Gå til innhold

Kjøpe potteplanter på matbutikk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det yay eller nay? Ser både coop og Rema har et godt utvalg.. 

Anonymkode: 02bae...ff0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er akkurat de samme potteplantene som er i blomsterbutikker bare billigere. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har inntrykk av at potteplantene på matbutikk kan være dårligere/hardere drevet frem enn dem du typisk finner i blomsterbutikk, men ofte er de akkurat like bra. Du må bare prøve å se an om de ser friske og bra ut. Jeg har selv kjøpt en anthurium på Rema som overlevde flere år med dårlig stell og lite naturlig lys, og så nesten like fin ut (men uten blomster, da). 

Anonymkode: a8d85...ef9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det, men passer litt på å følger med hos den lokale matbutikken. Sånn at jeg vet det er planter som nylig lever. Det pleier å gå veldig bra :)

Planter som har stått ei stund i butikk derimot, er jeg mer skeptisk til. Ser de får varierende stell, både overvanning og stå og tørke ut. 

Hender jeg kjøper på andre enn den lokale også, men da helst når det er kampanjetilbud. Samme gjelder - da føler jeg meg trygg på at det er tatt inn store partier så plantene ikke har stått lenge i butikk, og de har stor omsetning så det er stadig nye friske planter. 

Anonymkode: a614d...431

Skrevet

Hatt fleire ildtunge (trur eg det heiter) frå rema 1000, har holdt seg godt så lenge eg ikkje har misshandla dei (eg kan fort gløyme å gi vatn i fleire veker, og då forstår eg godt at dei dør/vert mindre fine). Tykkjer dei avkutts rosene eg har kjøpt også har holdt seg minst like lenge som dei frå blomsterbutikken. 

AnonymBruker
Skrevet

Har kun en plante kjøpt på blomsterbutikk, resten er fra coop. Kjøper ikke planter som er delvis visnet og hverfall ikke dersom jeg ser småfluer rundt planter og blomsterbuketter. Har en kraftig monstera fra coop som er mye finere enn monsteraen jeg kjøpte på blomsterbutikken, så kvaliteten kan være like bra eller bedre på blomsterbutikker.

Tidligere kjøpte jeg diverse sesongblomster (påskeliljer etc) i potter, men det er jeg sluttet med siden de sjelden vil blomstre igjen og det bare blir ekstra søppel. Unner meg en sjelden gang en hyacint eller to til jul.

Anonymkode: 3560b...746

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. De har ikke lov å ha de inne i butikken. Her på kiwi står de ved store vinduer. Sola står rett på. De ansatte har 0 kunnskap om planter. Enten er de vannet ihjel, eller knusktørre. De står der, til de bukker under. Til jul solgte de dekorasjoner. De så ikke ut. 

Anonymkode: 005bc...2a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...