Gå til innhold

Tror dere sjelen går videre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Satt å tenkte på det her en dag. Jeg tror ikke på det overnaturlige i det hele tatt, og jeg er ikke religiøs av meg. Jeg tror på vitenskapen. 

Men... HVA OM sjelen faktisk går videre? Hva om dette er min første sjel, og at jeg i mitt neste liv kanskje vil huske glimt av mitt første liv? Eller kanskje dette er mitt andre liv, og alle gangene jeg opplever deja vu så er det fordi det er noe jeg opplevde i mitt andre/mine andre liv....? 

Jeg vil i så tilfelle ikke det. Tenk om jeg ender opp med å bli født i Syria, Afghanistan eller andre fattige livsfarlige land med krig. Tenker noen ganger over de forferdelige grusomhetene som finnes her i verden, og priser meg lykkelig over at jeg bor der jeg bor. Men er redd jeg en eller annen gang kommer til å oppleve helvetet... 

Anonymkode: 081ed...a40

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er svært sjelden at man husker noe fra tidligere liv.  Før du kommer til et nytt liv så tegner du en kontrakt på det du skal oppleve og det du skal gjennom, hva slags folk du skal møte og sånn - for at du skal få en best mulig sjanse til å lære det du skal i det livet du skal til.

Deja vu er når du, i en annen dimensjon/annet univers, gjør noe liknende.   Har jeg lest et sted :)  utrolig spennende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dejavu er det en naturlig forklaring på. Nå klarer jeg ikke gjenforklare akkurat hva det var, men det var noe sånt som at når man får dejavu, så er det på en måte at hjernen er et millisekund tregere enn øynene eller et eller annet, det skjer en slags "bugg" i hjernen, akkurat som 100 andre rare ting som kan skje med kroppen. 

Man hører jo tilfeller om at barn har husket detaljert fra sitt tidligere liv, så det kan jeg kanskje tro på. 

Men jeg håper heller at man går igjen som en sjel/gjenferd og kan være med alle de man brydde seg om og var glad i i himmelen ellet noe. 

Anonymkode: a9e9c...ccc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at sjelen lever videre. Jeg tror på reinkarnasjon. Det er noe mer enn bare dette. 

Anonymkode: c7c0e...c21

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også tror på det, og tenker på de få grammene som forsvinner fra kroppen når man trekker sitt siste åndedrag. ..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Døden er bare fysisk. Du bor i en fysisk kropp mens du er i den fysiske verden. Når kroppen dør, så flytter personen ut av kroppen og går over i den åndelige verden

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes ikke noen sjel. Det vi oppfatter som bevissthet og "jeg" er bare elektriske signaler i hjernen.

Anonymkode: 060a8...ea2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg trodde på det, men nei.  Tror at når vi dør så er det som å sovne for aldri mer å våkne.  Ingen sjel som forlater kroppen.  Rett og slett ingenting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Måneskinn skrev:

Det er svært sjelden at man husker noe fra tidligere liv.  Før du kommer til et nytt liv så tegner du en kontrakt på det du skal oppleve og det du skal gjennom, hva slags folk du skal møte og sånn - for at du skal få en best mulig sjanse til å lære det du skal i det livet du skal til.

Deja vu er når du, i en annen dimensjon/annet univers, gjør noe liknende.   Har jeg lest et sted :)  utrolig spennende.

Hva tror du om sjelevenner ? 

Jeg vil så gjerne snakke m et medium. En synsk. 

Anonymkode: d1698...c04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat dejavu er det en naturlig forklaring på. Nå klarer jeg ikke gjenforklare akkurat hva det var, men det var noe sånt som at når man får dejavu, så er det på en måte at hjernen er et millisekund tregere enn øynene eller et eller annet, det skjer en slags "bugg" i hjernen, akkurat som 100 andre rare ting som kan skje med kroppen. 

Man hører jo tilfeller om at barn har husket detaljert fra sitt tidligere liv, så det kan jeg kanskje tro på. 

Men jeg håper heller at man går igjen som en sjel/gjenferd og kan være med alle de man brydde seg om og var glad i i himmelen ellet noe. 

Anonymkode: a9e9c...ccc

Det du sier om dejavu stemmer, har lest den samme forklaringen 👍🏻 

Anonymkode: 2a80a...7b2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det tror jeg helt klart. Men ifølge mange beretninger fra de som har vært på andre siden og kommet tilbake, så velger vi livene selv. Det er litt som et dataspill og at man velger en avatar har jeg skjønt.

Anonymkode: 5d2c5...5a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forutsetter at det finnes en "sjel". Om det finnes er det 50-50 at denne "hadde gått videre"

Anonymkode: 62f62...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det tror jeg helt klart. Men ifølge mange beretninger fra de som har vært på andre siden og kommet tilbake, så velger vi livene selv. Det er litt som et dataspill og at man velger en avatar har jeg skjønt.

Anonymkode: 5d2c5...5a9

Oh lord...

Anonymkode: 62f62...126

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deja vu....jeg leste en forklaring på det i boken Innvielse av Elizabeth Haich. Kan anbefale den om man er interessert i spirituell ting og flere liv og sånt.

Men hva var det hun sa da, det var litt komplisert....men det er ikke en lignende hendelse, det er akkurat den hendelsen, akkurat dèt øyeblikket det føles som man opplever om igjen. Det er alt jeg husker av det...og at det er noe med høyere bevissthet, at en annen del av en selv også opplever det, og så opplever en det fra begge synsvinkler og så føles det som om det skjer om igjen.

Anonymkode: 5d2c5...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Oh lord...

Anonymkode: 62f62...126

Hvorfor må du komme inn i alle slike tråder og latterliggjøre folk?

Anonymkode: 5d2c5...5a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi i den situasjonen at antallet mennesker i verden vokser, så det vil alltid finnes nye menneskekropper sjelen kan ta bolig i når én dør. Men hva med de tidene da antallet mennesker i verden faktisk har sunket, som etter svartedauden? Hvor blir det av sjelene da? Kan flere sjeler ta bolig i samme kropp, uten å krangle?

Anonymkode: ab390...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du om sjelevenner ? 

Jeg vil så gjerne snakke m et medium. En synsk. 

Anonymkode: d1698...c04

Sjelevenner er helt konge :)   mange tror at sjelevenner bare handler om kjærlighetsforhold, men det kan også være folk man treffer som gode venner, som man bare "klikker" med.  Og så er det twin flames... DET er spennende det! 

Mange gode synske, anbefaler å sjekke litt rundt på nett. Har selv forsøkt en del. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Måneskinn said:

Det er svært sjelden at man husker noe fra tidligere liv.  Før du kommer til et nytt liv så tegner du en kontrakt på det du skal oppleve og det du skal gjennom, hva slags folk du skal møte og sånn - for at du skal få en best mulig sjanse til å lære det du skal i det livet du skal til.

Da lurer jeg veldig på hvorfor så mange valgte å bli født som barn som skal drepes i krigen i Syria, og hva de skal lære av det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, linsejesus skrev:

Da lurer jeg veldig på hvorfor så mange valgte å bli født som barn som skal drepes i krigen i Syria, og hva de skal lære av det...

ja det lurer jeg også på...  Det er mange ting ved dette man kan gruble over. Jeg selv vet ikke om jeg tror på alt, men det er absolutt et interessant tankeeksperiment, det må jeg si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...