Gå til innhold

Har du hatt noen merkelige eller frekke opplevelser på finn.no?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk som tar kontakt på en ting som ligger ut gratis mot henting eller til en veldig billig penge og krever å vite mye om tingen slik at du må bruke mye tid/krefter på å få gitt bort. Det er utrolig frekt. 

La ut ei reiseseng til 100,- en gang og dama som ville ha den ville at jeg skulle komme å levere den til henne på andre siden av byen gratis 😂  så frekt!

Anonymkode: d18d0...646

Så du mener at hvis du legger ut en sofa og jeg tar kontakt, og spør om mål, da er jeg altså frekk? 

 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke så heftig, men på finn selger jeg ting for nesten ingenting av og til (til 100-200 kr) og fortsatt er det en eller annen person der ute som skal absolutt prute. Synes det er litt irriterende når alle skal absolutt prute på alt på Finn, når man selger ting omtrent gratis.

Anonymkode: 4faef...f1d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti flest seriøse, men en gang skulle jeg selge hest til 50k. Fortalte om pris osv på forhånd. Kom en dame og skulle se på, prøve og hilse på hesten 3-4 timer i 4 runder. Så kommer hun og sier at hun kan betale 20k for den. Herregud, jeg ble irritert. Brukt såå mye tid på å møte og melde den dama, pluss stakkars hesten som plutselig må bli prøvd av masse ukjente folk (unghest), og så har hun ikke en gang råd til den! Jeg sa nei, og hun sa at jeg hadde priset den alt for mye. Fikk solgt hesten et par uker etterpå for 50k. 

Anonymkode: a2ff4...482

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg valgte å kjøpe kontinentalseng 180*200 på finn til opprinnelig 25.000kr, men fikk tak i den til 4200. Kjøpte ny overmadrass selvfølgelig og det er superlett å vaske trekket på kontinentalsenger.

Dette er faktisk bare 4 mnd siden. Jeg er alenemor og student som har sovet på sovesofa siden jeg flyttet ut for en del år siden. Jeg og ungen flyttet til en større leilighet og jeg fikk endelig mitt eget soverom. Bestemte meg for å kjøpe så stor seng som mulig.

4.200kr er mye for meg selv om jeg viste at det var en super pris med tanke på kvalitet. Damen som hadde annonsen hadde skrevet at hun kan levere sengen til en ekstra 200lapp, noe som passet så bra for meg!

På annonsebilde var sengen med 4 bein og sånn dings som holder begge sengene sammen i midten. Likte tanken på de beina og det var akkurat det jeg ønsket meg. Etter å ha avtalt levering og hjelp med bæring ringer hun igjen og sier at hun hadde akkurat funnet gamle sokklene til senga og om jeg heller ville hadde de istedenfor de beina. Jeg hadde ikke peiling på sånt, viste ikke hva sokler var en gang. Spurte hva det var for noe og hun forklare, men likevel viste ikke jeg hva hun mente. Søkte på nett og stod ikke noe om det. Da sa jeg at hvis det ikke er til bry så kan hun ta med både beina og sokklene så tar vi det derifra, men at jeg i utgangspunktet var interessert i beina.

Hun ringte da hun kom, og jeg gikk ned for å hente. Hun hadde allerede tatt ut alt ut av varebilen hennes. Vi hadde som sagt avtalt at hun skulle hjelpe meg med å bære alt til leiligheten. Merket hun var veldig frekk og ironisk i oppførselen siden jeg kom ned. Tenkte å bære hyggelig og åpne en samtale mens vi hjalp hverandre til heisen, merket at dele til senga var sykt tunge. Sa wow! Du er sterk! Jeg får det til såvidt. Hun var ganske stor i størrelsen og sterk, ikke noe særlig trent og en del eldre enn meg. Jeg er i tidlig 20årene og 50kg med ganske alvorlig hofteskade, men det stoppet ikke meg av å flytte på senga da jeg ikke hadde noen å spørre om hjelp utenom hun damen fra finn. Fikk til svar, det gjelder å trene osv, nevnte skaden i hoften og da svarte hun at hun har selv en ryggskade og det har ikke noe å si. Skikkelig frekk i tonen.. helt ok, tenkte hun hadde en dårlig dag og sikkert ble sliten av bæringen. Vi står utenfor heisen og jeg ser plutselig de soklene som hun hadde lagt frem før jeg kom, gamle og ripete som har ligget i kjelleren en stund. Da nevnte jeg at jeg ikke var så keen på de soklene og vil helst ha beina som vist på bilde. Da begynte hun å skrike og gå rundt i gangen irriterert «Jeg viste du skulle lage helvete siden starten. Jeg skulle bare solgt det til den andre som var interessert, ikke deg!» Hun skrek at senga er jo brukt og at det ikke er rart at soklene er slitte. Nevnte jo at jeg hun kunne bare ta de med, men at jeg var interessert i beina i utgangspunktet, Hun mente det ikke var sant og at hun kun tok med soklene for det var det jeg ville. Jeg var klinkende klar på tlf tidligere på at jeg ikke viste hva sokler var en gang, hvorfor skulle jeg ville ha de in the first place. 

Hun var så slem at jeg ble rett og slett lei meg. Jeg sa at hun må gjerne hente de beina, fikk til svar at jeg får kjøpe meg nye (koster 1.500kr for bein og støttebeløp til wondeland seng) viste ikke det i det tidsspunktet. Jeg spurte henne om hvorfor hun var så hissig og sur, jeg skjønte ingenting. Hun bare kjeftet tilbake. Jeg sa til slutt at jeg kunne bare betale hun for kjøringen hit og tilbake og at jeg ikke vil ha sengen da dette ikke går noen vei og at jeg kan hjelpe henne med å bære senga og delene i bilen. «Nei ikke faen, du skal ha den senga» Jeg var på gråten, det ga hun langt faen i og begynte å true meg med å ringe politiet skrikende frem og tilbake i gangen og ved inngangsdøren til blokken. Jeg ble så ekstremt flau og undertrykket og huseier var i leiligheten min og fikset noen greier i mellomtiden. Det siste jeg ville var at han skulle høre denne idiotiske enveis kranglingen og gråten min. Gråten av frustrasjon og ikke minst av klumpen i halsen av å bruke så mye penger på en seng jeg ikke en gang ville ha lenger pga dårlig opplevelse med hun damen. 

Jeg er den personen som står på mitt og blir jeg urettferdig behandlet så bruker jeg å være sleip tilbake, men denne gangen ga jeg opp, svelget stoltheten min og vippset henne. Jeg var sliten mentalt de dagene der da jeg drev med flytting og hadde allerede brukt masse penger på vaske og flyttehjelp før dette.

Beklager lang tekst, men det er noe jeg mest sannsynlig ikke kommer til å glemme noen gang. Det føltes jævlig der og da og ikke minst dagen min ble helt ødelagt. Noen mennesker må virkelig lære seg å være hyggeligere.

Anonymkode: 15367...c78

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være ekkel, men hvorfor måtte du skrive at hun var overvektig og du slank? ☝🏻

Anonymkode: b9059...339

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må være ei stund sia, for den sida er lagt ned forlengst.

Anonymkode: ddb50...981

Er flere år siden ja. 

Anonymkode: 94da5...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å være ekkel, men hvorfor måtte du skrive at hun var overvektig og du slank? ☝🏻

Anonymkode: b9059...339

Les igjen. Det er ikke det hun skriver..

Anonymkode: b9bb0...7aa

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å være ekkel, men hvorfor måtte du skrive at hun var overvektig og du slank? ☝🏻

Anonymkode: b9059...339

Ser hva du mener, mente det sånn sett ikke frekt. Men hun så ned på meg som om jeg ikke var noe og latet som om hun var bodybuilder, mens jeg var lat og slaskete siden jeg tok tid når jeg flyttet på delene. Når sannheten er at jeg hadde problemer med helsa. Mente overhodet ikke å krenke henne eller noen her inne. Beklager:)

Anonymkode: 15367...c78

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har blitt rundlurt ved et salg. Satt igjen med halvparten av det jeg skulle ha etter "betal halvparten før/halvparten etter"-løsning. Jeg som var dum og lat som ikke orket å sette meg inn i betalingssystemet til finn.

Har også blitt antastet av en dame som kjøpte av meg og som jeg hjalp med å kjøre tingene. Hånd på låret under kjøreturen, stryking og klemming på overarmen mens jeg bar og plutselig en ukjent kvinne med vinånde overskrevs.  

Anonymkode: 45709...a29


Æsj, sa du fra?! Du kunne ha anmeldt henne men burde ha satt hun på plass. Jeg har alltid passasjerer i baksetet hvis jeg kjører, aldri ved siden av meg, og om andre kjører setter jeg meg alltid i baksetet selv for å prøve å minske sjansene for dette. 

Værste "seksuelle" jeg har opplevd fra Finn var en mann jeg kjøpte støvsuger av, som sa "Jaja, du får dra hjem å suge hele helga og kose deg nå!" før han blunka og klappa meg på rumpa og lo når vi sa hadet. Morsomt om det hadde vært fra en kjæreste, men veldig ubehagelig og unødvendig fra en fremmed. 

Anonymkode: 0c61e...0ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man legger ut for eksempel ett møbel til salgs, og prisen ligger på flere hundre kroner. Så kommer det alltid en eller annen brødgjøk som skriver "tar den for femti kroner!" eller kanskje de kan være villige til å strekke seg så langt som til hele hundre kroner. Sånne mennesker gidder jeg ikke å respondere på lenger, bare å slette meldingene deres umiddelbart! 

Og selv om man oppgir størrelse / høyde og alle mulige slags detaljer i selve annonsen, så er det veldig ofte noen som sender meldinger bare for å spørre hvor høy den er, "får den plass i bilen min, tror du?" og hvordan skal jeg liksom vite det, i alle fall når de ikke gidder å oppgi hva slags kjøretøy de eier, eller hvor stor den er. Men jeg oppgir størrelse på alle tingene i annonsene jeg legger ut, så finn det ut selv da vel! 

I tillegg til alle som ønsker at jeg skal levere daker og ting hjemme hos dem. Eller sørge for frakt til en helt annen kant av landet. Forbanna dumme og patetiske idioter, tenker jeg da. Det virker som Finn.no tiltrekker seg en del hjernedøde fjols... 

Anonymkode: 2e5ba...485

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg valgte å kjøpe kontinentalseng 180*200 på finn til opprinnelig 25.000kr, men fikk tak i den til 4200. Kjøpte ny overmadrass selvfølgelig og det er superlett å vaske trekket på kontinentalsenger.

Dette er faktisk bare 4 mnd siden. Jeg er alenemor og student som har sovet på sovesofa siden jeg flyttet ut for en del år siden. Jeg og ungen flyttet til en større leilighet og jeg fikk endelig mitt eget soverom. Bestemte meg for å kjøpe så stor seng som mulig.

4.200kr er mye for meg selv om jeg viste at det var en super pris med tanke på kvalitet. Damen som hadde annonsen hadde skrevet at hun kan levere sengen til en ekstra 200lapp, noe som passet så bra for meg!

På annonsebilde var sengen med 4 bein og sånn dings som holder begge sengene sammen i midten. Likte tanken på de beina og det var akkurat det jeg ønsket meg. Etter å ha avtalt levering og hjelp med bæring ringer hun igjen og sier at hun hadde akkurat funnet gamle sokklene til senga og om jeg heller ville hadde de istedenfor de beina. Jeg hadde ikke peiling på sånt, viste ikke hva sokler var en gang. Spurte hva det var for noe og hun forklare, men likevel viste ikke jeg hva hun mente. Søkte på nett og stod ikke noe om det. Da sa jeg at hvis det ikke er til bry så kan hun ta med både beina og sokklene så tar vi det derifra, men at jeg i utgangspunktet var interessert i beina.

Hun ringte da hun kom, og jeg gikk ned for å hente. Hun hadde allerede tatt ut alt ut av varebilen hennes. Vi hadde som sagt avtalt at hun skulle hjelpe meg med å bære alt til leiligheten. Merket hun var veldig frekk og ironisk i oppførselen siden jeg kom ned. Tenkte å bære hyggelig og åpne en samtale mens vi hjalp hverandre til heisen, merket at dele til senga var sykt tunge. Sa wow! Du er sterk! Jeg får det til såvidt. Hun var ganske stor i størrelsen og sterk, ikke noe særlig trent og en del eldre enn meg. Jeg er i tidlig 20årene og 50kg med ganske alvorlig hofteskade, men det stoppet ikke meg av å flytte på senga da jeg ikke hadde noen å spørre om hjelp utenom hun damen fra finn. Fikk til svar, det gjelder å trene osv, nevnte skaden i hoften og da svarte hun at hun har selv en ryggskade og det har ikke noe å si. Skikkelig frekk i tonen.. helt ok, tenkte hun hadde en dårlig dag og sikkert ble sliten av bæringen. Vi står utenfor heisen og jeg ser plutselig de soklene som hun hadde lagt frem før jeg kom, gamle og ripete som har ligget i kjelleren en stund. Da nevnte jeg at jeg ikke var så keen på de soklene og vil helst ha beina som vist på bilde. Da begynte hun å skrike og gå rundt i gangen irriterert «Jeg viste du skulle lage helvete siden starten. Jeg skulle bare solgt det til den andre som var interessert, ikke deg!» Hun skrek at senga er jo brukt og at det ikke er rart at soklene er slitte. Nevnte jo at jeg hun kunne bare ta de med, men at jeg var interessert i beina i utgangspunktet, Hun mente det ikke var sant og at hun kun tok med soklene for det var det jeg ville. Jeg var klinkende klar på tlf tidligere på at jeg ikke viste hva sokler var en gang, hvorfor skulle jeg ville ha de in the first place. 

Hun var så slem at jeg ble rett og slett lei meg. Jeg sa at hun må gjerne hente de beina, fikk til svar at jeg får kjøpe meg nye (koster 1.500kr for bein og støttebeløp til wondeland seng) viste ikke det i det tidsspunktet. Jeg spurte henne om hvorfor hun var så hissig og sur, jeg skjønte ingenting. Hun bare kjeftet tilbake. Jeg sa til slutt at jeg kunne bare betale hun for kjøringen hit og tilbake og at jeg ikke vil ha sengen da dette ikke går noen vei og at jeg kan hjelpe henne med å bære senga og delene i bilen. «Nei ikke faen, du skal ha den senga» Jeg var på gråten, det ga hun langt faen i og begynte å true meg med å ringe politiet skrikende frem og tilbake i gangen og ved inngangsdøren til blokken. Jeg ble så ekstremt flau og undertrykket og huseier var i leiligheten min og fikset noen greier i mellomtiden. Det siste jeg ville var at han skulle høre denne idiotiske enveis kranglingen og gråten min. Gråten av frustrasjon og ikke minst av klumpen i halsen av å bruke så mye penger på en seng jeg ikke en gang ville ha lenger pga dårlig opplevelse med hun damen. 

Jeg er den personen som står på mitt og blir jeg urettferdig behandlet så bruker jeg å være sleip tilbake, men denne gangen ga jeg opp, svelget stoltheten min og vippset henne. Jeg var sliten mentalt de dagene der da jeg drev med flytting og hadde allerede brukt masse penger på vaske og flyttehjelp før dette.

Beklager lang tekst, men det er noe jeg mest sannsynlig ikke kommer til å glemme noen gang. Det føltes jævlig der og da og ikke minst dagen min ble helt ødelagt. Noen mennesker må virkelig lære seg å være hyggeligere.

Anonymkode: 15367...c78

For en tafatt huseier du har! Som ikke forsvarte deg.

Hadde det vært meg så hadde jeg kastet kvinnemenneske ut og ringt politiet. Du hadde da ingen grunn til å være flau, hun hørtes psyko ut. Har møtt noen sånne på Finn.

Anonymkode: 40f71...4a2

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huseieren møtte aldri kvinnen, syntes det var flaut at jeg både kjøpte brukt seng og ikke minst flau over oppførselen hennes. Alt dette skjedde i oppgangen ved inngangsdøren til blokka, mens huseieren var oppe hos meg og fikset ting i leiligheten. 

Hun var skikkelig psyko, var ikke sjans å kaste henne ut av blokken når jeg skyldte henne penger og hun nektet å ta sengen tilbake og mente at jeg lurte henne hit. Hun tok opp mobilen og ville liksom ringe politiet. 

Fikk forresten kun de slitte soklene og ikke noe annet så senga ligger fortsatt på gulvet uten bein. Jeg bærte alt fra heisen til leiligheten min gråtendes pga både smerter i hofta og av frustrasjon. Når jeg til slutt kom på at jeg villegi dårlig anmeldelse til hun, hadde hun allerede slettet annonsen og det var ikke mulig å finne henne igjen.

Anonymkode: 15367...c78

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2019 den 11.48, AnonymBruker skrev:


Æsj, sa du fra?! Du kunne ha anmeldt henne men burde ha satt hun på plass. Jeg har alltid passasjerer i baksetet hvis jeg kjører, aldri ved siden av meg, og om andre kjører setter jeg meg alltid i baksetet selv for å prøve å minske sjansene for dette. 

Værste "seksuelle" jeg har opplevd fra Finn var en mann jeg kjøpte støvsuger av, som sa "Jaja, du får dra hjem å suge hele helga og kose deg nå!" før han blunka og klappa meg på rumpa og lo når vi sa hadet. Morsomt om det hadde vært fra en kjæreste, men veldig ubehagelig og unødvendig fra en fremmed. 

Anonymkode: 0c61e...0ed

Hun fikk klar beskjed etter at hun satt seg oppå meg. Inntil da tok jeg det ganske så uhøytidelig.

Anonymkode: 45709...a29

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.4.2019 den 22.18, AnonymBruker skrev:

Ja. E haug med folk som knapt kan norsk, peiser på med meldinger på gebrokken norsk og er frekke som bare det. De skal helst ha alt gratis og later som de ikke skjønner NEI engang hvis du avviser dem. De kan fint skrive sånn 20 meldinger i timen.

Anonymkode: 9397b...7fa

Jeg hadde en slik på telefonen. Han ringte omatt og omatt og skulle ha den tingen. Uansett. Vi avtalte å møtes og da jeg kom var han ikke der og jeg dro hjem igjen. 1 minutt ringte han igjen og skulle ha den tingen og jeg måtte møte han på den andre siden av byen.

Ble ingen salg til han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rare folk på finn.no, ja.

 

image.thumb.png.242b5029583aa513707aa0dd537232f4.png

Anonymkode: 4c3b9...bdb

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en historie til:

La ut noen et par dyre vesker en gang, og solgte den ene. Etterpå ringte kjøperen meg fordi hun ville ha min mening om hun burde kjøpe ei veske fra en annen selger. :klo: Denne veska var lik den andre jeg hadde lagt ut for salg, men litt billigere siden den var brukt og hadde bruksmerker, og min var ny. Telefonnummeret mitt hadde hun fått fra Vipps, og hun tenkte tydeligvis at det var innafor å innlede en lang samtale med meg om veska hun hadde tenkt å kjøpe av en annen selger. Fikk henne ikke av tråden før det hadde gått 20 minutter, selv om jeg ikke hadde stort å bidra med annet enn at hun måtte vurdere selv om hun ville kjøpe en brukt, slitt veske eller betale litt mer for å få den ny. Da jeg endelig hadde lagt på sendte hun meg bilder av skadene på den veska hun ville kjøpe (av en annen selger!) og forventet skriftlig tilbakemelding på om det var et godt kjøp eller ikke. :klo: 

Anonymkode: 84a35...58d

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 14.4.2019 den 9.09, AnonymBruker skrev:

Ikke så heftig, men på finn selger jeg ting for nesten ingenting av og til (til 100-200 kr) og fortsatt er det en eller annen person der ute som skal absolutt prute. Synes det er litt irriterende når alle skal absolutt prute på alt på Finn, når man selger ting omtrent gratis.

Anonymkode: 4faef...f1d

Jeg ble skikkelig irritert og flippa bare fingeren, sånn 🖕 når en eller annen tulling bød 1000 for et nytt og ubrukt alliansesmykke med diamanter, et smykke som har utsalgspris  på 6500..

Anonymkode: 59936...9e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompisen min ble tilbudt 25 Canada goose jakker for BMWen sin. 

Anonymkode: 367dc...815

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en del erfaring så skriver jeg alltid dette til selger (spørs mest på hva som selges) 

-hentes til det og det tidspunktet, rekker du det ikke så er ikke vi hjemme. Selvom vi er det, jeg har småbarn som legger seg og ønsker ikke at noen dukker opp veldig sent når jeg sover. Det har faktisk skjedd alt for mange ganger, og idiotene går rundt huset isteden for å si ifra🙄 og det er gjerne nordmenn ikke utlendinger.

-hjelper ikke til med bæring, spesielt på tunge ting som gis bort. Syns det er frekt at folk forventer det uten å spørre engang.

-prisen er ikke diskuterbar hjemme med mindre jeg har sagt at den er den ved hurtig henting. 

Mannen selger noe bil greier og har blitt ringt av en fyr som tydeligvis ikke har noen antenner eller råd. Han vil ha varen til flere tusen under pris, og ringer fra alle mulige nummere. Men han er ikke vanskelig å gjenkjenne pga gebrokken talemåte og legger på så fort mannen påpeker at han vet hvem det er. Samme fyr prøver også å spørre oss direkte om hvor det vi skal selge ligger osv. Så aldri adresse på Finn nei! 

Anonymkode: 89494...361

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kom på en historie til:

La ut noen et par dyre vesker en gang, og solgte den ene. Etterpå ringte kjøperen meg fordi hun ville ha min mening om hun burde kjøpe ei veske fra en annen selger. :klo: Denne veska var lik den andre jeg hadde lagt ut for salg, men litt billigere siden den var brukt og hadde bruksmerker, og min var ny. Telefonnummeret mitt hadde hun fått fra Vipps, og hun tenkte tydeligvis at det var innafor å innlede en lang samtale med meg om veska hun hadde tenkt å kjøpe av en annen selger. Fikk henne ikke av tråden før det hadde gått 20 minutter, selv om jeg ikke hadde stort å bidra med annet enn at hun måtte vurdere selv om hun ville kjøpe en brukt, slitt veske eller betale litt mer for å få den ny. Da jeg endelig hadde lagt på sendte hun meg bilder av skadene på den veska hun ville kjøpe (av en annen selger!) og forventet skriftlig tilbakemelding på om det var et godt kjøp eller ikke. :klo: 

Anonymkode: 84a35...58d

Fikk meg en god latter av denne :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...