Gå til innhold

Hva har du kjøpt i dag av møbler og interiør- tråden


Sola de

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hadde bonuspoeng fra Illums i fjor, og har vært der mange ganger de siste månedene uten å finne noe jeg hadde lyst på. Nå falt jeg for det store fatet på bilder (Hover Bowl fra Menu), og ettersom det var på 70% og jeg hadde bonuspoeng, endte det opp med å koste meg 23 kroner. Det er i grå tung marmor, og jeg elsker det!

22BD4A91-9F0B-4B9E-80CA-E93FD9E27D5C.jpeg

Har også kjøpt stolen på bildet. Solgte de gamle spisestuestolene mine før jul, har flyttet til mindre leilighet og hadde ikke behov for sitteplass til åtte personer lenger. Høyest på ønskelista sto lave og solide stoler i heltre. Denne fikk jeg «kjøpt» med et gavekort jeg vant i en konkurranse før jul, skal spare opp for å kjøpe tre stoler til. Tror det blir helt perfekt! 

E608F5BA-1239-4144-B582-5D2FF0F16FAB.jpeg

Har også investert i bokhyllehøyttaleren fra samarbeidsprosjektet mellom Sonos og IKEA - manglet én høyttaler i multiroom-systemet mitt for å få god lyd i hele leiligheten. Har ikke koblet den opp enda, men jeg satser på at det blir bra!

1D63E48C-6660-4681-9C89-161322256164.jpeg


Ellers har jeg kjøpt en helt crazy pute fra Tannum,  en blågrønn svibelvase og noen fine blomster til å ha på bordet.

38B931AD-7F9F-4F2B-B75B-C976980FFFF4.jpeg

Mangler fortsatt en del til leiligheten, men ser at den har potensiale til å bli et trivelig hjem. Er glad for at jeg utsatte en del innkjøp til januar, det er mye å spare dersom man vet hva man skal kjøpe på forhånd, og ikke lar seg friste til å kjøpe alt mulig annet. 

Har dessverre en lang innkjøpsliste i tiden fremover, men håper å få tak i det meste av det jeg trenger brukt.

 

Endret av Miss-Grey
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Miss-Grey skrev:

Hadde bonuspoeng fra Illums i fjor, og har vært der mange ganger de siste månedene uten å finne noe jeg hadde lyst på. Nå falt jeg for det store fatet på bilder (Hover Bowl fra Menu), og ettersom det var på 70% og jeg hadde bonuspoeng, endte det opp med å koste meg 23 kroner. Det er i grå tung marmor, og jeg elsker det!

22BD4A91-9F0B-4B9E-80CA-E93FD9E27D5C.jpeg

Har også kjøpt stolen på bildet. Solgte de gamle spisestuestolene mine før jul, har flyttet til mindre leilighet og hadde ikke behov for sitteplass til åtte personer lenger. Høyest på ønskelista sto lave og solide stoler i heltre. Denne fikk jeg «kjøpt» med et gavekort jeg vant i en konkurranse før jul, skal spare opp for å kjøpe tre stoler til. Tror det blir helt perfekt! 

E608F5BA-1239-4144-B582-5D2FF0F16FAB.jpeg

Har også investert i bokhyllehøyttaleren fra samarbeidsprosjektet mellom Sonos og IKEA - manglet én høyttaler i multiroom-systemet mitt for å få god lyd i hele leiligheten. Har ikke koblet den opp enda, men jeg satser på at det blir bra!

1D63E48C-6660-4681-9C89-161322256164.jpeg


Ellers har jeg kjøpt en helt crazy pute fra Tannum,  en blågrønn svibelvase og noen fine blomster til å ha på bordet.

38B931AD-7F9F-4F2B-B75B-C976980FFFF4.jpeg

Mangler fortsatt en del til leiligheten, men ser at den har potensiale til å bli et trivelig hjem. Er glad for at jeg utsatte en del innkjøp til januar, det er mye å spare dersom man vet hva man skal kjøpe på forhånd, og ikke lar seg friste til å kjøpe alt mulig annet. 

Har dessverre en lang innkjøpsliste i tiden fremover, men håper å få tak i det meste av det jeg trenger brukt.

 

Liker stilen din. Hvor kjøpte du stolene og til hvilken pris? Har samme vase forreste! 

Anonymkode: 9bce5...f42

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Stålpanne fra Le Creuset med livstidsgaranti! 

Har en super teflonpanne fra Woll fra før, men jeg har ønsket meg en som er tilpasset steking på høyere varme. 

Det var også et viktig poeng for meg at den måtte kunne stå i ovnen (dvs. med et håndtak som ikke tar skade av høy varme).

73DD557E-99C5-4934-8B07-F2AD265FE9C7.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Den minste buffetgryta fra Le Creuset. Synes ikke at den er så veldig pen, men den passer godt til mine behov. 

Fikk den til halv pris, så det er jeg fornøyd med!

B7FDAFA0-3D7D-4A43-A2BC-62A206D2FD88.thumb.jpeg.01932fe3d0d0dbf6ed6289039300b3a6.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste møbel jeg kjøpte var en skatoll for en måneds tid siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Påskeegg fra Royal Copenhagen. Ikke helt i sesong, men jeg har ønsket meg disse lenge!

E97E4CB4-2A43-4D59-8DB3-693162582E44.png

Endret av Miss-Grey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Har vært tvil en stund, men i dag gikk jeg endelig til anskaffelse av disse:
 

7C974191-0DB6-46B8-8018-B80C5571B6FD.jpeg.1824addb5da3985307d22fd6d24ffa22.jpeg
Synes at det finnes finere termokopper på markedet, men de fleste passer ikke i kaffemaskinen min.

De er fra Kähler Hammershøi, og jeg håper at jeg blir fornøyd med dem! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte utnytte julesalget, og siden jeg endelig har bestemt meg for å ikke bestemme meg for et servise ble det like gjerne litt fra to forskjellige:

Dype tallerker fra Royal Copenhagen 

image.png.2689c671fda844e1d64bba23c4454d18.png

Store tallerkener fra Jette Frølich 

image.png.96a4e33828e3d5557407b2cf81bf1399.png

Klar for vinterbord og julegrøt til neste år!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kalevala skrev (1 minutt siden):

Rett før jul kjøpte jeg nye eggeglass:

b?$eg$&$emr$&$ep$&$ed$&$jbg$&n=jot_16114

De var veldig fine! Hvor er de fra?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Miss-Grey skrev (På 22.3.2020 den 18.21):

Stålpanne fra Le Creuset med livstidsgaranti! 

Har en super teflonpanne fra Woll fra før, men jeg har ønsket meg en som er tilpasset steking på høyere varme. 

Det var også et viktig poeng for meg at den måtte kunne stå i ovnen (dvs. med et håndtak som ikke tar skade av høy varme).

73DD557E-99C5-4934-8B07-F2AD265FE9C7.jpeg

Å, en sånn panne er jeg på jakt etter. Så lei av at teflon og andre belegg blir slitt etter lite bærekraftige 3-5 år. Funker den uten at ting setter seg fast?

 

Mitt siste kjøp var to sånne på Finn.no:
 

D8E60844-9442-4EFE-8AD2-C3B0A60DCB2E.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anje skrev (På 1.1.2021 den 20.30):

Å, en sånn panne er jeg på jakt etter. Så lei av at teflon og andre belegg blir slitt etter lite bærekraftige 3-5 år. Funker den uten at ting setter seg fast?

Beklager sent svar!

Den krever en del olje eller smør for at ting ikke skal sette seg fast. Bruker den som regel til retter der det er mye fett eller væske i oppskriften. Den passer veldig fint til retter som krever høy varme.

Har en teflonpanne i tillegg, den bruker jeg til ting som skal stekes på middels/lav varme uten alt for mye fett (f.eks. pannekaker).

Er fornøyd med begge, men jeg føler at de har vært sitt bruksområde. 

Tror at teflonpanna mi kommer til å vare lenge (nå som den bare er «avlastningspanne»), og jeg ikke lenger bruker den til å lage mat på høy varme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...