Gå til innhold

Kjenner du noen IRL som er trent/sprek og middelaldrende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet du om noen i ditt virkelige liv som har klart å holde en slank, trent kropp opp i voksen alder? Snakker ikke om gym bunnies i tyveårene. Men folk på 35+ som ikke har dadbody/sofarumpe. Jeg sikter ikke til de som går fjelltur et par ganger i halvåret heller, men de som liksom er og ser trente og slanke ut.

Vet du noe om hvordan de holder formen? Ser du noe til kostholdet deres? Hva slags valg tar de i hverdagen som gjør dem annerledes enn andre i samme aldersgruppe?

 

Fortell gjerne!

 

Og til slutt, hva syns du om disse personene?

Anonymkode: d8117...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest WhisperingWind

Jeg er en av de.

Skal folk mene noe spesielt om meg fordi jeg er i form og nærmer meg 40?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du vært siden du ikke ser disse i det virkelig liv? 

Anonymkode: 2f7e1...800

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, WhisperingWind skrev:

Jeg er en av de.

Skal folk mene noe spesielt om meg fordi jeg er i form og nærmer meg 40?

Samme lurer jeg på. 

Jeg er 38, trener styrke 2 ganger i uken, løper 2-3 ganger i uken, og er slank, muskuløs, og veltrent. Har et normalt sunt kosthold. Holder snop og kaker og godsaker til helgene (både lørdag og søndag), og spiser helt normal mat ellers. 

Jeg lurer på hvor gammel ts er, om hun mener folk over 35 er middelaldrende ;) 

Jeg kjenner veldig mange IRL som er både 40, 50, 60, og til og med 70, som er veltrente og spreke. Man trenger ikke ha et ekstremt kosthold for å være sunn og i god form. 

 

Anonymkode: 871ae...9f2

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine foreldre er 55 og trener flere ganger i uka. De trener mye utendørs i form av ski, løping og sykling. Ellers driver de litt med yoga og styrketrening. 

De spiser helt vanlig tradisjonell norsk mat og er normalvektige.

Anonymkode: 938f0...187

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venninna mi er 45 år, ser veldig mye yngre ut, ikke en rynke og slank/tynn trent kropp uten strekkmerker eller cellulitter. Hun er nok heldig med gener samtidig som hun trener styrke, løping og yoga. Lever sunt og drikker mye vann. Det skal sies at hun ikke har barn, ser ofte at de som har mulighet til å konsentrere seg om seg selv og ikke har hatt en småbarns periode holder seg bedre. Tenker bare at hun er flink som trener så mye og allsidig, og litt misunnelig siden jeg er lat og halvfeit 😁

Anonymkode: 5d833...b0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange. Meg selv inkludert, er kvinne 52 år gammel. Har mannlige kolleger i 50-årene med kropp mange 25-åringer kunne misunt dem. 

Anonymkode: 0b183...201

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange, både i vennegjeng og familie, trudde dette var normalen. 

For egen (og mannens) del. Vi trener 3-5 ganger i uka, kombinasjon av kondisjon og styrke. Spiser helt normalt, men riktignok sunt. Og med sunt tenker jeg helse, ikke vekt. Både vin, pizza og taco er vanlig. Men vi spiser mest plantebasert, begrenser rødt kjøtt til 1-2 ganger i uka, og sitter ikke og stapper drittmat i oss foran TVen uansett hvilken ukedag det er. 

Anonymkode: 2b9b2...c14

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 42 år, slank og trent. 

Jeg spiser vanlig norsk kost og er aktiv minst 2 timer om dagen, mer på helg. Drikker ikke brus med sukker, og spiser sjeldent snop. 

Jeg løper, svømmer, går på ski, går på fjellet, trener styrke på studio, leker med tantebarna mine, danser litt for meg selv, lager snøhuler og går tur med hunder (om jeg får låne). Litt forskjellig. 

Jeg har valgt bort egne barn, så da har jeg tid til meg selv. Jeg synes godt om meg selv. Har MS. 

Endret av Sozo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme lurer jeg på. 

Jeg er 38, trener styrke 2 ganger i uken, løper 2-3 ganger i uken, og er slank, muskuløs, og veltrent. Har et normalt sunt kosthold. Holder snop og kaker og godsaker til helgene (både lørdag og søndag), og spiser helt normal mat ellers. 

Jeg lurer på hvor gammel ts er, om hun mener folk over 35 er middelaldrende ;) 

Jeg kjenner veldig mange IRL som er både 40, 50, 60, og til og med 70, som er veltrente og spreke. Man trenger ikke ha et ekstremt kosthold for å være sunn og i god form. 

 

Anonymkode: 871ae...9f2

Haha, ja. Mannen min er 35 og middelaldrende har jeg vel aldri hørt noen kalle ham 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 40, trener styrke og løping/ sykling 4-5 ganger i uken. Spiser ikke spesielt sunt, men moderate mengder og røyker litt så i sum ikke akkurat sunn. men folk blir veldig sjokkert når de oppdager at jeg røyker eller elsker søtsaker til frokost så jeg ser vist trent og sunn ut;) På min arbeidsplass er det mer normalt å være trent og sunn enn det omvendte så jeg vil som resten av tråden påstå at det er veldig vanlig IRL.

Anonymkode: 8f3c4...e6e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig vanlig at folk i 30-årene ikke ser ut som middelaldrende som ikke trener. Hvis du har vært slank og aktiv hele livet, starter ikke kroppen et dramatisk forfall etter fylte 30. Det virker som om noen tror det.

Mange på 40, 50 og 60 er også i knallform, med fast og sterk kropp, en sunn og aktiv livsstil, eventuelt kombinert med god gener så de holder seg i toppform til de nærmer seg 80. Ta deg en tur til et skirenn av en viss lengde og se hvor mange spreke 70-åringer som deltar der. De går ikke akkurat sakte, og holder seg naturlig nok bra fysisk fordi de har vært aktive et langt liv. En kropp som er trent, har ikke dadbody/sofarumpe uansett alder.

På min arbeidsplass er det spesielt menn over 50 som trener som gale og deltar på mange lange skirenn og sykkelritt. Jeg har ikke sett så nøye på hvordan de ser ut bakfra, men tviler på at det er noe å utsette på muskulaturen.

Med aktivitet og normalt inntak av mat kan du holde deg i form store deler av livet. Det krever ikke manisk kontroll av matinntak eller så mye trening at det ikke blir tid til noe som helst annet. 

Anonymkode: 621e9...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er femtitre, ikke en rynke, slank, trent, muskuløs, drikker tre liter vann daglig, soler meg aldri og spiser bare raw food. 

Anonymkode: 4cf7e...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mange!

Mora mi er 68 år og kan løpe flere mil. Isbader 1 gang i uken. Løper annenhver dag.

Anonymkode: 82395...c25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er snart 48 år, og slank og svært trent og muskuløs. Han har trent jevnlig i snart 30 år. Trener 5 ganger i uken. Det er hans narkotika, sier han, men han trener ikke i ferier og heller ikke i helgen. 

Kosthold... han spiser som en hest! Han spiser imidlertid lite godteri og chips. Velger heller nøtter som snacks, eller frukt. Litt kaker og is innimellom. Middag er laget fra bunnen, og er som regel kjøtt og grønnsaker. Pizza i helgen. 

Min far er 69 år, slank og veltrent, men ikke like muskuløs. Har alltid vært aktiv, med løping tidligere, og nå fjellturer 2-3 ganger i uken. Helt vanlig kosthold. 

Kjenner andre også, og fellesnevner er vel at dette er mennesker som har trent gjennom livet. 

Selv er jeg trent, men 10 kg overvektig. Jeg er litt for glad i sjokolade. Trener 3 ganger i uken, 1 1/2 til 2 timer. Hadde jeg klart å spise mindre godteri ville nok jeg også vært slank og veltrent. Jeg vet hva det "henger på". Men veltrent er jeg iallefall. 

Anonymkode: aadfe...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har et nært familiemedlem som har trent styrke så og si hver dag hele livet og gjør det ennå hver dag. Han er rundt 50 nå og ser fremdeles ut som en bodybuilder. 

Anonymkode: 54953...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 41, og dette er normen i min omgangskrets og blant kollegaene mine. Alle trener, de fleste er slanke, og noen er skikkelig hard core på treningen og konkurrer i CrossFit konkurranser eller ultraløp.

Syns alltid det er så merkelig å høre om denne overvektsepidemien, men så tar jeg en tur på det lokale kjøpesenteret og skjønner at omgangskretsen min gjerne ikke representer gjennomsnittet....

Anonymkode: 34e99...b0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min er 61. Hun går mange mil på ski, flere dager på rad når vi er på hytta. Ellers i sesongen blir det også mange turer. Ellers løper hun ca. 1 gang i uka, og hun går på sånn dametrim :) Tror trikset er at hun har vært aktiv hele sitt liv, så kroppen kjenner vel ikke til noe annet enn å holde det gående?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mange "middelaldrende" (vil ikke kalle 35 for middelaldrende, dog..) som er godt trent! Alt fra 35-åringer til folk i 70-åra. Felles for de er at de rører seg mye - går/løper daglig og generelt holder seg aktive. Har ikke inntrykk av at de har noen spesiell diett, og flere av de er glade i kake. De har nok bare funnet sin balanse, tror det er nøkkelen for oss "vanlige" (som ikke lever og ånder for å være på treningssenteret og å telle gram proteiner)  for å holde på formen gjennom livet. Har en kollega på 70 som har løpt eller gått til jobben hver dag i 40 år feks + han trener styrke 2 ganger i uka. Aldri før møtt en 70-åring i så god form før. Og han spiser brødskiver med skinke og brunost til lunsj, altså ikke noe hokus-pokus/fancy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...