding hvor det stod "HOLD AV ALT JEG SKAL HA". Jeg avtalte tidspunkt for henting som var dagen etter. Da kom det 2 menn som ikke snakket noe særlig norsk, og ville plutselig ikke kjøpe til den prisen jeg hadde satt likevel. De prøvde å prute en halvtime mens de trampet inn i leiligheten min med sølete sko. Snakket mellom seg på et språk jeg ikke forstod og sukket og offet seg ofte. Så forsvant han ene inn på badet og soverommet mitt og ville kjøpe andre ting som jeg ikke hadde lagt ut til salgs for omtrent ingenting. Følte meg skikkelig overkjørt fordi de ville ikke høre etter hva jeg sa og nektet å slutte å prute og mase. Jeg ba dem om å gå hvis de ikke ønsket å kjøpe tingene til prisen som var avtalt. Da ropte de på et annet språk og veivet med armene. Etter en stund kom faren min inn i leiligheten og da ble begge to plutselig kjempesnille og tok tingene til den prisen vi avtalte dagen før. Da stakk de fort. Makan. 

 

Anonymkode: f5381...241

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/13/2019 at 10:17 PM, Pipaluk said:

Ble svindlet av en bokselger. Finn fattet mistanke før jeg selv gjorde det. Ikke mye penger. Fikk de igjen til slutt. Lærte at jeg måtte se etter om de var kredittvurdert. Dette var ikke hun. Jeg gikk god for henne da hun hadde bilde og fullt navn som selger. Hun oppga et vippsnummer også som gikk rett til henne. Jeg trodde derfor ikke at hun var dum nok til å livnære seg som svindler. 

Lærte noe nyttig etter den erfaringen

Hva mener du med "kredittvurdert"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Oslo1980 skrev:

Hva mener du med "kredittvurdert"? 

Mente bankid-verifisert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen av dere vært borti en Finn-bruker som kaller seg Sebastko11?

Mistenker at dette er en mann med fotfetisj, som ber om bilder fra Finn-brukere som selger sko. 

I annonsen står det at skoene jeg selger må hentes i Oslo. Det er et par sandaler det er helt unaturlig å gå med strømpebukser i. Jeg synes at måten personen uttrykker seg på minner mer om fotfetisj-folka her inne enn om noen dame jeg kjenner. Dessuten er det rart at vedkommende har et brukernavn som antyder guttenavnet Sebastian, men kaller seg Sabrina.

Er det noen som har fått lignende henvendelser fra samme person? 🙄

D15D8928-73A6-4D0A-A51D-6996E0A07B40.thumb.jpeg.e3cc7fe08fe165326fe956331e375764.jpeg

Anonymkode: 2241a...117

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.10.2019 den 0.33, Vikingmamma skrev:

Jeg husker ikke hva det var jeg skulle kjøpe, men jeg spurte mannen om varen fortsatt var til salgs og når jeg eventuelt kunne komme å hente. Hvor på mannen svarer: førstemann til mølla...

Akkurat som om jeg gidder å skaffe transport til andre siden av kommunen for å KANSKJE få kjøpt det jeg er ute etter...

Har hatt en lignende opplevelse. Det var et møbel som lå ute for salg, og ikke til noen spottpris heller. Det hadde ligget usolgt på Finn i nesten 5 måneder. Jeg var interessert fordi møbelet hadde mål som passet akkurat på et sted som har vært vanskelig å møblere.

Sendte melding til selger og sa at jeg var interessert, men at jeg måtte leie inn flyttehjelp for å få møbelet til meg. Vedkommende svarte at jeg kunne få kjøpe dersom jeg hentet raskt.

Jeg sa at jeg kunne betale flyttebyrå for å få møbelet fraktet til meg samme kveld, om hun kunne reservere møbelet til meg, slik at det ikke ble solgt til noen andre i mellomtiden. Det hadde vært kjipt og møte opp med innleid flyttebyrå og få beskjed om at møbelet var solgt til noen andre... Det koster tross alt mye å benytte flyttebyrå, så det er ikke rart at jeg faktisk vil gjøre en avtale på forhånd!

Fikk utrolig lite respons fra selger, og hun svarte ikke når jeg spurte om hun kunne reservere møbelet ut kvelden. Jeg fikk heller ikke noen klar beskjed på når det passet at jeg kom, det virket som hun holdt muligheten åpen for å avlyse avtalen når som helst.

Da vi omsider fikk avtalt at jeg skulle hente møbelet med flyttebyrå samme kveld, forsøkte jeg å avtale tidspunkt. Da fikk jeg ikke svar fra henne på flere timer.

Har dårlig erfaring med kjøpere fra Finn som ikke møter opp selv, men jeg har 30+ femstjerners anmeldelser. Var også tydelig på at jeg ville betale prisen som var oppgitt i annonsen for møbelet, og forsøkte ikke å prute.

Til slutt tok jeg sjansen på å dra til adressen sammen med flyttebyrået, og da fikk jeg med meg møbelet.

Jeg er fornøyd, men tilkjøringen kostet mye mer enn selve møbelet. Hadde heller ingen garantier fra selger på at hun ikke solgte det til noen andre i mellomtiden. Det hadde vært dumt å kaste hundrevis av kroner ut av vinduet fordi selger insisterer på «førstemann til mølla» på et møbel som har ligget usolgt i månedsvis. 

Anonymkode: 2241a...117

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Slettet

Endret av appelsinjuice
Slettet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Ja denne annonsen er helt forferdelig. Denne Oboy metallboksen ble gitt ut gratis i fjor på alle Coop obs i Norge. 
 

Nå skal noen ha kr 500 for den. Det er virkelig noe jeg ikke liker. Slik burde ikke blitt satt på selges men på gi bort. Makan! 

 

 

Anonymkode: 70e06...a2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ut annonse om at jeg ønsket leilighet leid i et spesifikt område i byen nært kollektivtrafikk da jeg jobber turnus og ikke har bil. Dette spesiferte jeg i annonsen samt at jeg spesiferte at jeg ønsker leilighet av en hviss størrelse og ikke hybel/bofellesskap. Maxprisen jeg oppga var helt vanlig for byen. 

Jeg fikk flere meldinger fra folk om leiligheter langt unna kollektivtrafikk, og i områder langt unna der jeg ønsket å bo, meldinger om hybler og alt mulig rart. Ingen gikk over maksprisen da. Fikk et par meldinger fra folk som tydelig hadde lest annonsen med innhold og leier nå ei trivelig leilighet fra hyggelige folk🙂

Anonymkode: 722f4...714

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg virker det som at mange har så utrolig mye problemer, at de absolutt er desperate etter å forbruke andres tid og det får dem til å føle seg bra ... Folk føler seg bra når du sitter og venter på dem. 😂 Uff, stakkers mennesker... Tenk å være så kjip fra naturens side.. 😳

Anonymkode: b1c75...f75

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vist bli saksøkt fordi jeg ga beskjed om at en bukse var solgt når jeg ble spurt om den fortsatt var til salgs.

Anonymkode: 12a70...ba5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Skulle vist bli saksøkt fordi jeg ga beskjed om at en bukse var solgt når jeg ble spurt om den fortsatt var til salgs.

Anonymkode: 12a70...ba5

Haha. Saksøkt for ei bukse 🤣

Anonymkode: 1845a...bc5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.4.2020 den 15.45):

Dytter denne tråden her.

For et par år siden så solgte jeg endel fine møbler ifm flytting. Gjesteseng, nattbord, lamper, tepper osv. Omtrent med en gang jeg la ut annonsen så fikk jeg en melding hvor det stod "HOLD AV ALT JEG SKAL HA". Jeg avtalte tidspunkt for henting som var dagen etter. Da kom det 2 menn som ikke snakket noe særlig norsk, og ville plutselig ikke kjøpe til den prisen jeg hadde satt likevel. De prøvde å prute en halvtime mens de trampet inn i leiligheten min med sølete sko. Snakket mellom seg på et språk jeg ikke forstod og sukket og offet seg ofte. Så forsvant han ene inn på badet og soverommet mitt og ville kjøpe andre ting som jeg ikke hadde lagt ut til salgs for omtrent ingenting. Følte meg skikkelig overkjørt fordi de ville ikke høre etter hva jeg sa og nektet å slutte å prute og mase. Jeg ba dem om å gå hvis de ikke ønsket å kjøpe tingene til prisen som var avtalt. Da ropte de på et annet språk og veivet med armene. Etter en stund kom faren min inn i leiligheten og da ble begge to plutselig kjempesnille og tok tingene til den prisen vi avtalte dagen før. Da stakk de fort. Makan. 

 

Anonymkode: f5381...241

Åh fy fader.  Jeg hadde ringt politiet asap!! 😳

Anonymkode: bbcf3...a5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Søsteren min hadde en særdeles ubehagelig opplevelse etter at hun averterte bilen sin på Finn, en potensiell kjøper kom for å se på bilen og han var ufin, frekk og meget diskriminerende.

Han nektet på å snakke med søsteren om bilen for hun var jo bare en kvinne, han ville snakke med mannen i huset og siden det ikke var noen mann i huset så måtte jeg som bror komme.

Fyren kom med skambud og det viste seg at han ikke hadde verken nok penger eller ID, "jay ta bil nå betala halv nå og resten i mår". Det ble selvfølgelig ikke bilhandel på denne banditten, ble jo en tirade med kjefting rasismebeskyldninger før han fant ut at det var best å dra.

Har både solgt og kjøpt mye på Finn oppigjennom årene, men hver gang det har blitt krøll så er det alltid en utlending involvert. 

Anonymkode: 2be7b...f33

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om denne passer her, men forsøker likevel. Kom over den etter å ha sjekket en hundeannonse på finn.no. Sjekket brukerens anmeldelser. Ble ikke hund herfra, for å si det sånn.  

20210118_073457.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmelise skrev (På 7.10.2019 den 13.43):

Jeg har ryddet ut av garasjen og en del møbler jeg ikke orker eller gidder å restaurere har blitt satt ut og gis bort på både facebook og finn til de som vil ha. Man kan bare komme og hente. Holder ikke av, førstemann til mølla og alt det der.

Men folk syntes det er viktigere å sende meg mld og spørre om det stadig ER der enn å faktisk kaste seg i bilen og hente det. Opptil flere har syntes det er viktig å poengtere hvor de bor i forhold til meg som om det skal forklare noe eller gi de spesielle fordeler. Altså, jeg vet jo ikke om det er noen på vei for å hente noe som er nærmere enn personen som spør.

Det er to timer igjen til fristen før det ryker på dynga og stadig er det ingen som har hentet noe. Nei, da så.

 

Du kødder??? 

Du skjønner vel det at folk ikke vil ta seg en bomtur. Ta et bilde av det som er der da og send det i det minste. 

 

Anonymkode: 59936...9e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du kødder??? 

Du skjønner vel det at folk ikke vil ta seg en bomtur. Ta et bilde av det som er der da og send det i det minste. 

 

Anonymkode: 59936...9e1

Nei, jeg kødder ikke. Annonsen sier klart og tydelig at det er førstemann til mølla, ingenting holdes av og det står utenfor en garasje. Skal du ha noe? Da reiser du ut og håper det stadig står der når du kommer dit.

Dette er ikke unormalt forøvrig. Har vært på flere turer hvor vi kjører til noens innkjørsel i forhåpning av at den ene tingen jeg så på et bilde stadig stod der blant alt annet de gir bort. Noen ganger er jeg heldig, andre ganger mindre heldig. Jeg sitter ikke og bombaderer giveren med meldinger om "ER DET DER STADIG?? STÅR DET DER STADIG?? ER DET DER???" hvert femte minutt. 

Ingenting ble heller plukket opp, så alt røyk på Grinda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...