Gå til innhold

Ååh jeg får "aldri" lappen !


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 30 år , har frem og tilbake i perioder holdt på med lappen, jeg har hatt fem forskjellige lærere!!! Og tre stryk. 

Jeg har fått barn, blitt lite energi til øvelse, jeg overvurderer nivået , og tenker jeg er klar, blir sendt til oppkjøring og stryker. Jeg har tre stryk på disse ti årene. Sist gang mente læreren at jeg girte for mye, jeg fikk beskjed om å klage, men gikk selvsagt ikke gjennom. 

Jeg tror prestasjonsangsten ødelegger for meg! 

Idag hadde jeg kjøre- tentamen med annen lærer, full av angst og anspent, selvsagt ikke bestått. Han fant noe nytt å øve på. Idag var det at jeg må legge meg til høyre i høyre svinger ,og venstre i venstre svinger. Jeg spør hvor lang tid elever pleier øve på slikt "problem", han svarer ca. 3 uker med øvelse hjemme, og ukentlige timer. Jeg er student og har mamma permisjon. Jeg må overkjøre når babyen skal sove. Uff! Oppkjøring er etter påske, og den må avlyses IGJEN.

Jeg vil bare få lappen!!! Jeg kjører jo forsvarlig, og har kjørt med barna i bilen fem år frem og tilbake til ting vi skal. Jeg forstår det selvsagt må være perfekt. 

Anonymkode: 45f68...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sensor selvsagt, mente jeg girte for mye.

Anonymkode: 45f68...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta automatlappen, så klart! Snart fins det vel ikke girbiler uansett....

Anonymkode: 47dd3...0cd

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta automatlappen, så klart! Snart fins det vel ikke girbiler uansett....

Anonymkode: 47dd3...0cd

Vi har ikke råd til å kjøpe ny bil med automatgir nå.

Anonymkode: 45f68...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke råd til å kjøpe ny bil med automatgir nå.

Anonymkode: 45f68...01d

Trenger da ikke kjøpe ny bil for å få automat? Ligger hundre på hundrevis av bruktbiler med automatgir ute på finn, i alle prissjangere. 

Anonymkode: c5ce4...ec1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner selv ikke hvorfor man kjører opp til biler som ikke er automatisk. Det er fremtiden og åpenbart den enkleste løsningen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, megda skrev:

Skjønner selv ikke hvorfor man kjører opp til biler som ikke er automatisk. Det er fremtiden og åpenbart den enkleste løsningen. 

Det er kanskje fremtiden, og definitivt enklere, men det må da være veldig upraktisk? Hvis man plutselig har behov for å låne en bil, så er det ikke gitt at den som er mest tilgjengelig har automat? 

Og selv om det er fremtiden, så er vi i nåtiden, og det finnes fortsatt veldig mange biler med manuell.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg så hadde jeg gått for å ta lappen på automat. Du kan kjøre opp igjen seinere for manuell om du vil ha det. 

Det er jo bare å selge den bilen dere har, og kjøpe en annen med automat. Har selv manuell lappen, men har kjørt automat i flere år. 

6 minutter siden, lassoline skrev:

Det er kanskje fremtiden, og definitivt enklere, men det må da være veldig upraktisk? Hvis man plutselig har behov for å låne en bil, så er det ikke gitt at den som er mest tilgjengelig har automat? 

Og selv om det er fremtiden, så er vi i nåtiden, og det finnes fortsatt veldig mange biler med manuell.

Det er ikke mye upraktisk. Nå pleier en vel ikke akkurat å låne bil av andre så veldig ofte at en må ta med det i betraktningen. Skal en leie bil så er det heller aldri noe problem med å få automat. 

Anonymkode: 326e9...2bb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lassoline said:

Det er kanskje fremtiden, og definitivt enklere, men det må da være veldig upraktisk? Hvis man plutselig har behov for å låne en bil, så er det ikke gitt at den som er mest tilgjengelig har automat? 

Og selv om det er fremtiden, så er vi i nåtiden, og det finnes fortsatt veldig mange biler med manuell.

Om du ikke har lappen, så er det å låne en bil helt uaktuelt uansett. hvorfor ikke gjøre ting bedre for deg selv akkurat nå.

Rundt selve kjøringen så virker det som du bygger opp så mye stress i kroppen at du er destruktiv for deg selv på selve oppkjøringen. Det finnes jo måter å talke dette på en bevisst måte slik at du kan senke det til et mer behagelig nivå. Der du f.eks godtar angsten som en normal del av deg i det øyeblikket og at det er helt normalt. Når du da sitter å kjenner på følelsen av angst så opplever jeg selv at den blir mindre. Det ville også vært en god ide å visualisere deg selv på en oppkjøring der du består. Dette er noe de fleste som driver med idrett har hatt god nytte av i lang tid, men det er også overførbart til andre områder i livet. Det virker også som du fokuserer for mye på det negative og om du endrer dette til en inngang der du aktivt fokuserer på hvordan å mestre på en best mulig måte, så tror jeg også det vil hjelpe på den prestasjonsangsten du kjenner på. 

Om du har tid og mulighet ellers til å øvelseskjøre mer på fritiden så er jo det aller best. øvelse gjør mester

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg vært deg så hadde jeg gått for å ta lappen på automat. Du kan kjøre opp igjen seinere for manuell om du vil ha det. 

Det er jo bare å selge den bilen dere har, og kjøpe en annen med automat. Har selv manuell lappen, men har kjørt automat i flere år. 

Det er ikke mye upraktisk. Nå pleier en vel ikke akkurat å låne bil av andre så veldig ofte at en må ta med det i betraktningen. Skal en leie bil så er det heller aldri noe problem med å få automat. 

Anonymkode: 326e9...2bb

Det skjer vel ikke ofte, nei, men jeg synes allikevel det er en fordel å ta alt sånt med i betraktningen.

Vurderte automat selv, fordi det var så mye enklere, men glad jeg gjennomførte på manuelt.

Men, hver sin lyst, selvfølgelig, jeg synes bare det er upraktisk å låse seg til kun manuelt. 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke automat her. Vi beholder bilen vi har, må ned i standard for automat. 

Jeg er i tvil angående læreren. Jeg bytter lærer så fort jeg merker at ting ikke stemmer. Jeg fortalte min lærer om timen idag, og lurte på om vi kunne ringes. Ingen tilbakemelding annet at han sikkert skulle snakke med læreren jeg hadde tentamen med , og at jeg måtte avbestille inn en 48 timer om jeg ville utsette. Jeg trenger en det som kan motivere, ta en samtale med meg på telefon etter samtale med kollega jeg kjørte med etc. Det burde vel være en type service? De er jo pedagoger , og må jo også hjelpe mennesker i utfordrende situasjoner mot ett mål. Jeg skrev jeg følte jeg ble demotivert av enda flere utfordringer idag, uten å få noen svar. 

Anonymkode: 45f68...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet til å øvelseskjøre med noen andre enn den du har kjørt med hittil? Det kan være greit å ta en kjøretur med en annen person, den ser kanskje ting som ikke den faste lengre legger merke til.

Anonymkode: 326e9...2bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trenger da ikke kjøpe ny bil for å få automat? Ligger hundre på hundrevis av bruktbiler med automatgir ute på finn, i alle prissjangere. 

Anonymkode: c5ce4...ec1

Ny for TS da vet du 🤦‍♀️🤦‍♀️

Anonymkode: fe566...a8e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte automatbil i fjor, 4 år og gått 40.000. 

Nå måtte jeg bytte olje og filter på jævelskapet, 8300 kr takk. 

Dere automatfanatikere har vel aldri eid en nyere bil innen garantitiden, eller gått inn i butikken og kjøpt en ny bil med 50.000 i påslag pga automatgir?!? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 30 år , har frem og tilbake i perioder holdt på med lappen, jeg har hatt fem forskjellige lærere!!! Og tre stryk. 

Jeg har fått barn, blitt lite energi til øvelse, jeg overvurderer nivået , og tenker jeg er klar, blir sendt til oppkjøring og stryker. Jeg har tre stryk på disse ti årene. Sist gang mente læreren at jeg girte for mye, jeg fikk beskjed om å klage, men gikk selvsagt ikke gjennom. 

Jeg tror prestasjonsangsten ødelegger for meg! 

Idag hadde jeg kjøre- tentamen med annen lærer, full av angst og anspent, selvsagt ikke bestått. Han fant noe nytt å øve på. Idag var det at jeg må legge meg til høyre i høyre svinger ,og venstre i venstre svinger. Jeg spør hvor lang tid elever pleier øve på slikt "problem", han svarer ca. 3 uker med øvelse hjemme, og ukentlige timer. Jeg er student og har mamma permisjon. Jeg må overkjøre når babyen skal sove. Uff! Oppkjøring er etter påske, og den må avlyses IGJEN.

Jeg vil bare få lappen!!! Jeg kjører jo forsvarlig, og har kjørt med barna i bilen fem år frem og tilbake til ting vi skal. Jeg forstår det selvsagt må være perfekt. 

Anonymkode: 45f68...01d

Skjønner ikke hva som menes med høyre i høyresvinger og venstre i venstresvinger? 

Anonymkode: fe566...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har kjørt med barna i bilen uten lappen? Hvis du blir stoppet da blir du meldt til bv, det hjelper ikke å si at jeg kan jo kjøre. Det er uansvarlig uansett.

Anonymkode: 46120...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hva som menes med høyre i høyresvinger og venstre i venstresvinger? 

Anonymkode: fe566...a8e

Hvit linje i høyre svinger og motsatt, for å ikke komme for nærme motgående. 

Anonymkode: 45f68...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har kjørt med barna i bilen uten lappen? Hvis du blir stoppet da blir du meldt til bv, det hjelper ikke å si at jeg kan jo kjøre. Det er uansvarlig uansett.

Anonymkode: 46120...f76

Hva ?!!! Selvsagt øvekjøring!!!, med mannen ved siden!!!! Jeg har kjørt bil 10 år ,men det med prestasjonsangst for timer og oppkjøing er ett problem . Skjerp seg da. Dumme menneske. 

Anonymkode: 45f68...01d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle jeg kjenner over 30 tar lappen med automat. Jeg har selv ikke kjørt bil med manuell gir på flere år. Vi har en dyr suv og en billig leaf. Sost jeg fikk leiebil, var det til og med automat. Hadde ikke giddet begynne med dette cløtche-systemet hvis jeg tok lappen nå. 

Anonymkode: 342f1...618

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...