Gå til innhold

Hvor går din grense for hva din kjære kan gjøre med en venn av motsatt kjønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du babler om egentlig? Jeg synes Ts forholder seg rolig og saklig og forsøker å se ting fra begge sider.

Anonymkode: 88924...12d

Siterte jeg TS?

Anonymkode: d6008...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, a l'orange skrev:

Den er enkel; Biologi.

Ikke alle, men de fleste mennesker, har en kjønnsdrift. De fleste heterofile menn ønsker å omgi seg med svært feminine kvinner. De fleste heterofile kvinner ønsker å omgi seg med svært maskuline menn.

I den grad vi har venner, skaffer vi venner av samme kjønn, både fordi vi er mest lik disse, men i tillegg fordi det øker sjansen for at vi oppfattes som hhv svært maskuline eller svært feminine. 

Dette handler om hvordan vi er programmert til å ha mest mulig sex for artens overlevelse. Helt uavhengig om man egentlig ønsker seg barn eller ei, så er det dette man trekkes mot.

Derfor er det få som ønsker å bruke tiden med en singel og aseksuell venn, særlig en av motsatt kjønn, i et klamt telt fullt av mygg og promp, med mindre de må.

Og enda færre som ønsker seg en kjæreste som bruker tiden sin på dette. 

Rasjonelt nok for deg?

Som en bonus til deg, kan jeg si at jeg ville vært mer bekymret for at en kjæreste ikke ville ha knullet en kvinne han lå i telt med, enn at han ville ha knullet en kvinne han lå i telt med. 

Jeg har et motsvar: Vett.

Anonymkode: d6008...161

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et motsvar: Vett.

Anonymkode: d6008...161

Vettet er en del av biologien. Det samme med følelser og samvittighet.

Og den mikroskopiske perioden vi har hatt vett, er vel ikke akkurat det stolteste kapittelet i vår historie...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Verken jeg eller min mann tilbringer tid alene med noen andre av det motsatte kjønn. Det har vi virkelig ingen grunn til. 

Det er meget spesielt at du er uønsket på denne turen, og vi vet alle hvor lett lysten til ting kan ta overhånd.

Man sover ikke sammen med en annen av motsatt kjønn når man er i et forhold, uansett hva. Da kan man droppe å være i et forhold slik jeg ser det. 

Det får være opp til hver enkel, men da tenker jeg at det er noe som mangler i ens nåværende forhold. Ingen i min vennekrets hadde heller aldri gjort noe sånt. 

Både jeg og min mann har hatt nære venner av motsatt kjønn før vi ble sammen, de vennene er nå kun bekjente. Enkelte valg tar man, og en viktig faktor i et forhold er respekt.

Jeg selv har hatt mange guttekompiser jeg har sovet med og det utviklet seg lett til følelser og til å holde rundt hverandre, uansett om man ville eller ikke. Det kan lett bli sånn når man er nære hverandre, og er alene. 

Han høres dust ut. Sorry. 

Anonymkode: 4b1b2...9a6

Dette synes jeg blir for dumt! Hvis en kjæreste hadde bedt meg kutte ut mine mannlige kompiser, som jeg har kjent i årevis uten at det har vært noe mellom oss, så hadde jeg fortalt han hvor skapet skal stå!

Men jeg hadde likevel ikke dratt på alenetur med EN av dem og sovet i telt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde vært helt uproblematisk for oss, og det går begge veier i vårt forhold. Vi har ganske mange reisedøgn hver for oss hvert år og det hadde ikke funket om vi ikke stolte på hverandre.

Synes det er vel mye hysteri i denne tråden. Folk har i dag massevis av gode anledninger til å være utro, og sånn som jeg kjenner meg selv er nok telttur med en nær venn av motsatt kjønn det scenariet hvor det kanskje er minst sjanse for at det skjer noe.

Anonymkode: 8fcf9...40b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, a l'orange skrev:

Vettet er en del av biologien. Det samme med følelser og samvittighet.

Og den mikroskopiske perioden vi har hatt vett, er vel ikke akkurat det stolteste kapittelet i vår historie...

Snakk for deg selv. Om jeg ikke vil pule et menneske jeg er på telttur med, må det være ok. En venn er en venn.

Anonymkode: d6008...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Snakk for deg selv. Om jeg ikke vil pule et menneske jeg er på telttur med, må det være ok. En venn er en venn.

Anonymkode: d6008...161

He he. Var det ikke så stas med rasjonalitet når det kom til stykket? :P 

Ja, selvfølgelig er det ok at du ikke puler på tur.

Bare du har en venn og/eller kjæreste som er på ditt eget nivå, slik at du får med deg vennen din på tur, uten å måtte ty til hersketeknikker overfor kjæresten din eller overfor kjæresten til vennen din.

Det er jo tross alt det som er kjernen i denne tråden; Det er snakk om en fyr som er for svak til  å si nei til venninnen sin, og som har funnet seg en kjæreste som ikke liker dette, og som derfor nå må drive og forsøke å overbevise kjæresten om at det er hun som tar feil.

Det er det selvfølgelig ikke (som jeg forklarte deg på forrige side). 

Trådstarter er simpelthen høyere oppe på den biologiske rangstigen, eller hva man nå skal kalle det, og det er derfor fyren forsøker å utjevne makten. Hadde han ikke vært det, så hadde han ikke behøvd en dame-venn som pressmiddel. 

Se rundt deg? Ser du noen attraktive og populære menn eller damer, som truer kjæresten med å dra på tur med «venn av motsatt kjønn»?

Nei, det gjør du ikke.

For de behøver ikke det. 

Og derfor gidder de heller ikke det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det handler om at man er sjalu eller ikke. Men mere om hvorfor hun foreslår å ta med seg kjæresten din på alenetid bare de sammen. Er hun ikke over han? Eller han over henne? Et platonisk forhold på 7 år må man kanskje lengre ut på landet med. Kjæresten dim vil heller ikke ha deg med. Det er spesielt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Astoria skrev:

Jeg tror ikke det handler om at man er sjalu eller ikke. Men mere om hvorfor hun foreslår å ta med seg kjæresten din på alenetid bare de sammen. Er hun ikke over han? Eller han over henne? Et platonisk forhold på 7 år må man kanskje lengre ut på landet med. Kjæresten dim vil heller ikke ha deg med. Det er spesielt. 

Ja, det er nettopp det det er!

Når noen «argumenterer» med at andre er sjalu, så bør det ringe en varselbjelle. Som regel betyr det at disse folkene som bruker den teknikken, driver med noe de selv ikke er så stolt av. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, a l'orange skrev:

He he. Var det ikke så stas med rasjonalitet når det kom til stykket? :P 

Ja, selvfølgelig er det ok at du ikke puler på tur.

Bare du har en venn og/eller kjæreste som er på ditt eget nivå, slik at du får med deg vennen din på tur, uten å måtte ty til hersketeknikker overfor kjæresten din eller overfor kjæresten til vennen din.

Det er jo tross alt det som er kjernen i denne tråden; Det er snakk om en fyr som er for svak til  å si nei til venninnen sin, og som har funnet seg en kjæreste som ikke liker dette, og som derfor nå må drive og forsøke å overbevise kjæresten om at det er hun som tar feil.

Det er det selvfølgelig ikke (som jeg forklarte deg på forrige side). 

Trådstarter er simpelthen høyere oppe på den biologiske rangstigen, eller hva man nå skal kalle det, og det er derfor fyren forsøker å utjevne makten. Hadde han ikke vært det, så hadde han ikke behøvd en dame-venn som pressmiddel. 

Se rundt deg? Ser du noen attraktive og populære menn eller damer, som truer kjæresten med å dra på tur med «venn av motsatt kjønn»?

Nei, det gjør du ikke.

For de behøver ikke det. 

Og derfor gidder de heller ikke det. 

Og det er der "kjernen" ligger. Hvorfor skal en kar måtte overbevise sin kjæreste som ikke liker dette, når det finnes ikke grunn for hvorfor hun ikke skulle like det? Om en ikke liker slikt bare fordi en ikke liker det, må en vel overbevises til det bedre?

(Jeg tar utg.pkt i at fyren faktisk ikke puler denne teltvennen. Gjør han det er saken en helt annen)

Anonymkode: d6008...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er der "kjernen" ligger. Hvorfor skal en kar måtte overbevise sin kjæreste som ikke liker dette, når det finnes ikke grunn for hvorfor hun ikke skulle like det? Om en ikke liker slikt bare fordi en ikke liker det, må en vel overbevises til det bedre?

(Jeg tar utg.pkt i at fyren faktisk ikke puler denne teltvennen. Gjør han det er saken en helt annen)

Anonymkode: d6008...161

Nei, de kunne med fordel valgt en hver som var mer på sitt nivå, så slapp de å måtte «overbevise» hverandre. Dette er et godt eksempel på et maktskjevt forhold, hvor han er underlegen henne og dermed forsøker å manipulere henne til å tro det er motsatt. 

Hun burde finne seg en mann som er mer på hennes nivå, så hun slipper slik maktkamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, a l'orange skrev:

Nei, de kunne med fordel valgt en hver som var mer på sitt nivå, så slapp de å måtte «overbevise» hverandre. Dette er et godt eksempel på et maktskjevt forhold, hvor han er underlegen henne og dermed forsøker å manipulere henne til å tro det er motsatt. 

Hun burde finne seg en mann som er mer på hennes nivå, så hun slipper slik maktkamp.

Det dummeste jeg har hørt. Kvinnen her har altså grunnløse motforestillinger mot at partneren skal dra på telttur med noen. Dermed er det kvinnen som har rett her, og er på "et høyere nivå" enn mannen😂.

Grunnløse meninger = Høyere nivå

En som vil på tur = lavere nivå.

Dette må være det absolutt mest idiotiske jeg har lest her inne😂

Anonymkode: d6008...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det dummeste jeg har hørt. Kvinnen her har altså grunnløse motforestillinger mot at partneren skal dra på telttur med noen. Dermed er det kvinnen som har rett her, og er på "et høyere nivå" enn mannen😂.

Grunnløse meninger = Høyere nivå

En som vil på tur = lavere nivå.

Dette må være det absolutt mest idiotiske jeg har lest her inne😂

Anonymkode: d6008...161

Ja, det stemmer. 

Men det er også det som gjør det hele så fint;

Med en gang man tar for gitt at man kan få det man ønsker seg (grunnløse meninger) så stiger man i verdi.

Med en gang man begynner å argumentere for at man bør få det som man vil (kalle folk sjalu og kontrolleredende), så synker man i verdi. 

På denne måten kan i grunn hvem som helst nå toppen på partnermarkedet. Det gjelder bare å finne ut hva man ønsker seg, og ikke nøye seg med noen, som ikke er villig til å gi en det. 

Aldri - aldri! - synk så lavt at du må argumentere for det du ønsker deg her i livet!

Enten så godtar partneren at dette er dine følelser som du har full rett til å ha, helt uten å oppgi grunn.

Eller så godtar partneren det ikke. Så da dropper du å være sammen med vedkommende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, a l'orange skrev:

Jeg ville vært mer bekymret dersom en voksen mann hadde ‘søsteraktig kjemi’ med en voksen kvinne som ikke var hans søster e.l. Da hadde jeg tenkt at den ene ikke var særlig flink til å sette grenser. Hadde tenkt det om single mennesker av samme kjønn også. 

Hun er ikke singel. Hun er gift, og hadde allerede begynt forholdet til sin nåværende mann da hun ble venn med min kjæreste. 

Anonymkode: 203f5...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsvakt

Her er det få grenser. Så lenge det ikke skader noen fysisk eller emosjonelt, så kan han ha sex med andre om han vil. Og selv om det virker fra mange svar her at andre mennesker bare må hoppe i trusa på alt som er innen 2 meters radius, så har mannen min ikke hatt sex med andre på ca 7 år. Han har altså overlevd i samme rom med andre kvinner uten å miste bokseren. Noe som jeg ser av denne tråden er en bragd av høyeste kaliber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg opplevde akkurat det samme i fjor sommer. 

Jeg jobbet mens samboeren min var på fjelltur med masse folk, med blant annet en felles venninne av oss begge. Han ringte meg på siste dag og at han ville være på tur litt lengre, og da antok jeg at det gjaldt kanskje flere også (slik at de fremdeles var en gjeng). 

Dagen etter sendte vår felles venninne en snap om at hun lå i teltet til min samboer, og jeg spurte henne om det var kun de to på tur sammen. Det stemte, og de delte telt i to netter til før de dro hjem. 

Fikk helt sjokk og ble utrolig lei meg. Gråt nesten hele tiden, og skjønte ikke hvorfor noen av dem ikke hadde snakket med meg først. Det var virkelig ubegripelig at min samboer gjennom fem år og vår venninne kunne plutselig bare anta at jeg var komfortabel med at de dro på tur sammen. Grunnen for at jeg reagerte var:

- De har vært venner i ti år, men jeg vet ingenting om deres relasjon til hverandre før jeg ble sammen med kjæresten min. Det kan faktisk hende at de har hatt en flørt tidligere eller hatt uforpliktet sex med hverandre. Da er det utrolig ubehagelig å tenke på at de skal være på tur sammen og bli enda bedre kjent.

- Mine tre nærmeste venner er alle hetrofile gutter og vi har vært venner i over 15 år. Allikevel, så føler jeg plikt for at jeg ikke skal sette oss i en slik situasjon der vi plutselig kan utvikle følelser for hverandre. Sånt kan faktisk skje etter 15 års vennskap, og alt annet er bare naivt å tro!!

Hadde en utrolig lang samtale med kjæresten min da han kom hjem, og han sa selv at det ikke føltes riktig under turen å kun være med henne til tross for vennskapet. Men dette har vært en stor ripe i lakken, og er fremdeles lei meg over situasjonen.

Jeg er også skuffet over venninnen (vi ble kjent via han), har tidligere hatt et nært forhold til henne, men valgte bevisst å trekke meg unna. Særlig når hun selv sa i etterkant at hun ikke ville likt det hvis hun hadde vært meg😅

Anonymkode: 90038...42b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ella Ellefantella skrev:

Dette synes jeg blir for dumt! Hvis en kjæreste hadde bedt meg kutte ut mine mannlige kompiser, som jeg har kjent i årevis uten at det har vært noe mellom oss, så hadde jeg fortalt han hvor skapet skal stå!

Men jeg hadde likevel ikke dratt på alenetur med EN av dem og sovet i telt.

Enkelte ganger i livet tar man noen valg. Med jobb, mann og barn velger jeg å prioritere tiden min på de og ikke på mannlige venner.

Så nei det er ikke for dumt.

Hvis du velger å tilbringe tid med mannlige venner fremfor din mann, det er for dumt. 

Anonymkode: 4b1b2...9a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle som har vært litt på fjellet vet at telt et alt annet enn en romantisk eller seksuell setting.

Hadde blitt overrasket over at hun ikke ville ha brukt tiden med meg, som hun vanligvis vil. Men selve teltsettingen gjør ingenting til eller fra.

Anonymkode: f0f89...8f9

Er du kørka, telt er super å ha sex i, det er romantisk, intimt, gode opplevelser, gode samtaler. Kort sagt et perfekt sted å bli kjent med et annet menneske 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...