Gå til innhold

Har du hatt noen merkelige eller frekke opplevelser på finn.no?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var i stuen, da jeg så en mann kikke inn vinduet, før han gikk inn den åpne kjøkkendøren. Han hadde da gått forbi inngangsdøren på fremsiden, og fulgt stien bak i hagen. Han skulle hente noe jeg solgte på finn. Da jeg fikk summet meg litt, gikk jeg og hentet gjenstanden. 

Han sto lenge og så på tingen. Pillet på slitte hjørner etc. Og sukket og smekker med leppene. Jeg hadde lagt den ut for under halv pris av alle andre annonser på finn av samme gjenstand, og hadde tydelige bilder og skrevet "godt brukt". Han brukte et kvarter på å se på tingen, holde den mot lyset, pille og sukke. Jeg sa flere ganger at han ikke trengte å kjøpe den om han ikke var interessert. Jeg hadde flere interessenter. Til slutt sa han "Jeg skal egentlig hente den for en venn, men jeg tror ikke han vet hvor brukt den er. Jeg tenker du kan få halve prisen". Jeg svarte, igjen, at han kunne trekke seg fra kjøpet om han ville, men sto på mitt på prisen. Etter mye frem og tilbake, begynte han å rote i lommene etter penger. For hver tier så han spørrende på meg. Jeg syntes hele situasjonen var ubehagelig (særlig ettersom jeg hadde en nyfødt baby aleine hjemme). Da han plutselig stoppet å legge frem penger, sa jeg bare at det var greit (selv om det manglet en femtilapp). Han gliste, og virket kjempefornøyd med seg selv. Grep tak i varen, og nærmest løp ut av kjøkkendøren og rundt stien. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var en dame som hadde med seg ungen som skulle kjøpe Michael kors sandaler fra meg som var ubrukt til 250kr og hun sa hun bare hadde 200kr kontant og at hun skulle vippse resten så fort hun fikk tid. «Var liksom stresset med ungen» jeg sa det var greit. Hørte ikke noe fra henne og sendte flere meldinger ang vippsen. Hørte aldri fra hun. Gadd ikke å lage noe stort av det siden det var snakk om 50kr..men det er prinsippsak.

Syntes det var sykt frekt, skoene var allerede nedpriset og det viste hun selv. Var student den tiden og hver kr var viktig for meg akk da. Ville i utgangspunktet ikke selge, men var desp etter penger. 

konklusjon: ikke stol på folk.

Anonymkode: 15367...c78

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har generelt hatt veldig positive opplevelser på Finn, både som selger og kjøper, men en gang skulle jeg kjøpe en vintage kjole av ei på Grünerløkka. Husker jeg etter jobben løp gjennom regnet for å rekke å ringe på døren hennes kl 17 som var det tidspunktet vi hadde avtalt jeg skulle hente kjolen. Jeg trykket på ringeklokken og så var det bare en sur svenske som svarte meg i callingen og sa at selgeren som var kjæresten hans ikke var hjemme og at hun ikke hadde noen planer om å selge noen kjole til meg. 

Anonymkode: bfdb1...33b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Så en leilighet senest i dag som var helt grusom. Rottent treverk og gulvet så ikke ut som det var vasket på mange år. Dører hang og slang. Og dette skulle vedkommende ha 14000kr i måneden for. Ha ha. Også depositum på over 30 000kr og den var helt jævlig. Rett og slett. 

 

Anonymkode: 99f1b...358

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kjøper er det sykt irriterende at selger ikke svarer. Dette har jeg opplevd flere ganger. Jeg kan spørre om varen er tilgjengelig og at jeg ønsker å kjøpe/er interessert. Ingen svar. 

Anonymkode: ec3dd...68e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Så en leilighet senest i dag som var helt grusom. Rottent treverk og gulvet så ikke ut som det var vasket på mange år. Dører hang og slang. Og dette skulle vedkommende ha 14000kr i måneden for. Ha ha. Også depositum på over 30 000kr og den var helt jævlig. Rett og slett. 

 

Anonymkode: 99f1b...358

Nasty.

Anonymkode: bf3c2...2e0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på finn, men en salgsside på facebook. Var en mann som bydde gabske mye på en kommode som var verdt en god del mer i butikken, men jeg var fornøyd som fikk så mye for den siden den var brukt.

Jeg avsluttet budrunden og sa nei til alle andre som bydde omtrent like mye som han, jeg endret planene mine og avtalte dato og klokkeslett. Han skulle komme å hente den en morgen, så fikk jeg melding på natta, rundt kl 00 at han hadde funnet en annen kommode han kunne få gratis, så han skulle ikke ha den alikevel.

Jeg ble ganske irritert på fyren og prøvde å si til han at bud er bindene osv, der er reglene på salgssiden også. 

Så jeg la ut skjermbilde av samtalen da på salgsgruppen og spurte om dette faktisk var lov. 

Jeg fikk seriøst omtrent drapstrusler av folk fordi jeg la ut det, over 200 kommentarer der folk hadde googlet og stalket meg og sa masse stygt om meg osv, 3 private meldinger fikk jeg også der de fortalte meg hvor jævlig jeg var som la ut det. Skjelte meg skikkelig ut! 

På samtalen jeg la ut stod det jo bare det han skrev om at han hadde funnet en annen kommode osv og jeg skrev at bud er bindene.

Var jeg virkerlig SÅ jævlig som la ut det? Er det ikke greit at folk vet hvem de skal selge til og ikke? Det var jo også bare på en lokal salgsside og ikke på åpent nett så hele verden kunne se det! Jeg klarer ikke å se hva som var så galt med det... er jo HAN som gjorde noe "galt" 

Anonymkode: 3c5b6...4ff

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2019 den 23.40, AnonymBruker skrev:

Ikke på finn, men en salgsside på facebook. Var en mann som bydde gabske mye på en kommode som var verdt en god del mer i butikken, men jeg var fornøyd som fikk så mye for den siden den var brukt.

Jeg avsluttet budrunden og sa nei til alle andre som bydde omtrent like mye som han, jeg endret planene mine og avtalte dato og klokkeslett. Han skulle komme å hente den en morgen, så fikk jeg melding på natta, rundt kl 00 at han hadde funnet en annen kommode han kunne få gratis, så han skulle ikke ha den alikevel.

Jeg ble ganske irritert på fyren og prøvde å si til han at bud er bindene osv, der er reglene på salgssiden også. 

Så jeg la ut skjermbilde av samtalen da på salgsgruppen og spurte om dette faktisk var lov. 

Jeg fikk seriøst omtrent drapstrusler av folk fordi jeg la ut det, over 200 kommentarer der folk hadde googlet og stalket meg og sa masse stygt om meg osv, 3 private meldinger fikk jeg også der de fortalte meg hvor jævlig jeg var som la ut det. Skjelte meg skikkelig ut! 

På samtalen jeg la ut stod det jo bare det han skrev om at han hadde funnet en annen kommode osv og jeg skrev at bud er bindene.

Var jeg virkerlig SÅ jævlig som la ut det? Er det ikke greit at folk vet hvem de skal selge til og ikke? Det var jo også bare på en lokal salgsside og ikke på åpent nett så hele verden kunne se det! Jeg klarer ikke å se hva som var så galt med det... er jo HAN som gjorde noe "galt" 

Anonymkode: 3c5b6...4ff

Skjønner ikke hvorfor han ble sur for det? 

Det er jo ikke noe å bli sur for. Han føler vel seg litt truffet kanskje? 

Anonymkode: 99f1b...358

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/6/2019 at 11:04 PM, AnonymBruker said:

Som kjøper er det sykt irriterende at selger ikke svarer. Dette har jeg opplevd flere ganger. Jeg kan spørre om varen er tilgjengelig og at jeg ønsker å kjøpe/er interessert. Ingen svar. 

Anonymkode: ec3dd...68e

Som selger har jeg opplevd mange ganger at det spørres om det. Så svarer man "ja, den er fortsatt til salgs", og så hører man ikke mer. Ikke en eneste gang har folk som spør slik kjøpt. Hvorfor ikke bare skrive, "jeg tar den"? 

Anonymkode: 33217...afc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foøk som skal ha budrunder på FINN! Er folk helt blåst? FINN er ingen auksjon! 

Og i tillegg setter de budrunde med kokkelslett og selger før tiden har gått ut!

 

Anonymkode: bd607...79f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som sier de skal ”ha den“, også svarer de ikke mer..🤢🤢🤢

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Under og rett etter studietiden har jeg flyttet flere ganger. Ved flere anledninger har jeg også gitt bort en del møbler. Det som irriterte meg mest var at folk lagde avtaler de aldri møtte opp til. Fikk bekreftelser og alt, men så dukket det aldri noen, svarte heller ikke på tlf. Og andre som ventet i køen har kanskje rukket å ombestemme seg/passet ikke etc. Utrolig irriterende. Det er lov å ombestemmes seg, men si ifra!

Ved en anledning var jeg litt kjip selv. Avtalte at en person skulle hente en større møbel (måtte bli kvitt den samme dagen, da den allerede stod ute i bakgården). Sende en melding dagen vi skulle møtes for å foreslå klokkeslett (avtalte bare dato og ca tid på dagen tidligere). Har ikke hørt noe fra personen på flere timer og tidspunktet nærmet seg. Da utlyste jeg annonsen igjen og fikk tlf fra en annen person som kom og hentet i løpet av 15 min. Den første personen svarte på meldingen samme kvelden. Følte meg litt kjip, men turte ikke å ta sjansen etter alle de negative erfaringene jeg har hatt tidligere.

2. En gang da jeg var ung og dumsnill skulle jeg gi bort en sofa. Jeg skrev i annonsen at vedkommende må hente og bære den selv. Fikk mange forespørsler fra studnter som bodde i samme området. For å være fair valgte jeg den første som kontaktet meg. Gutten dukket opp samme kvelden, selvfølgelig alene. Jeg sa at jeg ikke kan bære, men han stod der bare og så på meg, helt stille. Jeg forsøkte å få ham til å hente hjelp, foreslo at han kan komme i morgen også, men nei. Til slutt hjalp jeg ham med å bære... Fikk absolutt ingenting tilbake, ikke en takk engang! 

Anonymkode: 59dfd...70e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi pusser opp i vårt nye hus (/skryte) og det viser seg at jeg behøver et ekstra møbel for å få plass til tv'en.

Først sitter jeg og glor gjennom noe som føles som TUSENVIS av annonser med folk som ikke har giddet å legge ut mål på sine møbler slik at man er nødt til å sløse masse tid på å kontakte alle og spørre. Sånt gidder ike jeg, jeg går videre til neste.

En var helt brilliant, istedetfor å legge ut målene i annonsen hadde h*n lagt ut teksten "kontakt meg for mål om du er interessert".
Gah! Det er ikke sånn det fungerer!

Da jeg endelig fant noe som passet ganske utmerket (og er ikke så langt unna) blir jeg møtt med noe som irriterer meg grønn.

Greit, jeg har skjønt det, det er ikke selgere eller servicefolk som alltid selger ting på finn, som oftest møter man på vanlige folk som bare skal bli kvitt sitt gamle ræl. Men når jeg foreslår når det passer for henting og du skal avvise, så ta deg tid til å foreslå når det faktisk passer slik at jeg ikke bare må gjette meg fram!

Samtalen var slik:

Jeg: Passer det imorgen på ettermiddagen?
Selger: Nei, jeg skal jobbe natt.

....

Og sånn fortsatte det til jeg fant en tid. Man blir jo litt matt.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.5.2019 den 15.11, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor han ble sur for det? 

Det er jo ikke noe å bli sur for. Han føler vel seg litt truffet kanskje? 

Anonymkode: 99f1b...358

Var ikke han som ble sur, men alle de andre folka (og de var mange!)på salgssiden som mente at jeg hengte han ut på nett ved å legge ut samtalen mellom oss i gruppa. Han sa ingenting om det. 

Så greia er at han bydde på den, jeg avsluttet budrunden, takket nei til alle nye bud, endret planene mine, han sa ifra på natta før morgenen han skulle hente den at han ikke skulle ha den alikevel, og jeg ble sur og la ut samtalen på salgsgruppen for å forhøre meg om dette var greit, å for å varsle om å ikke selge til denne personen. Da fikk jeg hets og trakkaserende melinger av sikkert et par hunde folk, og 3 private meldinger fordi de mente at jeg hengte han ut. De håpet at jeg ble anmeldt, at jeg mistet jobben min som legesekretær for jeg ikke hadde noe empati visstnok for mennesker siden jeg kunne henge ut folk sånn(ja de stalket meg), utalte seg om hvordan jeg så ut,  de private meldingene var en hel mobilside lange om hvor ufyselig dette var av meg og at de syntes så synd på han. Osv osv... var helt EKSTREMT! 

Anonymkode: 3c5b6...4ff

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke han som ble sur, men alle de andre folka (og de var mange!)på salgssiden som mente at jeg hengte han ut på nett ved å legge ut samtalen mellom oss i gruppa. Han sa ingenting om det. 

Så greia er at han bydde på den, jeg avsluttet budrunden, takket nei til alle nye bud, endret planene mine, han sa ifra på natta før morgenen han skulle hente den at han ikke skulle ha den alikevel, og jeg ble sur og la ut samtalen på salgsgruppen for å forhøre meg om dette var greit, å for å varsle om å ikke selge til denne personen. Da fikk jeg hets og trakkaserende melinger av sikkert et par hunde folk, og 3 private meldinger fordi de mente at jeg hengte han ut. De håpet at jeg ble anmeldt, at jeg mistet jobben min som legesekretær for jeg ikke hadde noe empati visstnok for mennesker siden jeg kunne henge ut folk sånn(ja de stalket meg), utalte seg om hvordan jeg så ut,  de private meldingene var en hel mobilside lange om hvor ufyselig dette var av meg og at de syntes så synd på han. Osv osv... var helt EKSTREMT! 

Anonymkode: 3c5b6...4ff

Voldsomt til overreaksjon fra disse medlemmene. Men på sett og vis har de jo rett, sånne ting tar du med admin av gruppen som deretter kaster ut den det gjelder. Slik er kutyme i alle slike grupper jeg har vært borti.

Anonymkode: e9b11...da2

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Voldsomt til overreaksjon fra disse medlemmene. Men på sett og vis har de jo rett, sånne ting tar du med admin av gruppen som deretter kaster ut den det gjelder. Slik er kutyme i alle slike grupper jeg har vært borti.

Anonymkode: e9b11...da2

Ja, det er sant, jeg burde heller ha gjort det selvfølgelig og det har jeg lært av, men jeg er med i en annen gruppe for kjøring og der legger man ut navnet til personen som ikke har dukket opp eller ikke betalt f.eks, så jeg gjorde det bare fordi jeg trodde det var vanlig.

Men poenget er jo det at han gjorde det han gjorde og reaksjonen til de folka var helt skremmende. Det er jo ikke sånn at han blir hatet av verden for at han ikke overholdt avtalen med å kjøpe en kommode! Jeg skrev jo ingenting stygt om han heller. 

Anonymkode: 3c5b6...4ff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er sant, jeg burde heller ha gjort det selvfølgelig og det har jeg lært av, men jeg er med i en annen gruppe for kjøring og der legger man ut navnet til personen som ikke har dukket opp eller ikke betalt f.eks, så jeg gjorde det bare fordi jeg trodde det var vanlig.

Men poenget er jo det at han gjorde det han gjorde og reaksjonen til de folka var helt skremmende. Det er jo ikke sånn at han blir hatet av verden for at han ikke overholdt avtalen med å kjøpe en kommode! Jeg skrev jo ingenting stygt om han heller. 

Anonymkode: 3c5b6...4ff

Men brukte du navn på vedkommende, eller anonymiserte du han? Det er en betraktelig forskjell. 

Anonymkode: e9f54...cb7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.5.2019 den 15.15, AnonymBruker skrev:

Som selger har jeg opplevd mange ganger at det spørres om det. Så svarer man "ja, den er fortsatt til salgs", og så hører man ikke mer. Ikke en eneste gang har folk som spør slik kjøpt. Hvorfor ikke bare skrive, "jeg tar den"? 

Anonymkode: 33217...afc

Når noen slenger ut «er den fortsatt til salgs?» og gjerne hvis annonsa har stått ute ei stund, håper de at du skal bli desperat/ivrig etter å bli kvitt det og gå ned i pris. 

Anonymkode: 061f2...a38

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri solgt noe på Finn, og kun tre ganger har jeg kjøpt noe; med litt forskjellig erfaring.

Hadde avtale med selger om å hente to sammenleggbare stoler hjemme hos henne, dato og klokkeslett var vi enige om. Jeg hadde en liten times reisetid(kollektivtransport med to skifter underveis + gå et stykke), men kom til avtalt tid og ringte på. Ingen svar. Ringte med tlf. og fikk vite at nei, hun var i byen og om jeg kunne vente eller komme tilbake senere? Ingen "beklager" eller noe sånt. Det var vinter og kaldt, jeg befant meg i huttiheita: ikke snakk om å bli der eller gjenta turen "senere".

De andre gangene har handelen gått greit med gode kjøp og trivelige folk. Jeg gir tilbakemelding etter å ha kommet hjem og testet varene. Sist gang fikk jeg selv 10 poeng av selger for å være hyggelig og for å møte presis, noe jeg da syntes var litt rart - er det ikke en selvfølge å være presis? Etter å ha lest denne tråden skjønner jeg bedre. 😆

Anonymkode: 65e7b...7a1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...