Gå til innhold

Har du hatt noen merkelige eller frekke opplevelser på finn.no?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk tilbud om gratis sex i bytte mot det jeg solgte. Kontaktet Finn med en gang og de kastet brukeren ut. Han var vist en gjenganger. 

Anonymkode: 10ec8...1b5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La ut en mobil til salgs som jeg skulle ha 500 kr. for. Jeg var tydelig på at mobilen måtte hentes hjemme hos meg.

Fikk melding: Jeg tar den. Møt meg på Oslo S spor 19 (tror det var 19) i morgen kl. 09.50 presis. Det er viktig at du er presis da jeg skal på jobb.

Jeg svarte at mobilen måtte hentes.

Han ga seg ikke og skrev det samme igjen.

Jeg solgte mobilen til en annen og sendte han en mld at mobilen er solgt. Jeg hørte ikke noe mer i fra han.

Skulle jeg møtt han ville det tatt meg to timer tur/retur pluss reisekostnader til og fra.

Anonymkode: e17bf...86e

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogrose
På 14.4.2019 den 8.55, AnonymBruker skrev:

skulle selge noen sko, kjøper ville jeg skulle sende han bilder av skoene mens jeg hadde dem på meg med nylonstrømper da hans kone alltid brukte dette, da han kom for å hente skoene ville han ha med de brukte nylonstrømpene med på kjøpet.

 

Anonymkode: ab23b...8f6

Denne kjøperen hørtes kjent ut😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gi vekk et skap en gang. Skulle komme ei å hente det kl 18. 18.15 skriver hun at hun ikke kunne i dag likevel. Jeg hadde da takket nei til en invitasjon for å være hjemme. Avtalte at hun skulle komme 18.00 neste dag. Hun dukket aldri opp. Skreiv da til henne dagen etter at det hadde vært fint å få beskjed og spurte om hun skulle hente det eller ikke. Fikk aldri svar..

Generelt er det utrolig mange som spør om ting som står i annonsen. Bruker tid på å skrive ned relevant info, skriver aldri lange tekster, men likevel gidder du ikke lese de 3 linjene og sender heller en melding 🙄

Anonymkode: 9d67e...dba

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ut en ubrukt jaktbukse til salgs en gang. Typisk impulskjøp fra en sportsmesse: kjøpt uprøvd, og viste seg å ha feil størrelse. For å bli kvitt den raskt la jeg den ut til ca halv pris av den tilbudsprisen jeg hadde kjøpt den for. Det ble sånn omtrent 30% av butikkpris. Man skulle tro at traust og ubrukt jaktbekledning skulle være rimelig uspennende, men jeg hadde flere snåle henvendelser på denne buksa.

En av dem tilbød meg halvparten av mitt prisforlangende OG forlangte at porto skulle være inkludert til den kjøpssummen. Jeg hadde skrevet at porto kommer i tillegg. Da jeg avviste ham tilbød han meg marginalt mer penger, men fremdeles en skammelig lav sum, med argumentet «vi må jo begge gi og ta». :hoho: Vel, nei, jeg MÅTTE ikke det... 

En annen person sendte en henvendelse der han ikke var interessert i den ubrukte buksa, men lurte på om jeg hadde en velbrukt sovepose som han kunne få kjøpt! Det hadde jeg jo ikke, og jeg forsto ikke hvorfor jeg fikk spørsmålet. Det er først etter jeg har lest om sokke- og trusekjøpere at jeg skjønte at han trolig var innen et visst segment av kjøpere. :rodme:

Buksa ble for øvrig solgt dagen etter, til den prisen jeg hadde lagt den ut for :) 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kompisen min ble tilbudt 25 Canada goose jakker for BMWen sin. 

Anonymkode: 367dc...815

Som helt sikkert var fake merkevare

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Honey Dew skrev:

Som helt sikkert var fake merkevare

Eller stjålet.

Anonymkode: 40f71...4a2

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på kjøperen som bodde 1,5 time unna men fortsatt insisterte på å hente, på tross av at jeg kunne sende varen for en drøy hundrelapp (og har verifisert profil og noen titalls vurderinger med 10/10 på alle punkter, så liten grunn til skepsis) Problemet var bare at vedkommende ikke hadde bil, så det skapte noen utfordringer for han å komme hit for å hente. Etter å ha underholdt ca. et dusin meldinger som handlet om både lån av bil og venner og naboer som kanskje kunne kjøre han, i tillegg til 20 minutters småprat ved døra før han gikk, ga han meg dårlig vurdering fordi «overleveringen var trøblete» 🙄 (altså; Er det MIN feil at kjøperen hadde vanskeligheter med å finne transport for å hente ?? Og nektet å få varen tilsendt ? 🙄

Anonymkode: 84a35...58d

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper som dukket opp 15 mn før avttalt tidspunkt og som ventet i 5 min og dro uten ett ord. Ikke sa han ifra at han var utenfor, og ikke sendte han melding om at han kom tidligere, og jeg ventet til 15 min etter avtalt tidspunkt og spurte hvor det ble av han. Fikk surt svar om at han hadde vært der for 30 min siden og at han dro hjem fordi jeg ikke kom ut.

Hallo.

 

En annen kjøper prutet ned pris, jeg aksepterte. Vi avtalte hentetidspunkt og at hun skulle sende meg melding når hun sto utenfor. #0 min over tiden spøør jeg om hun finner frem, får ikke svar før 3 timer senere at hun ikke fikk anledning da allikevel men fortsatt var interessert. Men hallo, hvorfor ikke kommunisere bedre slik at det ikke blir så forbaska rotete som dette? Hun dukket aldri opp forresten. 

Nå svarer jeg kun de som er veldig tydelige med hvor og når de kan hente og som gir tydelig beskjed om at de vil kjøpe. Noen foreslår også å vippse beløpet før de henter for å vise hvor seriøse de er.

Anonymkode: 9be85...63e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det merkeligste jeg har opplevd var da kjøper faktisk dukket opp til avtalt tid og betalte for varen også dro de igjen. Etterpå fikk jeg SMS hvor de takket for handelen😱

 

Anonymkode: 40f71...4a2

WHAT?

Eksisterer disse menneskene?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det merkeligste jeg har opplevd var da kjøper faktisk dukket opp til avtalt tid og betalte for varen også dro de igjen. Etterpå fikk jeg SMS hvor de takket for handelen😱

 

Anonymkode: 40f71...4a2

:ler: Dette garn jeg også opplevd! EN gang! Av over 100 :ler: 

Anonymkode: 84a35...58d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt ut mye til salgs for en måned siden og først nå får jeg melding fra mulig kjøper som vil kjøpe og bare må ha adressen fort! 

Jeg mistenker at det er tyv som prøver å fiske etter info om noen er hjemme eller ikke. 

Anonymkode: 40f71...4a2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har lagt ut mye til salgs for en måned siden og først nå får jeg melding fra mulig kjøper som vil kjøpe og bare må ha adressen fort! 

Jeg mistenker at det er tyv som prøver å fiske etter info om noen er hjemme eller ikke. 

Anonymkode: 40f71...4a2

Jeg gir sjelden ut korrekt adresse i slike tilfeller. Skriver heller at jeg bor like i nærheten av et kjennemerke i området, og kan treffes et gitt sted på et visst klokkeslett dersom det gjelder små ting. Det er smart å ikke oppgi adresse i annonsa og vente til du ser hvem som kontakter deg.

Må si jeg skjønner ikke de som legger ut ting på salg og oppgir full adresse og navn i annonsa. Så mange rare mennesker det finnes er det viktig å være forsiktig.

Anonymkode: 9be85...63e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det finnes de som er veldig hyggelige og overrasker positivt da. Jeg skulle selge en kvalitets støpejernpanne av gammelt merke, og ville ha en liten sum for den. Kjøperen som bor et annet sted i Norge sendte melding om at han ville betale det dobbelte og  porto for norgespakke dersom jeg ville sende den, og kunne betale alt inn på konto på forskudd. Slike kjøpere gjør finn opplevelsen mye hyggeligere. 

Panna ble pakket og sendt, pengene kom før jeg sendte den, og etterpå fikk jeg melding om at den var kommet frem og alt så bra ut. 

Det er heldigvis flere slike hyggelige mennesker på finn. :) 

Anonymkode: 9be85...63e

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkel historie:

Jeg hadde en kommode som skulle selges. En mann ringer (uten noen avtale på forhånd) og sier at han er like ved og kommer for å se på den.  Fem minutter senere står mann, kone og tre barn på døra og skal se på kommoden. Hele gjengen inn i huset og opp i annen etasje. Et av barna forsvinner ned i første etasje. Paret spør om jeg kan hente målebånd, enda målene stod i annonsen. Jeg har ikke lyst til å la dem være alene. Barn nummer to går rundt og tar på andre ting i rommet. Jeg roper på mannen min og ber ham finne målebånd. Paret snakker lenge sammen på et språk jeg ikke forstår. Plutselig spør barn nummer to «hvor har du pengene dine». Jeg blir enda mer usikker på hva de egentlig vil. Og like fort som de kom, forsvant de ut døra. Kommoden viet de liten interesse. 

Jeg egentlig mer som om de rekognoserte, for å være ærlig. 

Guffen erfaring. Nå kommer finnkjøpere ikke lenger enn inn i vindfanget. 

Anonymkode: c81f3...7dd

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er en til:

Skulle selge en pakke med fire barnegensere. En dame er interessert og sender flere meldinger med mange dagers mellomrom. Pruter først, så vil hun bare kjøpe to av genserne. Jeg avviser dette. Så vil hun kjøpe og vi avtaler tid. Tre kvelder går med på å vente på henne, hun dukker ikke opp til noen avtaler. Jeg er rimelig lei hele dama. 4. kvelden dukker hun opp. Jeg spør om hun vil se på genserne før hun kjøper. Hun sier at det ikke er nødvendig, jeg ber henne gjøre det likevel. Hun ser på dem, kommenterer ikke noe, vippser og går. 4 dager senere melder hun meg, og vil levere tilbake den ene genseren «fordi hun mener den har blitt vasket for hardt og er ødelagt» De tre andre genserne vil hun beholde. Da sier jeg at det er uaktuelt. Skal hun levere tilbake får hun levere tilbake alle genserne og det får hun gjøre mellom 16 og 20 samme kveld. Hun sier at hun skal komme med genserne. Jeg venter hele kvelden men dama dukker ikke opp. 

Da sender jeg henne en melding om at jeg er lei, og at jeg anser handelen som avsluttet. Deretter blokkerer jeg henne. 

Jeg har altså kastet bort mangfoldige timer på å vente på henne både før og etter kjøpet og alt jeg sitter igjen med er 200kr for 4 lite brukte strikkegensere. Slettet nesten Finnappen den kvelden. 

Anonymkode: c81f3...7dd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2019 den 22.53, AnonymBruker skrev:

 

Generelt er det utrolig mange som spør om ting som står i annonsen. Bruker tid på å skrive ned relevant info, skriver aldri lange tekster, men likevel gidder du ikke lese de 3 linjene og sender heller en melding 🙄

Anonymkode: 9d67e...dba

Dette! 

Anonymkode: 5a51f...aa1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte noen billetter for noen uker siden. Jeg la ut annonsen og i det haglet inn med meldinger. Var oppe i over 14 meldinger på 5 min. Svarte den øverste og hun ville ha dem, vippset meg penger og det var det. Salget var over på under 5 min. Så slettet jeg annonsen og skrev så til de andre og de nye meldingene. Var høflig og skrev "beklager de har blitt solgt, håper du finner andre billetter ha en fin dag" til alle. Synes det er respektløst å ikke svare folk. Alle skrev ok og var hyggelige, bortsett fra en. "Fuck deg din jævla fitte hore, stygg er du å!!" fikk jeg til svar.... 😨

Var også ei som skulle kjøpe et kattebur av meg.. også spurte hun om hun kunne få kjøpe ene katten min. Fordi han var så nydelig (langhåret, hvit og blå øyne. Fått mye skryt). Ga meg bud på et par tusen kroner til slutt. Lo det bare vekk, men var veldig sært fordi hun virket helt seriøs. 

Anonymkode: 01ec4...861

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Herregud for noen historier... 

Anonymkode: 2e5ba...485

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...