Gå til innhold

Kan man i teorien legge på seg av lavkarbo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så om man spiser masse på lavkarbo og kaloriene(man ikke teller) overstiger daglig behov. Legger man på seg?

Har noen opplevd å legge på seg av lavkarbo?

Anonymkode: f9006...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig legger man på seg når man er i energioverskudd, men noen tror at protein og fett metter så mye at man ikke klarer å overspise på det, og at det begrenser seg selv.

 

Anonymkode: 2f9ea...f83

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Man må passe på inntaket av kalorier på lavkarbo også, men mange tror man kan spise ubegrenset siden det er lavkarbo, at man trenger ikke telle kalorier. Det er jo det mange lavkarboere påstår er så genialt med lavkarbo. 

Jeg prøvde lavkarbo for en del år tilbake da lavkarbo ble så populære. Ikke pga jeg skulle ned i vekt, men pga jeg leste at lavkarbo skulle være gunstig for bl.a migrene. Vel, jeg la på meg av lavkarbo (gjorde ikke noe for min del pga jeg var undervektig), telte ikke kalorier. Måtte kutte ut lavkarbo etter kort tid pga det gikk kraftig utover energinivået mitt; hadde null energi. Ikke hjalp det mot migrene heller, og jeg slet med fordøyelsen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan legge på deg av lavkarbo og grønnsaker, og ta av med sjokolade og chips. Det handler kun om antall kalorier du får i deg. Pluss at du må passe på å få i deg alle de viktige næringsstoffene, noe som er mye lettere med et Sundt kosthold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg prøvde meg på ketose dietten, og var i ketose hele tiden, og første uken gikk jeg ned 2 kg, var sikkert bare vann, etter det så gikk jeg opp nøyaktig 400 g hver uke, og jeg ble skikkelig dårlig. Så sluttet på den, gikk over til Fedon lignende diett, hvor jeg kunne spise korn, frukt, fettet skulle komme fra sunne kilder, og jeg gikk ned 32 kg på 9 mnd. Så min kropp funker så mye bedre med karbohydrater, men da beste med trege karbohydrater.

Anonymkode: 7a0cb...e7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"I teorien". Jøss. Forstår du prinsippet om hvordan vekt reguleres opp/ned? Kjenner du til fenomenet kalorier?

Anonymkode: 9047d...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Lavkarbo er ikke en magisk diett som gjør at du ikke spiser for mye mat. 

Anonymkode: 063da...88b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. I teori OG praksis legger man på seg dersom man spiser mer enn man forbrenner. Helt uavhengig av type kosthold. 

Anonymkode: f6105...8fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du x antall kalorier mer enn du forbrenner, legger du like mye på deg enten det er sjokoladekake eller avocado eller paprika du får kaloriene fra. 

Anonymkode: 1739b...0de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...