Gå til innhold

De som får barn med noen som har diagnoser, bør de tenke seg om?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I min slekt da... har onklene og tantene mine fått barn med noen som er fra samme område, så de har stort sett visst hvem hverandre er. Og i og med det er såpass nære så finner man fort ut ting om vedkommende, man kjenner til deres slekt og "rulleblad".

hos oss, eller i min familie er det større utfordringer. Mamma fikk barn med en mann med Adhd, en mann som aldri slo seg til ro. Forholdet startet med utroskap, andre kvinner var gravide med han. Moren min trodde han slo seg til ro nå, men nei, han ville at vi skulle flytte fra land til land. Han fortsatte med sitt, hun ville bo på ett sted. Hun fant en ny mann fra hjembyen sin noen år senere og har barn med han. Disse barna er rolige. Jeg og søsteren hun fikk med min far, har det vært mest problemer med. Hun er redd for meg og har vært det hele tiden. Jeg har ikke følt jeg har fått lov til å leve da hun alltid har prøvd å bremse meg fra diverse ting, noe som førte til surhet fra min side. Problemet mitt at jeg finner alt for kjedelig fort, jeg har måttet ta meg sammen for å ikke leve på kanten av loven (nei er ikke kriminell eller vært involvert med politiet).    Men er det sammenheng? Dette blir bare synsing fra min side, vil bare høre påstand. Hva tenker dere om foreldre som får barn med noen med "utfordringer"? Bær de være obs på hva som venter eller leve med ideen om familieidyllen som "alle andre"?

Anonymkode: 84c4c...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En diagnose kommer i veldig mange grader. Folk må slutte å se bare diagnosen i stedet for personen.

Anonymkode: ae752...d48

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærligtalt: adhd og ikke ville ha A4-liv er ikke arvelig.

Anonymkode: 0c231...2d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærligtalt: adhd og ikke ville ha A4-liv er ikke arvelig.

Anonymkode: 0c231...2d3

Er ikke ADHD arvelig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner noen med ADHD, og de er ikke uten fri vilje til å kunne gjøre og ta riktige valg! De er faktisk mennesker slik som oss! Tro det eller ei, selv om de kanskje må grave litt dypere i seg selv!

Anonymkode: e0105...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tenkt meg om to ganger hvis det var snakk om å få barn med noen som har en diagnose innenfor cluster b spekteret; antisosial, narsissitisk og emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Det ene er at man risikerer å føre det videre til et barn siden det er genetisk og det andre er at man ikke vil utsette seg selv og et eventuelt barn for et helvete ved å leve sammen med en person med en psyk person som aldri kan bli bedre eller forandre seg.

Anonymkode: 4f79b...1f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ADHD er da i høyeste grad arvelig. Hilsen en som vet.

Anonymkode: 1bf03...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ville tenkt meg om to ganger hvis det var snakk om å få barn med noen som har en diagnose innenfor cluster b spekteret; antisosial, narsissitisk og emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Det ene er at man risikerer å føre det videre til et barn siden det er genetisk og det andre er at man ikke vil utsette seg selv og et eventuelt barn for et helvete ved å leve sammen med en person med en psyk person som aldri kan bli bedre eller forandre seg.

Anonymkode: 4f79b...1f4

Narsissistisk personlighetsforstyrrelse er ikke nødvendigvis tydelig for noen, selv ikke partner, før det har gått svært lang tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville tenkt meg om to ganger hvis det var snakk om å få barn med noen som har en diagnose innenfor cluster b spekteret; antisosial, narsissitisk og emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Det ene er at man risikerer å føre det videre til et barn siden det er genetisk og det andre er at man ikke vil utsette seg selv og et eventuelt barn for et helvete ved å leve sammen med en person med en psyk person som aldri kan bli bedre eller forandre seg.

Anonymkode: 4f79b...1f4

Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse er ikke arvelig. Disse menneskene er heller ikke psykopater eller onde, de er i bunn og grunn bare ekstremt sårbare og redde for å bli forlatt. Og jo, de kan bli bedre og til og med friske. Diagnosen har god prognose om den får riktig behandling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...