Gå til innhold

Hvor går din grense for hva din kjære kan gjøre med en venn av motsatt kjønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke helt hvorfor flere her mener at telttur overhodet ikke er romantisk eller seksuelt ladet. Det å sove sammen i et lite telt ute i villmarka kan jo være turn on som bare pokker! To svette kropper som har oppnådd mål sammen, masse frisk luft, stjernehimmel, følelsen av å være litt dyriske og i ett med naturen, og ikke minst: sove tett sammen i et lite telt. Jeg mener dette er en sikker oppskrift på seksuelle følelser og drifter.

Anonymkode: 88d8e...7ae

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt hvorfor flere her mener at telttur overhodet ikke er romantisk eller seksuelt ladet. Det å sove sammen i et lite telt ute i villmarka kan jo være turn on som bare pokker! To svette kropper som har oppnådd mål sammen, masse frisk luft, stjernehimmel, følelsen av å være litt dyriske og i ett med naturen, og ikke minst: sove tett sammen i et lite telt. Jeg mener dette er en sikker oppskrift på seksuelle følelser og drifter.

Anonymkode: 88d8e...7ae

Oi, folk blir visst kåt av ulike ting 😄. Høres ut som du bør telte med kjæresten, ihvertfall!

Anonymkode: 203f5...06c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her med oppdatering:

Vi satt oss ned og hadde en lang og god samtale hvor jeg fikk frem akkurat hva jeg føler og tenker rundt dette. 

Jeg sa at jeg er ukomfortabel med å gå over den grensen og om han pusher meg så vil det være veldig negativt for forholdet. 

Jeg prøvde å minne han på ting som jeg har ofret for han sin del og at å være i et forhold handler om å gi og ta, for begge parter. 

Han endte opp med å si unnskyld for at han ikke ville se ting fra min side og gå med på et kompromiss: Dra så mye du vil på dagsturer med denne venninna, men om dere vil overnatte så må jeg få lov til å være med. 

Vi er nå begge fornøyd med løsningen. 

Anonymkode: 99171...a41

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som partner eier man jo ikke den andre, kun seg selv. Dermed ville jeg selvfølgelig ikke nektet en partner å reise på en slik tur. Da kunne jeg dessuten fått pakket tingene mine og flyttet i fred, mens tidligere partner var på tur. En partner som ønsker en slik tur er nemlig ingen partner for meg. 

Anonymkode: ab508...33f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2019 den 6.24, Tankefull18 skrev:

Hvorfor det egentlig? Man MÅ ikke ha venner/ være alene med det motsatte kjønn for å ha det bra/ ikke være trist

For meg ville det vært trist. Det ville tatt fra meg mange opplevelser, gode samtaler og venner. Jeg føler meg ofte veldig utenfor når jeg sitter og snakker med bare damer. 

Jeg har så klart veldig gode venninner, men jeg har også veldig gode kamerater. 

Det handler også om å se ting fra flere sider. Få impulser. Jeg kan kose meg masse med venninner og snakke om typiske venninneting. Men du verden hvor deilig det er å snakke litt om litt andre ting også. 

Jeg sier ikke at menn er bedre å være venn med, være sammen med enn damer, men ja til mangfoldet. Og da finner jeg det veldig ok å ta en kopp kaffe med en kamerat, reise på tur med en som dyrker de samme tingene som meg. Spise en middag, dele ei flaske vin, bare nyte samtalene og kjenne at det absolutt ikke er noe romantikk eller seksuelle undertoner der.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her med oppdatering:

Vi satt oss ned og hadde en lang og god samtale hvor jeg fikk frem akkurat hva jeg føler og tenker rundt dette. 

Jeg sa at jeg er ukomfortabel med å gå over den grensen og om han pusher meg så vil det være veldig negativt for forholdet. 

Jeg prøvde å minne han på ting som jeg har ofret for han sin del og at å være i et forhold handler om å gi og ta, for begge parter. 

Han endte opp med å si unnskyld for at han ikke ville se ting fra min side og gå med på et kompromiss: Dra så mye du vil på dagsturer med denne venninna, men om dere vil overnatte så må jeg få lov til å være med. 

Vi er nå begge fornøyd med løsningen. 

Anonymkode: 99171...a41

Høres ut som en god løsning. Selv om jeg er villig til å vedde en anselig sum på at denne venninna nå langsomt forsvinner. Gjør hun ikke det, vet du at hun er hel ved. 

Anonymkode: ab508...33f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du blir den store stygge ulven nå Ts, da vet du hvor du har denne venninden. Jeg er glad du snakket med han om dette og at han forstår og tar hensyn. Du er den ene og skal stå først. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her med oppdatering:

Vi satt oss ned og hadde en lang og god samtale hvor jeg fikk frem akkurat hva jeg føler og tenker rundt dette. 

Jeg sa at jeg er ukomfortabel med å gå over den grensen og om han pusher meg så vil det være veldig negativt for forholdet. 

Jeg prøvde å minne han på ting som jeg har ofret for han sin del og at å være i et forhold handler om å gi og ta, for begge parter. 

Han endte opp med å si unnskyld for at han ikke ville se ting fra min side og gå med på et kompromiss: Dra så mye du vil på dagsturer med denne venninna, men om dere vil overnatte så må jeg få lov til å være med. 

Vi er nå begge fornøyd med løsningen. 

Anonymkode: 99171...a41

Wow! Så bra! Det var flott gjort av deg å ta det opp, og ta dine egne følelser på alvor. Du er tøffere enn mange av oss, syns du er raus og høres ut som han forstår deg og møter deg på dette.

Dette er god kommunikasjon! 😄 Lykke til - finn på noe hyggelig sammen nå ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, folk blir visst kåt av ulike ting 😄. Høres ut som du bør telte med kjæresten, ihvertfall!

Anonymkode: 203f5...06c

Det har jeg gjort ;)

Anonymkode: 88d8e...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
På 12.4.2019 den 11.11, AnonymBruker skrev:

Som tittelen sier: Hvor går din grense for hva som er greit å gjøre med en venn av motsatt kjønn når man er i forhold? 

Grunnen til at jeg spør er at min samboer har lyst til å ta en tur på fjellet med sin venninne, og da er planen å sove i samme telt. 

De har vært venner i 7 år og ifølge min samboer så har forholdet alltid vært platonisk. 

Jeg stoler på samboeren min og er ikke redd for at han skal være utro, men jeg kjenner at å være i en så intim setting som å sove i samme telt, bare de to, gjør meg ukomfortabel. Jeg føler det er en grense som trås over. 

Samtidig så vil jeg jo ikke være en dust og nekte han en fin tur bare fordi vennen hans tilfeldigvis har vagina i stedet for penis. 

Jeg har ingen problemer med at de drar og finner på ting sammen ellers, det har de gjort mange ganger. :)  

Så, hva er grensene i deres forhold? 

Anonymkode: 99171...a41

Hva om rollene hadde blitt byttet om? Nemlig at du dro på fjelltur med en kompis og han ikke likte det? Hvis jeg forstår KG rett hadde nok de fleste skrevet "Dump han!" osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Hva om rollene hadde blitt byttet om? Nemlig at du dro på fjelltur med en kompis og han ikke likte det? Hvis jeg forstår KG rett hadde nok de fleste skrevet "Dump han!" osv.

😅

Anonymkode: 203f5...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, 007_008_007 skrev:

Hva om rollene hadde blitt byttet om? Nemlig at du dro på fjelltur med en kompis og han ikke likte det? Hvis jeg forstår KG rett hadde nok de fleste skrevet "Dump han!" osv.

Ja. Kg hadde skrevet «dump kjæresten din, og la ham finne seg ei som respekterer ham».

Anonymkode: 88924...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Jeg har gitt kjæresten min frihet til å gjøre som hun vil. Jeg vil ikke eie henne, og jeg vet at hun alltid vil komme tilbake til meg.

Jeg mener ikke at dette er noe alle bør velge, men det er likefullt mitt svar til HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann har en bestevenninne (og jeg har guttevenner men det er ikke saken her). Jeg hadde helt klart latt han reise for jeg vet at forholdet deres er helt platonisk, han er ikke hennes type i det hele tatt og når man har en bestevenn av motsatt kjønn får man det som ligner en søskenfølelse, ergo det ville aldri skjedd noe mellom de.

Anonymkode: f5c7e...cbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mann har en bestevenninne (og jeg har guttevenner men det er ikke saken her). Jeg hadde helt klart latt han reise for jeg vet at forholdet deres er helt platonisk, han er ikke hennes type i det hele tatt og når man har en bestevenn av motsatt kjønn får man det som ligner en søskenfølelse, ergo det ville aldri skjedd noe mellom de.

Anonymkode: f5c7e...cbd

Det ville aldri skjedd noe fordi mannen din ikke er HENNES type? Litt av en forsikring du.

Anonymkode: 88924...12d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, 007_008_007 skrev:

Hva om rollene hadde blitt byttet om? Nemlig at du dro på fjelltur med en kompis og han ikke likte det? Hvis jeg forstår KG rett hadde nok de fleste skrevet "Dump han!" osv.

 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

😅

Anonymkode: 203f5...06c

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Kg hadde skrevet «dump kjæresten din, og la ham finne seg ei som respekterer ham».

Anonymkode: 88924...12d

Hvor er alle disse eksemplene på at reglene er så mye mildere og helt annerledes for kvinner enn for menn her inne, egentlig? I de aller aller fleste tilfeller synes jeg faktisk kvinner er kvinner verst, eventuelt at vurderingen er temmelig lik. 

Anonymkode: 5ffa6...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Hvor er alle disse eksemplene på at reglene er så mye mildere og helt annerledes for kvinner enn for menn her inne, egentlig? I de aller aller fleste tilfeller synes jeg faktisk kvinner er kvinner verst, eventuelt at vurderingen er temmelig lik. 

Anonymkode: 5ffa6...e3d

Nå misforsto du tydeligvis det nederste innlegget du siterte.

Anonymkode: 88924...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2019 den 11.36, AnonymBruker skrev:

Hun er singel og har vært det gjennom hele vennskapet deres. Han har også vært singel hele tiden frem til vi ble sammen for 3 år siden. 

Det virker på meg som de fortsatt har litt den innstillingen man har når begge er single og kan gjøre som de vil. Hun hadde visst også foreslått en tur til Stockholm hvor de skulle sove på samme hotellrom (og virket på meg som de ikke så problemet i å sove i samme seng engang)

Han skjønner at jeg er skeptisk, men han mener det koker ned til at jeg er sjalu, fordi han sier at jeg hadde jo ikke hatt et problem med turen om det var en mann han dro med. Og det er jo for så vidt sant. Og da spør han: «hva om jeg hadde vært bifil? Skulle jeg ikke fått dratt på tur med noen da, uansett kjønn?»

Og da vet jeg faktisk ikke hva jeg skal svare og mene.

Anonymkode: 99171...a41

Da kan du svare fra en som er bifil; ja det blir faktisk vanskelig for partneren å akseptere. Jeg deler ikke seng med mine venninner nettopp av den grunn. Det handler om respekt for den andres følelser. Sjalusi og ubehag for at partneren din er med andre handler ikke bare om utrygghet og hvorvidt man stoler på hverandre. Det er en fysiologisk reaksjon som ikke kommer ut fra logikk men kjærlighet og ønske om å være den eneste man gjør slike ting med for den andre parten. Sånn er det bare. Han  bør sette pris på at du har såpass sterke følelser for han at dette plager deg, istedenfor å være likegyldig til det hele. Det hadde sikkert ikke vært så stas som han ser for seg.

Anonymkode: 4e750...785

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han  bør sette pris på at du har såpass sterke følelser for han at dette plager deg, istedenfor å være likegyldig til det hele. Det hadde sikkert ikke vært så stas som han ser for seg.

Anonymkode: 4e750...785

Sjalusi er bare sjalusi. Det sier ikke noe om kjærlighet. 

Anonymkode: 203f5...06c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 15.4.2019 den 8.09, AnonymBruker skrev:

TS her med oppdatering:

Vi satt oss ned og hadde en lang og god samtale hvor jeg fikk frem akkurat hva jeg føler og tenker rundt dette. 

Jeg sa at jeg er ukomfortabel med å gå over den grensen og om han pusher meg så vil det være veldig negativt for forholdet. 

Jeg prøvde å minne han på ting som jeg har ofret for han sin del og at å være i et forhold handler om å gi og ta, for begge parter. 

Han endte opp med å si unnskyld for at han ikke ville se ting fra min side og gå med på et kompromiss: Dra så mye du vil på dagsturer med denne venninna, men om dere vil overnatte så må jeg få lov til å være med. 

Vi er nå begge fornøyd med løsningen. 

Anonymkode: 99171...a41

Husk at det går an å ha sex på dagtid også:)

ville fulgt med denne venninnen fremover, hun virker shady

 

Anonymkode: c4464...738

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...