Gå til innhold

Tror dere sjelen går videre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 13.4.2019 den 1.23, AnonymBruker skrev:

Ja det tror jeg helt klart. Men ifølge mange beretninger fra de som har vært på andre siden og kommet tilbake, så velger vi livene selv. Det er litt som et dataspill og at man velger en avatar har jeg skjønt.

Anonymkode: 5d2c5...5a9

:skratte:

Anonymkode: 40b41...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2019 den 8.26, Måneskinn skrev:

Sjelevenner er helt konge :)   mange tror at sjelevenner bare handler om kjærlighetsforhold, men det kan også være folk man treffer som gode venner, som man bare "klikker" med.  Og så er det twin flames... DET er spennende det! 

Mange gode synske, anbefaler å sjekke litt rundt på nett. Har selv forsøkt en del. 

Er en twin flame selv (nei er ikke gal) han vet også at han er det, det er snakk om en i utgangspunktet svært traust og sindig mann. Og jeg fornektet det lenge, frem til jeg skjønte at det ikke gikk an. Når vi ser hverandre i øynene (hvis det er en stund siden) slår det gnister. Jeg tuller ikke. Det er en fysisk fornemmelelse av en gnist, og et lys. Øynene lyser. Det er det sjukeste jeg har opplevd og ja, det er sant. Denne forbindelsen er ekte. Det er 1/2 sjela di du ser på.

Anonymkode: 1c1dd...70d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraskende så mange her tror på reinkarnasjon , syns jeg Trodde folk trodde mer på ett liv etter døden som på ett sted en møtte sine igjen eller en sted en er mest sjel og ev også troen på gjenferd. 

Heller selv til at døden er lik for mennesker, planter og andre dyr. Det slutter bare å fungere og det er over og så ingenting.

tenker en lager seg mye annet fordi det over er så meningsløst og vondt.

 

 

Anonymkode: d72f6...0b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2019 den 1.48, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må du komme inn i alle slike tråder og latterliggjøre folk?

Anonymkode: 5d2c5...5a9

Du må gjene komme med eksempler på at jeg har vært i "slike tråder" tidligere?

Anonymkode: 62f62...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 4/13/2019 at 12:00 AM, AnonymBruker said:

Hva tror du om sjelevenner ? 

Jeg vil så gjerne snakke m et medium. En synsk. 

Anonymkode: d1698...c04

Da må du lete lenge, for de finnes ikke... 

Anonymkode: 5fe98...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2019 den 8.26, Måneskinn skrev:

Sjelevenner er helt konge :)   mange tror at sjelevenner bare handler om kjærlighetsforhold, men det kan også være folk man treffer som gode venner, som man bare "klikker" med.  Og så er det twin flames... DET er spennende det! 

Mange gode synske, anbefaler å sjekke litt rundt på nett. Har selv forsøkt en del. 

Jeg lurer på om kjæresten min er en slags sjelevenn eller twin flame. Veldig intenst forhold. 

Anonymkode: d1698...c04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en eks som jeg klikket totalt med med en gang, jeg elsket han med det samme og vi er helt like. Jeg føler at han er meg i gutteversjonen, føler jeg kan se rett igjennom han og det var også noe med øynene hans, når jeg så på de så begynte jeg å skjelve og ble svimmel.  Det er 2 år siden det ble slutt og jeg kommer meg IKKE over han... har blitt spådd rundt han av en tarotlegger som sa at hun fikk opp soulmate kortet. Jeg føletr meg ikke hel i det heletatt etter at det ble slutt, jeg er bare en del... jeg føler meg seriøst helt fortapt uten han selvom han gjorde mye dritt imot meg. Jeg eksisterer, men lever virkelig ikke et fullverdig liv uten han rundt meg. Jeg vet liksom ikke helt hbor jeg skal gjøre av meg og alltid følt det at han jeg MÅ være med akkurat HAN, alt annet blir feil, og jeg har følt det siden første sekundet jeg så han, var ekstremt spesielt. 

Kan det hende at jeg og han er sånn twin flame som noen her snakker om ? Eller et eller annet ? 

Anonymkode: a9e9c...ccc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN HVA ER SJELEN?

Kirken lærer at vi har en udødelig sjel som lever etter døden. Mer støtter bibelen dette synet? Svaret er nei. 

Bibelen er helt klar på dette. Da Gud skapte Adam så «blåste Gud inn i mannens nese og mannen BLE en levende sjel. Det står ikke at han fikk en sjel. 1mosebok 2:7 utgave fra 1930  

 Og Jehova Gud gikk i gang med å forme mennesket av støv*+ fra jorden+og å blåse livspust* inn i hans nesebor,+ og mennesket ble en levende sjel.*

I Esekiel kapittel 18:20 står der følgende

20  Det er den sjelen* som synder, som skal dø.+ En sønn skal ikke bære skyld på grunn av farens synd, og en far skal ikke bære skyld på grunn av sønnens synd. Den rettferdige skal få igjen for sin egen rettferdighet, og den onde skal få igjen for sin egen ondskap.+

 

Det står rett ut at sjelen kan dø. Det står at mennesket ER en sjel, ikke har en sjel. Så i følge bibelen så dør sjelen når en person utånder. 

Bibelen omtaler også dyr som sjeler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2019 den 23.43, Måneskinn skrev:

Det er svært sjelden at man husker noe fra tidligere liv.  Før du kommer til et nytt liv så tegner du en kontrakt på det du skal oppleve og det du skal gjennom, hva slags folk du skal møte og sånn - for at du skal få en best mulig sjanse til å lære det du skal i det livet du skal til.

Deja vu er når du, i en annen dimensjon/annet univers, gjør noe liknende.   Har jeg lest et sted :)  utrolig spennende.

WTF?

Hva slags kontrakt? Hvordan undertegnes den, konkret? Hvem undertegnes den med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@jabx jeg har lest den ene boka til Lisa Williams bl.a, her er et lite sitat fra et intervju som ble gjort med henne, fra helping.no

 

- Hvert menneske har en livskontrakt i dette livet ifølge boka di. Mange mennesker er ikke kjent med denne kontrakten. Hvordan kommer vi på sporet av den?

- Denne kontrakten er en avtale du gjorde på den andre siden før du ble født. Den inneholder for eksempel hvilke mennesker som blir dine nærmeste, hva du skal lære etc. Denne kontrakten spesifiserer alt i dette livet ganske nøye. Men kontrakten er ikke helt spikret fast. Du kan forandre på den underveis bl.a. i drømmene dine når du møter dine kjære guider. Du kan si; "Jeg er ikke lykkelig med dette og ønsker å endre på det". Da får du tilbakemelding som for eksempel "Klart du kan endre på det." Dermed endres dette for deg. Poenget er imidlertid at du fremdeles må lære leksen som er i kontrakten. Det blir bare på en annen måte. Leksa kan være for eksempel "tilgivelse" eller "tillit".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Måneskinn skrev:

@jabx jeg har lest den ene boka til Lisa Williams bl.a, her er et lite sitat fra et intervju som ble gjort med henne, fra helping.no

 

- Hvert menneske har en livskontrakt i dette livet ifølge boka di. Mange mennesker er ikke kjent med denne kontrakten. Hvordan kommer vi på sporet av den?

- Denne kontrakten er en avtale du gjorde på den andre siden før du ble født. Den inneholder for eksempel hvilke mennesker som blir dine nærmeste, hva du skal lære etc. Denne kontrakten spesifiserer alt i dette livet ganske nøye. Men kontrakten er ikke helt spikret fast. Du kan forandre på den underveis bl.a. i drømmene dine når du møter dine kjære guider. Du kan si; "Jeg er ikke lykkelig med dette og ønsker å endre på det". Da får du tilbakemelding som for eksempel "Klart du kan endre på det." Dermed endres dette for deg. Poenget er imidlertid at du fremdeles må lære leksen som er i kontrakten. Det blir bare på en annen måte. Leksa kan være for eksempel "tilgivelse" eller "tillit".

 

Herregud, jeg må ha vært rusa på et eller annet når jeg skrev under på den kontrakten. Jeg angrer. Kan du forklare litt mer om hvordan jeg får tak i denne guideren? 

Anonymkode: a9e9c...ccc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, jeg må ha vært rusa på et eller annet når jeg skrev under på den kontrakten. Jeg angrer. Kan du forklare litt mer om hvordan jeg får tak i denne guideren? 

Anonymkode: a9e9c...ccc

hehe, du har selv valgt alt, i følge teorien. Men, du har fri vilje og kan således endre både liv og valg ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, jabx skrev:

WTF?

Hva slags kontrakt? Hvordan undertegnes den, konkret? Hvem undertegnes den med?

Den er utarbeidet av Space-Elden og selskapet hans. Skrevet på stjernepapir og underskrives med en rompenn.

Den er bindende i 14 dimensjoner, så den dekker det meste.

Anonymkode: 62f62...126

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2019 den 20.31, Måneskinn skrev:

@jabx jeg har lest den ene boka til Lisa Williams bl.a, her er et lite sitat fra et intervju som ble gjort med henne, fra helping.no

 

- Hvert menneske har en livskontrakt i dette livet ifølge boka di. Mange mennesker er ikke kjent med denne kontrakten. Hvordan kommer vi på sporet av den?

- Denne kontrakten er en avtale du gjorde på den andre siden før du ble født. Den inneholder for eksempel hvilke mennesker som blir dine nærmeste, hva du skal lære etc. Denne kontrakten spesifiserer alt i dette livet ganske nøye. Men kontrakten er ikke helt spikret fast. Du kan forandre på den underveis bl.a. i drømmene dine når du møter dine kjære guider. Du kan si; "Jeg er ikke lykkelig med dette og ønsker å endre på det". Da får du tilbakemelding som for eksempel "Klart du kan endre på det." Dermed endres dette for deg. Poenget er imidlertid at du fremdeles må lære leksen som er i kontrakten. Det blir bare på en annen måte. Leksa kan være for eksempel "tilgivelse" eller "tillit".

 

Lisa Williams er en svindler som tjener gode penger på msive mennesker. Les deg opp.

Anonymkode: 5d0e0...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lisa Williams er en svindler som tjener gode penger på msive mennesker. Les deg opp.

Anonymkode: 5d0e0...93b

Naive

Anonymkode: 5d0e0...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2019 den 20.31, Måneskinn skrev:

@jabx jeg har lest den ene boka til Lisa Williams bl.a, her er et lite sitat fra et intervju som ble gjort med henne, fra helping.no

 

- Hvert menneske har en livskontrakt i dette livet ifølge boka di. Mange mennesker er ikke kjent med denne kontrakten. Hvordan kommer vi på sporet av den?

- Denne kontrakten er en avtale du gjorde på den andre siden før du ble født. Den inneholder for eksempel hvilke mennesker som blir dine nærmeste, hva du skal lære etc. Denne kontrakten spesifiserer alt i dette livet ganske nøye. Men kontrakten er ikke helt spikret fast. Du kan forandre på den underveis bl.a. i drømmene dine når du møter dine kjære guider. Du kan si; "Jeg er ikke lykkelig med dette og ønsker å endre på det". Da får du tilbakemelding som for eksempel "Klart du kan endre på det." Dermed endres dette for deg. Poenget er imidlertid at du fremdeles må lære leksen som er i kontrakten. Det blir bare på en annen måte. Leksa kan være for eksempel "tilgivelse" eller "tillit".

 

Jeg fikk en dejavu-følelse av å lese dette. I den settingen jeg er i nå.

Anonymkode: 3541e...73a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om jordkloden blir totalt ødelagt av en massiv astroide, eller blir svidd av sola?

Hva skjer med sjelen da? Blir transportert til mars for å leve som en stein? Da har man dårlig karma da 😊

Anonymkode: d5787...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en åndelig verden, en annen dimensjon, som vi ikke forstår her i det fysiske livet.

Anonymkode: c7c0e...c21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...