Gå til innhold

Når så dere forskjell? Vektnedgang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ned fra 94 kg til 64 kg. Jeg har en lang vei å gå... Jeg sliter med tålmodighet og motivasjon, og blir lei meg når jeg f.eks ikke ser resultater etter å ha gått ned 4-5 kg, så går jeg på en smell og går opp igjen.. Ond sirkel.. 

Dere som har gått ned 20-30+ kg, når så dere resultater? Hva la dere merke til først? Hvor lang tid brukte dere på 10 kg osv? Hvordan er ikke så relevant 

Anonymkode: 02f03...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første jeg merket, var at jeg fikk igjen glidelåsen på vinterstøvlettene. Det tok ca tre uker. 

Anonymkode: 40640...ead

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først nå føler jeg at jeg ser forskjell på kroppen, har gått ned 10kg siden januar.

Anonymkode: a0301...c51

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ned fra 94 kg til 64 kg. Jeg har en lang vei å gå... Jeg sliter med tålmodighet og motivasjon, og blir lei meg når jeg f.eks ikke ser resultater etter å ha gått ned 4-5 kg, så går jeg på en smell og går opp igjen.. Ond sirkel.. 

Dere som har gått ned 20-30+ kg, når så dere resultater? Hva la dere merke til først? Hvor lang tid brukte dere på 10 kg osv? Hvordan er ikke så relevant 

Anonymkode: 02f03...066

Hvis du veier 94kg ser man ikke forskjell når du har gått ned 4 kg...

Du må fortsette vektnedgangen lengre enn det. :) Lykke til!

Anonymkode: 741d4...280

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker det på at bh-en sitter løsere og buksa begynner å bli slapp. Gikk ca 6kg. Men jeg trener styrke samtidig og ser at kroppen strammes opp. Magen har minket 8cm i omkrets.

Anonymkode: 706ba...445

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg 10-12 kg ned før jeg så det selv. Ser det godt i ansiktet og dobbelthaka er nesten borte. Gått fra 90 til 79 kg.

Anonymkode: 20449...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også måtte gått ned i buksestørrelse. 

Anonymkode: 20449...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned fra 84 kg til 62 kg. Merket det først da jeg var ca halvveis. Da begynte klærne å bli for store, og valkene på magen forsvant.

Anonymkode: 7e2c4...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS! Så gøy at du er igang med vektnedgang  :)

Ta bilder, da er det MYE lettere å se forskjell, og du vil kunne se forskjell på månedlig basis. Ta bilde den første hver måned også ser du hvor mye du faktisk forandrer deg. Gjerne fra flere vinkler!

 

Når jeg begynte å trene for mange* år siden (*herregud hvor gammel er jeg blitt) så tok jeg bilde hver uke mens jeg holdt på med en treningsvideo. Så forskjell ukentlig da. 

Anonymkode: 78c3b...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kommet meg helt i mål enda, men i går veide jeg meg inn på 77,2kg, altså end 9,5kg.

Jeg så en forskjell når jeg hadde gått ned 4-5kg. Ikke en gigantisk forskjell, men da kunne jeg se at jeg var blitt mindre, på en eller annen måte. Når jeg så speilbildet av meg selv på jobb mens jeg gikk nedover gangen. Jeg virket mindre over bryst-regionen. 

Ikke minst så hjelper målebåndet. Da ser man og at man krymper. 

Jeg har til nå gått ned 3 buksestørrelse i arbeidsklær, en størrelse i t-shorte. Så det skjer ting.

Jeg har og i løpet av disse mnd. tatt bilder av meg selv, og når jeg sammenligner første og siste bilde, ja jeg kan se en forskjell :) 

Så anbefaler sterkt å finne frem målebåndet, gjerne og ta bilder, og viktigst av alt, vær tolmodig. Jeg har hatt lyst til å grine flere ganger, har virkelig hatt en berg og dalbane av følelser, kommer til og å fortsette vil jeg tro. Men målebåndet har hjulpet når vekta ikke vil rikke seg, men det viste 4cm mindre rundt livet, så noe har jo skjedd! Mens andre ganger har vekta hjulpet når målebåndet ikke viser noen særlig nedgang. 

Men en ting jeg har lært, men MÅ ha lov til å kose seg innimellom. Jeg har til nå hatt meg 1 helg i mnd uten telling. Det betyr ikke at jeg har trykket i tryne. Eller forige helg 😅 1 Oreo Delux på McDonald, 1 solskinsbolle, 1 stykke fløtekake, 1 stykle brownis med salt karamellsaus 😍 (forening og selskap samme helg 😅). Men man trenger slike helger innimellom. Men andre tellefrie helger har jeg ikke hatt like mye «utskjeiing», men jeg har gjerne bare hatt lyst til å kose meg med kylling tandoori, og ha litt snop og chips på kvelden, som gjerne gjør at jeg ender opp på 2200kcal, som ikke er horribelt sån egentlig , men ikke er «bra» når man prøver å gå ned i vekt da man med normal bevegelse forbrenner ca så mye kcal om dagen 😅 

Så prøv å se museskritt og ikke forvent at alt forsvinner over natta. Se hver cm for den den er. Og det jeg liker å gjøre, sammenlign vekta man mister med noe fysisk. Noen liker smørstykker, andre melkekartonger. Jeg sammenligner med kattene, da får jeg virkelig en skikkelig følelse av hva jeg har mistet. Har nesten litt lyst til å finne frem en sekk, hive oppi 9,5kg med vekt og gå ut på tur, for å kjenne på all den vekta som nå er borte :) 

Håper du finner noe mtoivasjon i ordene her, jeg skal avslutte nå for jeg kunne nok fortsatt å skrive en hel side her med flere ord :) 

Endret av Ariana807
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også gått ned fra noen og nitti til 60 kg. Merket en forskjell da jeg kom ned til 80 kg, merket en stor forskjell da jeg kom ned til 70 kg og fikk sjokk da jeg veide 60 kg og innså det selv. 

Anonymkode: 196d5...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, startet på 94,5 kg 14.januar og er nå på 77 kg! Skal ned 10-12 kg til. Nå begynner heg å få kommentarer fra folk  måtte ned til ca 85 før jeg merket forskjell. Det kommer litt ann på kroppsfasong og bmi. Når man har ebdel kg fordelt utover skal det ganske mange kg ned før en stor forskjell merkes! Men, heia oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...