Gå til innhold

Hvor går din grense for hva din kjære kan gjøre med en venn av motsatt kjønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier: Hvor går din grense for hva som er greit å gjøre med en venn av motsatt kjønn når man er i forhold? 

Grunnen til at jeg spør er at min samboer har lyst til å ta en tur på fjellet med sin venninne, og da er planen å sove i samme telt. 

De har vært venner i 7 år og ifølge min samboer så har forholdet alltid vært platonisk. 

Jeg stoler på samboeren min og er ikke redd for at han skal være utro, men jeg kjenner at å være i en så intim setting som å sove i samme telt, bare de to, gjør meg ukomfortabel. Jeg føler det er en grense som trås over. 

Samtidig så vil jeg jo ikke være en dust og nekte han en fin tur bare fordi vennen hans tilfeldigvis har vagina i stedet for penis. 

Jeg har ingen problemer med at de drar og finner på ting sammen ellers, det har de gjort mange ganger. :)  

Så, hva er grensene i deres forhold? 

Anonymkode: 99171...a41

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grensen er på null. Altså ingenting. 

Anonymkode: a6ddf...22b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det du beskriver her hadde vært laaaaangt forbi noe jeg ville akseptert. Haln må jo være helt idiot om han tror du er ok med det her??

Ellers kommer det litt an på. Etter min erfaring har menn som regel ligget med veninnnene sine, eller har ønsket å gjøre det på et eller annet tidspunkt..så det gjør jo at man ofte er mest komfortabel med null-tolleranse for "venninne"-tid. 

Anonymkode: 75206...9c7

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes han det er greit at du sover i samme seng som kompisene dine? 

Anonymkode: afdbf...bb7

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke hatt problem med dette om det var noen jeg kjente til eller i det minste har hørt mye om. Kjæresten min har vært på campingtur med venninner i starten av vårt forhold. Da lå de i hver sin ende av teltet, sånn at hennes føtter var ved hodet hans liksom. Dette var uten at jeg spurte eller sa at det måtte være sånn, det var bare ikke naturlig for de å sove på noen annen måte. Hadde det vært noen jeg ikke kjente eller hadde hørt om før, hadde jeg stilt meg litt annerledes tror jeg. Eller om det var ei som åpenbart var ute etter kjæresten min. Men i tilfellet du beskriver over hadde det ikke vært noe problem. Har han spurt om du vil bli med, eller?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle er vi forskjellige. Jeg satt sammen med kompisen min og planla neste sommerferie, mens samboeren hans laget middag til oss.

Min samboer laget frokost, mens kompis flettet håret mitt og vi planla neste tur. 

Anonymkode: bfa42...eff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, vanskelig. Jeg er ikke sjalu. Mannen min har noen gode venninner fra militæret, og de kunne nok ha gjort noe slikt sammen, i hvert fall bodd på samme rom/brakke/vært på tur, men til nå har det vært med flere sammen. Bare to stykker i et telt, det er liksom litt annerledes enn om de sover på samme gjesterom etter en fest, eller i køyeseng på ei hytte der man er mange.
Er hun singel? Kan de ikke ha hvert sitt telt? Skjønner han at du er skeptisk?

Anonymkode: a6936...cd9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten til en venninne av meg reiste på en slik tur. De lå sammen, noe ingen hadde trodd kom til å skje. Jeg hadde ikke godtatt det, men jeg hadde gjerne blitt med på tur selv. Hadde ikke det vært interessant for han hadde jeg blitt lei meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overnatting sammen hadde ikke vært ok. Det hadde han nok respektert, for han lar meg ikke engang reise på overnatting med/hos min homofile kamerat. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har vært litt på fjellet vet at telt et alt annet enn en romantisk eller seksuell setting.

Hadde blitt overrasket over at hun ikke ville ha brukt tiden med meg, som hun vanligvis vil. Men selve teltsettingen gjør ingenting til eller fra.

Anonymkode: f0f89...8f9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, deedee_ skrev:

Har han spurt om du vil bli med, eller?

Akkurat denne turen hadde han lyst til å dra på med henne alene. Men han sier at vi gjerne kan ta en sånn tur alle tre en annen gang. 

Anonymkode: 99171...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som tittelen sier: Hvor går din grense for hva som er greit å gjøre med en venn av motsatt kjønn når man er i forhold? 

Grunnen til at jeg spør er at min samboer har lyst til å ta en tur på fjellet med sin venninne, og da er planen å sove i samme telt. 

De har vært venner i 7 år og ifølge min samboer så har forholdet alltid vært platonisk. 

Jeg stoler på samboeren min og er ikke redd for at han skal være utro, men jeg kjenner at å være i en så intim setting som å sove i samme telt, bare de to, gjør meg ukomfortabel. Jeg føler det er en grense som trås over. 

Samtidig så vil jeg jo ikke være en dust og nekte han en fin tur bare fordi vennen hans tilfeldigvis har vagina i stedet for penis. 

Jeg har ingen problemer med at de drar og finner på ting sammen ellers, det har de gjort mange ganger. :)  

Så, hva er grensene i deres forhold? 

Anonymkode: 99171...a41

Nei, der går han over grensen for min del. Du kan bli med

Anonymkode: c0ab8...fb3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat denne turen hadde han lyst til å dra på med henne alene. Men han sier at vi gjerne kan ta en sånn tur alle tre en annen gang. 

Anonymkode: 99171...a41

Ah ok. Jeg personlig tror jeg hadde syns det var litt sårt om kjæresten min prioriterte alenetid med en annen dame. Hva skal du når han skal på denne turen? Skal du bare sitte hjemme fordi du ikke "får lov" til å bli med, eller har du andre planer? Om du har lyst til å bli med og ikke får lov av han, hadde jeg syns det var litt sårt. Har du lyst til å være med? Er dere i jobb? Bruker dere mye tid sammen ellers - bare dere to? Eller er det dyrebar tid som han prioriterer å bruke på noen andre? 

Det er mange ting som spiller inn her. Selve greia at han skal sove i telt med venninnen sin er ikke galt i utgangspunktet, men det kommer også an på situasjonen rundt. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent flere sånne «bare platoniske venner som er på fjellturer sammen»-folk opp gjennom årene, også folk som har vært gift på hver sin kant, og det har uten unntak utviklet seg til noe helt annet enn platoniske forhold etter noen turer. Selv om telt i seg selv ikke er romantisk er det noe med nærheten man får til hverandre når man er på tur. Man ser at man kan samarbeide godt, og man må ta vare på hverandre. Det er ikke det minste rart at det utvikler seg til noe annet enn rent vennskap.

Derfor er det over grensen for hva som er greit for min del. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, vanskelig. Jeg er ikke sjalu. Mannen min har noen gode venninner fra militæret, og de kunne nok ha gjort noe slikt sammen, i hvert fall bodd på samme rom/brakke/vært på tur, men til nå har det vært med flere sammen. Bare to stykker i et telt, det er liksom litt annerledes enn om de sover på samme gjesterom etter en fest, eller i køyeseng på ei hytte der man er mange.
Er hun singel? Kan de ikke ha hvert sitt telt? Skjønner han at du er skeptisk?

Anonymkode: a6936...cd9

Hun er singel og har vært det gjennom hele vennskapet deres. Han har også vært singel hele tiden frem til vi ble sammen for 3 år siden. 

Det virker på meg som de fortsatt har litt den innstillingen man har når begge er single og kan gjøre som de vil. Hun hadde visst også foreslått en tur til Stockholm hvor de skulle sove på samme hotellrom (og virket på meg som de ikke så problemet i å sove i samme seng engang)

Han skjønner at jeg er skeptisk, men han mener det koker ned til at jeg er sjalu, fordi han sier at jeg hadde jo ikke hatt et problem med turen om det var en mann han dro med. Og det er jo for så vidt sant. Og da spør han: «hva om jeg hadde vært bifil? Skulle jeg ikke fått dratt på tur med noen da, uansett kjønn?»

Og da vet jeg faktisk ikke hva jeg skal svare og mene.

Anonymkode: 99171...a41

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat denne turen hadde han lyst til å dra på med henne alene. Men han sier at vi gjerne kan ta en sånn tur alle tre en annen gang. 

Anonymkode: 99171...a41

Det høres veldig spesielt ut for min del. Hadde min mann sagt det så hadde han måtte valgt mellom henne og meg. 

Anonymkode: a6ddf...22b

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hatt 0 problem med dette da jeg stoler på kjæresten 100%. Om de vil være utro, så er de det uansett fjelltur eller ikke. Å da hadde jeg ikke ønsket å være sammen med mannen uansett! 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns synd i dere som lar livene deres styres av så mye eiertrang og tvangstanker.

Dere aner ikke hvor glad jeg er for at jeg ikke har det slik. Det må ofte føles som man sitter i fengsel for motparten når det er slik det skal være.

Så mye nekt, bare fordi en "ikke føler for det" eller "liker det ikke". Realismen er blåst.

 

Anonymkode: d6008...161

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...