Gå til innhold

Har du hatt noen merkelige eller frekke opplevelser på finn.no?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Ishm skrev:

La ut annonse på gis bort hvor jeg ga bort gratis sminkeboks. Trengte ikke den, så tenkte kanskje en annen vil få glede av det. 
Dagen etter ser jeg samme Personen legge ut samme sminkeboksen på Finn til 300 kroner😃

Det heter flipping. 

Anonymkode: 2318d...02a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en lampe til salgs. Etterhvert så er det ei som er interessert i lampa. Sender melding osv osv. Ting tar tid, for virker som hun har telefontid annenhver dag. Hun skal ha den, kan hente den i morgen. Men som alt annet så dukker hun ikke opp. Dagen etter, får jeg melding om at hun ikke rekker det, men om hun kan utsette det en dag istedet. Endte med at jeg avsluttet og sa at den var solgt, og fjernet lampa.

Undrer meg over hvor hun var i verden som hadde en tidssone 1.5 døgn bak oss.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gav bort en oppvaskmaskin da vi pusset opp kjøkkenet. Hele huset var kaos og ville bare bli kvitt den. Jeg skrev tydelig i annonsen og med kjøper at han måtte ha med bærehjelp da jeg ikke kunne bære. Samboeren fikk ordnet den til gangen, men den måtte ut av huset og ned en bratt trapp. Dukker opp en fyr som skulle ha den, aleine. Åpner opp døren og lurer på hvor bærehjelpen er, og han sier "jeg ser på hu akuratt nå" og babler om at jeg greier vel å ta et tak. Jeg åpner døren ytterligere så han ser gipsen på beinet og krykkene mine. Jeg lurte på hvorfor i allverden han kom alene, når jeg spesifiserte at jeg ikke kunne bære. Han bare regnet med at jeg var lat, og mente at jeg burde skrevet at jeg hadde gips på beinet i annonsen.. Altså 🙄

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rørleggerfrue said:

Gav bort en oppvaskmaskin da vi pusset opp kjøkkenet. Hele huset var kaos og ville bare bli kvitt den. Jeg skrev tydelig i annonsen og med kjøper at han måtte ha med bærehjelp da jeg ikke kunne bære. Samboeren fikk ordnet den til gangen, men den måtte ut av huset og ned en bratt trapp. Dukker opp en fyr som skulle ha den, aleine. Åpner opp døren og lurer på hvor bærehjelpen er, og han sier "jeg ser på hu akuratt nå" og babler om at jeg greier vel å ta et tak. Jeg åpner døren ytterligere så han ser gipsen på beinet og krykkene mine. Jeg lurte på hvorfor i allverden han kom alene, når jeg spesifiserte at jeg ikke kunne bære. Han bare regnet med at jeg var lat, og mente at jeg burde skrevet at jeg hadde gips på beinet i annonsen.. Altså 🙄

Folk altså, de er de verste.

Anonymkode: 69896...615

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hva det var jeg skulle kjøpe, men jeg spurte mannen om varen fortsatt var til salgs og når jeg eventuelt kunne komme å hente. Hvor på mannen svarer: førstemann til mølla...

Akkurat som om jeg gidder å skaffe transport til andre siden av kommunen for å KANSKJE få kjøpt det jeg er ute etter...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2019 den 17.49, AnonymBruker skrev:

Det merkeligste jeg har opplevd var da kjøper faktisk dukket opp til avtalt tid og betalte for varen også dro de igjen. Etterpå fikk jeg SMS hvor de takket for handelen😱

 

Anonymkode: 40f71...4a2

Hva var så merkelig med det? Kanskje de glemte det da de var der og ville være høflige å takke for handelen i etterkant. Herrefred.. Mye hyggeligere å handle med høflige folk som både klarer å si «Hei!» og gjerne «Takk for handelen» 

Anonymkode: dd07f...cbb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg la ut annonse for å få leie leilighet var det en del enslige menn som hadde lyst på mer enn bare en ny leieboer virka det som. Hadde ikke bilde eller noe sånt i annonsen heller. 

Anonymkode: c40e2...b63

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva var så merkelig med det? Kanskje de glemte det da de var der og ville være høflige å takke for handelen i etterkant. Herrefred.. Mye hyggeligere å handle med høflige folk som både klarer å si «Hei!» og gjerne «Takk for handelen» 

Anonymkode: dd07f...cbb

Vedkommende her var nok ironisk...

 

Kanskje du og? Så jeg gikk rett på limpinnen? 😅

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ryddet ut av garasjen og en del møbler jeg ikke orker eller gidder å restaurere har blitt satt ut og gis bort på både facebook og finn til de som vil ha. Man kan bare komme og hente. Holder ikke av, førstemann til mølla og alt det der.

Men folk syntes det er viktigere å sende meg mld og spørre om det stadig ER der enn å faktisk kaste seg i bilen og hente det. Opptil flere har syntes det er viktig å poengtere hvor de bor i forhold til meg som om det skal forklare noe eller gi de spesielle fordeler. Altså, jeg vet jo ikke om det er noen på vei for å hente noe som er nærmere enn personen som spør.

Det er to timer igjen til fristen før det ryker på dynga og stadig er det ingen som har hentet noe. Nei, da så.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selger en del brukte pensumbøker på Finn og andre steder. Blir oppgitt når jeg selger bok til 100kr (koster opprinnelig 600) og kjøper vil at jeg skal betale frakt, som koster 100+ kr.

Anonymkode: dabcf...d34

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Emmelise skrev:

Jeg har ryddet ut av garasjen og en del møbler jeg ikke orker eller gidder å restaurere har blitt satt ut og gis bort på både facebook og finn til de som vil ha. Man kan bare komme og hente. Holder ikke av, førstemann til mølla og alt det der.

Men folk syntes det er viktigere å sende meg mld og spørre om det stadig ER der enn å faktisk kaste seg i bilen og hente det. Opptil flere har syntes det er viktig å poengtere hvor de bor i forhold til meg som om det skal forklare noe eller gi de spesielle fordeler. Altså, jeg vet jo ikke om det er noen på vei for å hente noe som er nærmere enn personen som spør.

Det er to timer igjen til fristen før det ryker på dynga og stadig er det ingen som har hentet noe. Nei, da så.

 

Her blir jo kanskje alternativ kostnaden for å droppe alt du har i hendene å kjøre større enn verdien av det de eventuelt kanskje muligens om de er heldige kan få.... Eller ikke få. 

Jeg hadde ikke giddet å handle hos deg og håper du ble utestengt av Facebook gruppen for kjipere fremgangsmåte ved salg skal man lete lenge etter. 

Snakk om å være vanskelig. 

Anonymkode: 81920...b7b

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så stor lei spørsmålene: har du varen? Ja vis den ikke er merket solgt så har jeg den.

Du skal vel tilfeldigvis ikke til (min by?)?

Nei jeg skal ikke det.

 

Ja jeg skal ha varen: 

Når vil du hente:

I morgen kl 15.

Dem møter ikke opp, svarer ikke på tlf, sms eller finn melding.

Har begynt å kaste ting i stedet for å selge det. 

 

Anonymkode: d73d8...470

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her blir jo kanskje alternativ kostnaden for å droppe alt du har i hendene å kjøre større enn verdien av det de eventuelt kanskje muligens om de er heldige kan få.... Eller ikke få. 

Jeg hadde ikke giddet å handle hos deg og håper du ble utestengt av Facebook gruppen for kjipere fremgangsmåte ved salg skal man lete lenge etter. 

Snakk om å være vanskelig. 

Anonymkode: 81920...b7b

Solgte ikke. Plasserte masse møbler utenfor garasjen min og tok bilder. Plasserte annonse på finn og facebook og poengterte at hvis man vil ha så får man hente det.

Folk var så oppsatt på å etablere en kommunikasjon jeg eksplisitt skrev i annonsen var unødvendig (samt poengløs, jeg ser ikke garasjen fra huset) enn å faktisk kjøre forbi og se om det stadig var der.

Til det punktet hvor _ingenting_ ble hentet og alt røyk på dynga. 

Jeg har sett antikkbutikker legge ut ting gratis hvor man kan være heldig hvis man slipper alt og kaster seg i bilen på flekken. Og jeg har gjort det uten å nøle. Noen ganger er man heldig og kan hente nøyaktig det man ville ha, andre ganger har noen andre vært raskere enn deg. Da har man i det minste prøvd istedetfor å sløse masse tid ved å spørre en giver spørsmål de spesifikt har sagt ikke blir besvart.

Og nei, jeg ble ikke utestengt fra de 25+ salgsgruppene jeg er medlem av på facebook. Hvorfor i all verden skulle jeg det? Jeg brøt ingen regler og betingelsene var klare: "Kom og hent, holder ikke av, førstemann til mølla, ikke send meg mld."

Lo' and behold, jeg hadde alikevel 15 mennesker sende meg meldinger om "er det der stadig?"

Da blir man matt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Her om dagen var nok jeg frekk, og som den samvittighetsfulle personen jeg er, så klarer jeg ikke å slutte å tenke på det. 

Jeg har ute en pent brukt lenestol, kjøpt for 6mnd siden. Vil ha den fort vekk pga plassmangel, og selger den derfor billig. 200kr. Har skrevet at den må hentes og alt det der.. Fikk mld på julaften formiddag om jeg kunne levere den i nabobyen, ett sted jeg aldri er. Ble litt paff og lei, så svarte ganske frekt tilbake at jeg ikke hadde mulighet til det, og at den må hentes. det er tross alt julaften, og jeg venter huset fullt av folk. Lang rant om alt jeg hadde å gjøre... flaut! 

 

Sikkert en merkelig opplevelse fra personen som spurte.... 

Anonymkode: 47f26...8a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Googlet deg.. 1500 kroner hvis det følger en øl med deg på kjøpet:"

Ikke jeg som fikk den, men en venninne. 

Anonymkode: ed245...524

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk denne av happyswallow i Trondheim:

"Hi, I am interested in your wok set. Can you give them to me for free? I live in Trondheim. Can you ship them for me? Many many thanks and happy New Year"

Endret etter det min annonse til følgende:

Selger nytt woksett da vi ikke bruker det. Det koster 100 kroner eksklusiv frakt til alle i Norge bortsett fra "happyswallow" i Trondheim som ville jeg skulle det til henne gratis. Hun må betale 300,- hvis hun vil ha det. Godt nyttår til deg og "happyswallow" 🙂

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2019 den 22.54, Ishm skrev:

La ut annonse på gis bort hvor jeg ga bort gratis sminkeboks. Trengte ikke den, så tenkte kanskje en annen vil få glede av det. 
Dagen etter ser jeg samme Personen legge ut samme sminkeboksen på Finn til 300 kroner😃

Dette gjør svigerinna mi hele tiden, men med  dyrere ting. Gjerne hagemøbler eller andre møbler som gis bort gratis. Så legger hun det ut på budrunde og tjener ofte noen hundre- /tusenlapper. Jeg synes det er helt OK, hun hadde ikke annen jobb og det var hennes måte å kunne være lenger hjemme med barna på. 
 

Hun kjører og henter (med henger), vasker møblene, evt maler, osv. Noen ting kan bare selges videre i samme stand. Helt grei måte å tjene noen lommepenger på, men jeg hadde ikke orket eller hatt samvittighet til det selv 😌 

Anonymkode: b3522...4ef

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.12.2019 den 9.46, AnonymBruker skrev:

"Googlet deg.. 1500 kroner hvis det følger en øl med deg på kjøpet:"

Ikke jeg som fikk den, men en venninne. 

Anonymkode: ed245...524

Æsj. Jeg hadde anmeldt.

Anonymkode: 532de...3b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Æsj. Jeg hadde anmeldt.

Anonymkode: 532de...3b7

Hva er lovstridig her?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...