Gå til innhold

Har du hatt noen merkelige eller frekke opplevelser på finn.no?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som kjøper eller selger?

Virker som om det er en del merkelige folk der.

Del gjerne dine opplevelser.

Anonymkode: 4c3b9...bdb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk som tar kontakt på en ting som ligger ut gratis mot henting eller til en veldig billig penge og krever å vite mye om tingen slik at du må bruke mye tid/krefter på å få gitt bort. Det er utrolig frekt. 

La ut ei reiseseng til 100,- en gang og dama som ville ha den ville at jeg skulle komme å levere den til henne på andre siden av byen gratis 😂  så frekt!

Anonymkode: d18d0...646

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble svindlet av en bokselger. Finn fattet mistanke før jeg selv gjorde det. Ikke mye penger. Fikk de igjen til slutt. Lærte at jeg måtte se etter om de var kredittvurdert. Dette var ikke hun. Jeg gikk god for henne da hun hadde bilde og fullt navn som selger. Hun oppga et vippsnummer også som gikk rett til henne. Jeg trodde derfor ikke at hun var dum nok til å livnære seg som svindler. 

Lærte noe nyttig etter den erfaringen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. E haug med folk som knapt kan norsk, peiser på med meldinger på gebrokken norsk og er frekke som bare det. De skal helst ha alt gratis og later som de ikke skjønner NEI engang hvis du avviser dem. De kan fint skrive sånn 20 meldinger i timen.

Anonymkode: 9397b...7fa

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk som tar kontakt på en ting som ligger ut gratis mot henting eller til en veldig billig penge og krever å vite mye om tingen slik at du må bruke mye tid/krefter på å få gitt bort. Det er utrolig frekt. 

La ut ei reiseseng til 100,- en gang og dama som ville ha den ville at jeg skulle komme å levere den til henne på andre siden av byen gratis 😂  så frekt!

Anonymkode: d18d0...646


Er vel ikke noe frekt i å forsikre seg om at varen er det man søker! Legger man ut en kommode må man regne med spørsmål om den har riper eller skader osv, ellers blir det bomtur for den som reiser fra andre kanten av byen for å hente. 

I blandt har jeg også blitt spurt om jeg kan levere gratis, lar meg ikke irritere av det. Den ene gangen så gjorde jeg det, og damen hadde nyfødt baby hjemme som alenemor og to andre i barnehage så hun var tvunget til holde seg hjemme etter barna var hentet i barnehage. Syns det er innafor å spørre om man bor i nærheten, men enig at det er litt for mye å forvente at man skal ta turen til andre kanten av byen for å levere noe gratis. 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. E haug med folk som knapt kan norsk, peiser på med meldinger på gebrokken norsk og er frekke som bare det. De skal helst ha alt gratis og later som de ikke skjønner NEI engang hvis du avviser dem. De kan fint skrive sånn 20 meldinger i timen.

Anonymkode: 9397b...7fa

Tøv, har vært aktiv selger omtrentlig hver uke eller måned, 5-20 ting pr måned i mer enn 15 år. Har opplevd max ti sånne gebrokkent og frekke meldinger fra utlendinger som pruter og prøver å få til 1/4 av prisen. Det er ikke en haug av dem, og de skriver kanskje tre meldinger på en dag som masing, og ikke 20 i timen. Det er i allefall ikke representativt og hyppig nok til å kunne kalle det for "en haug" av sånne. 

Anonymkode: 0c61e...0ed

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, skulle kjøpe en konsertbillet. Heldigvis igjennom den kjøpe/sikkerhetssiden til Finn.no fordi billetten kom aldri i posten, så jeg fikk pengene tilbake. 

Aldri brukt Finn.no igjen etter dette. Men flott at de har en slik sikkerhet. Heldigvis for meg tape jeg ikke en krone. 

Anonymkode: 94da5...e8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, skulle kjøpe en konsertbillet. Heldigvis igjennom den kjøpe/sikkerhetssiden til Finn.no fordi billetten kom aldri i posten, så jeg fikk pengene tilbake. Aldri brukt Finn.no igjen etter dette. Men flott at de har en slik sikkerhet. Heldigvis for meg tape jeg ikke en krone. 

Anonymkode: 94da5...e8c

Det må være ei stund sia, for den sida er lagt ned forlengst.

Anonymkode: ddb50...981

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt rundlurt ved et salg. Satt igjen med halvparten av det jeg skulle ha etter "betal halvparten før/halvparten etter"-løsning. Jeg som var dum og lat som ikke orket å sette meg inn i betalingssystemet til finn.

Har også blitt antastet av en dame som kjøpte av meg og som jeg hjalp med å kjøre tingene. Hånd på låret under kjøreturen, stryking og klemming på overarmen mens jeg bar og plutselig en ukjent kvinne med vinånde overskrevs.  

Anonymkode: 45709...a29

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:


Er vel ikke noe frekt i å forsikre seg om at varen er det man søker! Legger man ut en kommode må man regne med spørsmål om den har riper eller skader osv, ellers blir det bomtur for den som reiser fra andre kanten av byen for å hente. 

I blandt har jeg også blitt spurt om jeg kan levere gratis, lar meg ikke irritere av det. Den ene gangen så gjorde jeg det, og damen hadde nyfødt baby hjemme som alenemor og to andre i barnehage så hun var tvunget til holde seg hjemme etter barna var hentet i barnehage. Syns det er innafor å spørre om man bor i nærheten, men enig at det er litt for mye å forvente at man skal ta turen til andre kanten av byen for å levere noe gratis. 

Tøv, har vært aktiv selger omtrentlig hver uke eller måned, 5-20 ting pr måned i mer enn 15 år. Har opplevd max ti sånne gebrokkent og frekke meldinger fra utlendinger som pruter og prøver å få til 1/4 av prisen. Det er ikke en haug av dem, og de skriver kanskje tre meldinger på en dag som masing, og ikke 20 i timen. Det er i allefall ikke representativt og hyppig nok til å kunne kalle det for "en haug" av sånne. 

Anonymkode: 0c61e...0ed

Hvor i Norge bor du da?

Anonymkode: 40f71...4a2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sluttet å selge billige ting, kaster det heller enn å svare på 100 tulle-meldinger. Legger heller ikke ut tlf, kun mail for å filtrere plebs der ute.

Anonymkode: 1010a...f7f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de avtaler å kjøpe, og tidspunkt men ikke dukker opp og ikke gidder si fra/svare engang.

De som pruter unødvendig mye for å omtrent få ting gratis.

At vi har en avtale på tid og sum, jeg kaster alt fra hendene for å reise å hente, så får jeg beskjed om at de ombestemte seg. Da ble jeg skikkelig irritert.

De som ikke gidder svare på henvendelser, enda annonsen ligger ute leeenge.

Skriver aldri adressa mi lenger, opplevde flere ganger at utlendinger plutselig stod på døra uten å engang ha tatt kontakt, ubehagelig.

Endret av wahaj
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle leie ut bolig, og har aldri opplevd maken. 

Folk avtaler visning og dukker aldri opp, folk kommer på visning og skal skrive kontrakt på stedet, men når vi ber de sende over epost, kredittsjekk og referanser først hører vi ikke noe mer, andre kommer og skal prute på prisen før de skal skrive kontrakt på stedet, folk sender grove hatmeldinger på meldingstjenesten fordi de er uenige i at vi ønsker kredittsjekk og referanser. Folk kommer på visning, lover at de har alt klart og skal sende over alt, og så hører vi ikke mer. Folk som knapt ser på objektet, men skal leie og flytte inn en haug av mennesker. Folk som blir sinte når vi ikke vil leie ut til de (fordi de ikke gir inntrykk av å ha ting på stell). 

(Og for at dette ikke skal spore fordi også folk her også reagerer på den kredittsjekken, så har vi med den for å luke ut useriøse. Leietakeren vi landet på kunne ikke levere en, men var fullstendig åpen om problemer med sin økonomiske situasjon, og da var det greit.)

Anonymkode: e9f54...cb7

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som selger har jeg opplevd så mye rart ar jeg nesten ikke vet hvor jeg skalbegynne:

Klassikeren: Folk som ikke dukker opp til avtalt tid. Den verste var vel en som skulle komme og hente noe kl. 18. Så jeg satt hjemme og ventet. Og ventet. Sendte melding. Kl. 21 fikk jeg til slutt svar: Det passet ikke for han å hente før midnatt, evt. kunne jeg holde av varen i ei uke så kunne han komme da. Jeg sa det ikke var aktuelt og solgte varen til noen andre dagen etterpå. 

Foretrekker faktisk å sende varer for da kan jeg rusle bort på Posten når det passer meg, og slippe å vente i minimum 45 minutter (ja, 45 minutter er i beste fall) Har vel bare opplevd at varen har blitt hentet til riktig tid en gang, og jeg har hatt drøssevis med folk på døra for å hente ting fra Finn. 

Også har vi han som måtte komme inn og «lade telefonen sin i 2 minutter» slik at han hadde nok strøm til å Vippse. Ble ikke kvitt han på 30 minutter, da han rusla rundt og kommenterte alt mulig. 

Eller kjøperen som ikke fikk Vipps til å fungere og ville ha med seg varen uten å betale og «overføre pengene senere». Hun ble glatt sendt avgårde for å ta ut kontanter, og ble selvsagt sur.

Eller han som ikke fikk Vipps til å fungere og måtte ringe Vipps for å åpne Vippsen hans igjen, noe som tok såpass lang tid at vi ikke ble kvitt han på over en time.

Også har vi kjøperen som sendte en bekjent for å hente, og ga meg beskjed om at denne bekjente skulle Vippse meg. Den beskjeden hadde tydeligvis ikke den som hentet fått, for hun tok meg seg vare og var på vei til å gå, mens hun sa: «Da gir jeg kjøperen beskjed om at varen er hentet da, så sender de betalingen.» Da jeg sa det ikke var aktuelt å la henne ta med seg varen uten at den var betalt ble hun fornærma og utbrøt: «Stoler du ikke på meg??!». Eh, nei, jeg kjenner deg ikke... 🙄 

Også har vi de som skal småprate i minst 20 minutter før de betaler og drar...

De tingene jeg legger ut er priset i underkant av hva de er verdt, men her om dagen fikk jeg en melding av ei som ville ha rabatt fordi hun kunne hente. Som dere kan se av erfaringene ovenfor så frister det heller å ta mer betalt av de som henter, ikke mindre (😖🙈😂) så jeg svarte at prisene var faste. Da ble jeg regelrett skjelt ut fordi jeg takket nei til et tilbud som hadde «vært vinn-vinn». 😶😂

 

Anonymkode: 84a35...58d

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle selge noen sko, kjøper ville jeg skulle sende han bilder av skoene mens jeg hadde dem på meg med nylonstrømper da hans kone alltid brukte dette, da han kom for å hente skoene ville han ha med de brukte nylonstrømpene med på kjøpet.

 

Anonymkode: ab23b...8f6

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var en som trengte penger raskt, så han måtte få solgt skiene sine selv om han lå på sykehus og ikke kunne møte meg.  Heldigvis sto skiene på verandaen, så jeg kunne bare hente dem. 

De kostet nesten ingenting, så jeg vet ikke hvor mye det hjalp på gjelda eller hva det var.

Lurer på om jeg ville fått høre om den gærne eksen som nekter å gi slipp på husnøklene hvis jeg hadde gått videre.

Endret av Jensine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere? Selv setter jeg pris på å få tilbakemelding på at varen er solgt om jeg spør etter noe, eller få beskjed om at man ikke er interessert istedet for å ikke høre noe mer når jeg selv selger ting.

Men oppleves dette som masete for andre? 

Eksempel 

Hei har du målene på bordet? 

Får svar på hvor stort det er. 

Her lar noen være å svare mer dersom bordet er for stort eller lite eller feil på en eller annen måte. 

Mens jeg pleier å skrive noe slikt: Ser at det blir for stort så er ikke interessert likevel. 

Er dette bare unødvendig? 

Anonymkode: 2629f...a75

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd mye rart... men det aller frekkeste var da vi skulle flytte og skulle gi bort en del ting.... helt fine ting

Tingene stod i et hjørne i garasjen og en godt voksen dame kom for å se på dem...hun skulle ha alt, og i tillegg gikk hun rundt og så på de andre tingene våre som vi skulle ha selv og maste om å få dem!!! 

Hun ga seg ikke heller,  da jeg sa nei... bare fortsatte å mase om å få tingene våre... som om hun kunne forhandle seg til å få våre ting!

Ei norsk, velkledd, eldre dame! 

Det var så frekt at jeg blir sint den dag i dag....jeg burde bedt dama ryke og reise

 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skambud synes jeg er frekt. Om jeg legger ut noe til 800,- så kommer jeg ikke til å selge det for 350,- selv om det kan hentes  NÅ! 🙂

Anonymkode: c12ce...c63

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...