Gå til innhold

Hunden klarer ikke være alene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

har en 10 år gammel hund som ikke trives hjemme når vi er på jobb. Han ble nylig alene da vi måtte la den andre hunden få slippe. Han klarte seg hjemme alene i en binge med god plass i en mnd. For et par uker siden begynte de å pusse opp utvendig der vi bor. I samme omfang begynte problemene. Han roer seg ikke og stresser konstant. Jeg har aldri opplevd dette med han før og aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vet ikke om det er pga arbeid ute eller at han savner broren. Han roer seg med engang vi kommer hjem. Noen som har tips til desperate meg?

 

 

Anonymkode: 01f8b...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

har en 10 år gammel hund som ikke trives hjemme når vi er på jobb. Han ble nylig alene da vi måtte la den andre hunden få slippe. Han klarte seg hjemme alene i en binge med god plass i en mnd. For et par uker siden begynte de å pusse opp utvendig der vi bor. I samme omfang begynte problemene. Han roer seg ikke og stresser konstant. Jeg har aldri opplevd dette med han før og aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vet ikke om det er pga arbeid ute eller at han savner broren. Han roer seg med engang vi kommer hjem. Noen som har tips til desperate meg?

 

 

Anonymkode: 01f8b...b69

Adaptil i stikkontakten!! Fungerte som bare det da tispa mi brått fikk separasjonsangst pga første løpetid. 

Ellers sørger hunder like mye over en bror eller søster som vi gjør. Dette kan ta lang tid, ha tålmodighet. Om mulig, har dere mulighet til å få en hund til? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, glemte å nevne det. Det har vi allerede 😅 Vi har luftfukter på samme rommet som han er, noen som vet om det vil dempe effekten?

Anonymkode: 01f8b...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Erin84 skrev:

Adaptil i stikkontakten!! Fungerte som bare det da tispa mi brått fikk separasjonsangst pga første løpetid. 

Ellers sørger hunder like mye over en bror eller søster som vi gjør. Dette kan ta lang tid, ha tålmodighet. Om mulig, har dere mulighet til å få en hund til? 

Hva annet gjorde du? Vi har ikke mulighet til å ta han med på jobb hele tiden. Nå har vi heldigvis påsken til å trene på dette. 

Anonymkode: 01f8b...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva annet gjorde du? Vi har ikke mulighet til å ta han med på jobb hele tiden. Nå har vi heldigvis påsken til å trene på dette. 

Anonymkode: 01f8b...b69

Jeg gjorde ikke noe annet enn å bruke Adaptil. Det tar noen dager før den får full effekt - må fylle rommet hunden skal være i. For oss fungerte dette helt supert. Og når løpetiden var over trengte vi det ikke mer. Veldig enkelt 🐾

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si, men vi driver utvendig oppussing her nå. 
Naboen har verdens snilleste og roligste hund egentlig, men den blir skikkelig stressa av alt bråket. 
Før pleide den ligge sove mesteparten av dagen, nå bærer både hund og leilighet preg av at hunden har sprintet mellom alle vinduene og stressa... 
Det er enormt høyt bråk når dem driver å hamrer, det bråkes på alle kanter for dem er mange byggefolk som jobber samtidig, og det er ulike lyder hele tiden. I tillegg er det jo fremmede som stadig beveger seg på verandaene, og foran vinduene. 

Jeg har flere ganger tatt med meg boka mi og satt meg på badet, fordi det er så sinnsykt høyt støy i alle andre rom, og badet er eneste hvor det dempes litt. Så kan tenke meg at det er ganske ekstreme lyder for hundehørselen! 
Støyet er såpass at alle byggefolkene går med hørselvern, og støyet innvendig er omtrent like ille. 

Så det kan godt være hunden din stresser ekstra mye på grunn av byggingen. I tillegg har han ganske nylig mistet sin bestevenn, som er en stor forandring i livet hans, og så kommer alt støyet og konstante forandringer ute oppå det igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...