Gå til innhold

Leverte tilbake igjen bilen - ikke fått pengene igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte en Tesla Model 3 i 2016 når det ble åpnet for bestilling. Jeg avtalte med Tesla i desember at jeg skulle få bilen levert i Juni siden mye hadde endret seg på nesten 3 år. I februar fikk jeg vite at bilen var på vei. Jeg fikk ikke avbestille den. Fikk bilen levert i begynnelsen av mars. Siden bilen ble bestilt på nettet gjelder 14 dagers angrerett i forhold til "angrerett loven". Jeg valgte å angre kjøpet på grunn av mange mangler ved bilen, og elendig service på Tesla. Nå har det snart gått en måned, og jeg har ikke fått igjen depositumet mitt på 25.000 kroner. Jeg har også nesten 13.000 kroner i utestående lån på bilen hos DnB fordi Tesla ikke har innfridd lånet. De skulle gjøre det med en gang lovet de. Jeg tok lån på bilen fordi de leverte bilen to måneder før de skulle, og fordi jeg ikke hadde fått solgt den gamle bilen og leiligheten min. De nektet meg å utsette utleveringen, så da hadde jeg ikke så mye valg. Jeg skulle egentlig få bilen i sommer etter avtale slik at jeg fikk solgt hus og bil først. Nå har jeg akkurat fått meg ny leilighet og venter på pengene fra den gamle boligen. Jeg er litt blakk for tiden siden jeg ikke har fått tilbake pengene fra bilen, og har brukt mye penger for å sette i stand den gamle boligen før salg og på flytting. Hva kan jeg gjøre? Jeg snakket med Dnb og de sier jeg er ansvarlig for lånet selv om bilen er omregistrert til Tesla så lenge Tesla ikke har innfridd lånet. Jeg har prøvd å kontakte Tesla men det er ikke noen som vet noe der.... De sier bare at jeg må sende mail.

Anonymkode: 98209...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...