Gå til innhold

Skal lokket til vaskepulverkammeret i oppvaskmaskin åpne seg under vaskingen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Der man legger pulver eller en multitab. Skal det lokket være åpnet når maskinen er ferdig?

Anonymkode: a3913...a1d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Åpent. Hvor gammel er du siden du lurer på dette? 

Anonymkode: 1c66a...dcc

Skrevet

Kommer nok litt an på maskinene, men alle maskiner jeg har vært borti så åpner lokket seg ja. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, _popcorn_ skrev:

Kommer nok litt an på maskinene, men alle maskiner jeg har vært borti så åpner lokket seg ja. 

Takk. :)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der man legger pulver eller en multitab. Skal det lokket være åpnet når maskinen er ferdig?

Ja, det åpner seg på de aller fleste maskiner. Ingen grunn til å ringe reparatør. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammal er du siden du tror det er greit å være spydig når noen stiller spørsmål? 

Anonymkode: 1b2da...238

• Liker 13
Gjest Monsieur Beau
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal såpen ellers komme ut? ? ? 🤪

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Monsieur Beau skrev:

Det er åpninger i lokket som gjorde meg usikker på om såpa skulle ut av disse åpningene (etter at vannet hadde kommet inn der og smuldret den opp eller hva som skjer) eller om det var riktig at lokket åpner seg underveis sånn at hele tabletten faller ut.

Skrevet
5 minutter siden, Monsieur Beau said:

Mange maskiner har ett ekstra kammer for salt eller glansmiddel, det åpner seg ikke under vask, men virkestoffene kommer fortsatt ut. 
Det finnes mange ulike pumpemekanismer som vil kunne pumpe ut såpe uten å åpne ett kammer fullstendig også. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kun vært borti maskiner hvor kammeret åpnes i alle fall, men om du opplever at tabletten ikke er oppløst, så kan det være fordi noe blokkerer for at kammer-luken kan åpne seg. Det kan skje hos meg om jeg setter middagstallerkener ytterst, da butter lokket imot dem og tabletten faller ikke ut.

Anonymkode: 8719b...129

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammal er du siden du tror det er greit å være spydig når noen stiller spørsmål? 

Anonymkode: 1b2da...238

:smilyblomst:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også lurt på dette, lokket har jo åpne riller også, så min analyse er:

Maskinen har et program som kjører først en stund med lokket igjen, men på grunn av de åpne rillene kommer det litt vann inn i kammeret, som frigjør litt såpe og generelt myker opp tabletten, eller såpepulveret.

På et senere tidspunkt i vaskesyklusen åpnes lokket og mesteparten av såpen, eller den mykgjorde tabletten frigis og selve vaskesyklusen begynner, med all såpen.

Siden det er åpne riller i lokket er det lett å bli forvirret ang. både hvorfor de er der, og hvorlor lokket blir åpnet allikevel og er åpent når man åpner maskinen etterpå...

Anonymkode: 005e9...77a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...