Gå til innhold

Hvorfor heter det Rødvinssaus og ikke rødvinsaus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fiskekaker/boller med hvit saus, karri, kokt potet og raspet gulrot...?

Jeg mener ikke å være frekk, men er du norsk..? :fnise:

Eventuelt, hvor i landet er du fra?

Anonymkode: 5bf9c...15b

Fiskeboller er kokt i fiskesky og serveres med diverse varianter av hvit saus. Jeg pleier f.eks. å ha karrysaus med gulerøtter og reker oppi, og selvsagt med kokte poteter. Fiskeboller kan man også kjøpe på boks.
Fiskekaker er stekt og serveres i brun saus. Her pleier jeg å ha råkost til og kokte poteter. Fiskekaker kjøper du i ferskvaredisken pr stykk i butikken din.

Jeg er fra Bergen og er norsk.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 hours ago, Blondie65 said:

Fiskeboller er kokt i fiskesky og serveres med diverse varianter av hvit saus. Jeg pleier f.eks. å ha karrysaus med gulerøtter og reker oppi, og selvsagt med kokte poteter. Fiskeboller kan man også kjøpe på boks.
Fiskekaker er stekt og serveres i brun saus. Her pleier jeg å ha råkost til og kokte poteter. Fiskekaker kjøper du i ferskvaredisken pr stykk i butikken din.

Jeg er fra Bergen og er norsk.

Har bare aldri vært borti brun saus til fisk, sv noe slag, bortsett fra hval, og det er et verdig unntak.. 😜

Anonymkode: 5bf9c...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har bare aldri vært borti brun saus til fisk, sv noe slag, bortsett fra hval, og det er et verdig unntak.. 😜

Anonymkode: 5bf9c...15b

Og mest sannsynlig har du aldri vært bort i fiskekaker heller siden du trodde at fiskeboller og fiskekaker var samme ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Blondie65 said:

Og mest sannsynlig har du aldri vært bort i fiskekaker heller siden du trodde at fiskeboller og fiskekaker var samme ting?

Jeg spiser fiskekaker rett som det er, men fiskeboller har jeg ikke spist siden jeg fikk de servert med hvitsaus, karri, kokte poteter og raspet gulrot...

Anonymkode: 5bf9c...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser fiskekaker rett som det er, men fiskeboller har jeg ikke spist siden jeg fikk de servert med hvitsaus, karri, kokte poteter og raspet gulrot...

Anonymkode: 5bf9c...15b

... i hvit saus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2019 den 23.24, AnonymBruker skrev:

Har bare aldri vært borti brun saus til fisk, sv noe slag, bortsett fra hval, og det er et verdig unntak.. 😜

Anonymkode: 5bf9c...15b

Hval er ikke fisk.

Anonymkode: 32c96...e2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.4.2019 den 17.02, Blondie65 skrev:

Fiskeboller er kokt i fiskesky og serveres med diverse varianter av hvit saus. Jeg pleier f.eks. å ha karrysaus med gulerøtter og reker oppi, og selvsagt med kokte poteter. Fiskeboller kan man også kjøpe på boks.
Fiskekaker er stekt og serveres i brun saus. Her pleier jeg å ha råkost til og kokte poteter. Fiskekaker kjøper du i ferskvaredisken pr stykk i butikken din.

Jeg er fra Bergen og er norsk.

Jeg er fra østerdalen, er vant til fiskeboller i hvit saus (med poteter og raspet gulrot), fiskekaker med kun fett og remulade til (og poteter + gulrøtter eller salat). 

Fiskepudding (fløtepudding) spises på samme måte som fiskeboller, dvs i hvit saus. Samboeren min er vant til fiskekaker i hvit saus, jeg har aldri hørt om det før han sa han ville ha det sånn. Fiskekaker i brun saus har jeg hørt om flere som har spist :) Men siden du sa fiskekakesaus, så trodde jeg det var hvit saus du mente :) 

Anonymkode: b01c4...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...