Gå til innhold

Noen flinke med CBD?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei🤩 jeg har fått positiv graviditetstest med clearblue digital. 11 dpo = 1-2, 14 dpo = 2-3 og i dag 17 dpo = 3+. I følge beregning er jeg 4+3 idag. 

Ser jo at stigningen er veldig høy og bra, men ble litt skremt da 3+ kom såpass tidlig. Har noen andre opplevd det? Kan det være tegn på fler enn 1?🙃 

 

Håper noen vil svare meg! 

Anonymkode: d633f...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst, gratulerer!! 😄

Tror nok det er helt normalt! For noen fester egget seg fort og dermed starter hcg-stigningen tidlig, hos andre sent. Jeg vet nøyaktig når jeg hadde eggløsning og hadde hcg-verdier som skulle tilsi at jeg lå en ukes tid foran i starten. På UL ble det bekreftet og jeg ble satt 8 dager frem. Det er rett og slett flere variabler som spiller inn og det finnes dermed ikke en fasit som passer alle :) Er jo en grunn til at man ikke ser så nøye på selve hcg-verdien ettersom denne kan variere veeeldig, men i stedet ser på stigningen. Kanskje har egget festet seg fortere enn snittet.. kanskje er du i den raske enden av skalaen når det gjelder stigning i hcg.. mange muligheter! Men tydelig stigning er det jo og det er det viktigste! Jeg og trodde forresten det kunne være tvillinger på grunn av høy hcg, men det var bare én bebi inni der 😅

Anonymkode: 38997...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for flott svar! 

Mye mulig det har festet seg relativt kjapt eller at jeg er en rakett når det kommer til HCG stigning 😅 beste er at det stiger, da slapper jeg godt av😻 men tok denne testen på morgen urin, men urinen måtte stå noen timer før jeg fikk kommet meg på apoteket og handlet.. Tror vell ikke det har noe å si? Brukte en strips på morgenen med engang jeg var på do - samtidig som jeg tok siste strips med den digitale etter urinen hadde stått litt. Begge stripsa viste samme virkning, både farge og tykkelse på streken. Vil kanskje regne med at stemmer da? Kom til og tenke litt på det i ettertid! 

Anonymkode: d633f...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for flott svar! 

Mye mulig det har festet seg relativt kjapt eller at jeg er en rakett når det kommer til HCG stigning 😅 beste er at det stiger, da slapper jeg godt av😻 men tok denne testen på morgen urin, men urinen måtte stå noen timer før jeg fikk kommet meg på apoteket og handlet.. Tror vell ikke det har noe å si? Brukte en strips på morgenen med engang jeg var på do - samtidig som jeg tok siste strips med den digitale etter urinen hadde stått litt. Begge stripsa viste samme virkning, både farge og tykkelse på streken. Vil kanskje regne med at stemmer da? Kom til og tenke litt på det i ettertid! 

Anonymkode: d633f...c61

Ettersom urinprøver kan tas mange timer i forveien før de testes så tror jeg nok ikke det har noe å si 😊

Så du kan nok slappe heelt av! Bare å nyyte det 😍

Anonymkode: 38997...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ettersom urinprøver kan tas mange timer i forveien før de testes så tror jeg nok ikke det har noe å si 😊

Så du kan nok slappe heelt av! Bare å nyyte det 😍

Anonymkode: 38997...b1e

Så godt og høre ❤️ Takk for at du tok deg tid til å svare meg!!☘️💛

Anonymkode: d633f...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke så nøyaktige at det går an å "spå" tvillinger med dem. Men det kan jo være? Oppdater etter UL davel!:laugh:

Anonymkode: 9b09f...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk 3+ fra 14 dpo, ikke tvillinger og helt normalt. HCG-stigning varierer veldig individuelt, så den må tas med klype salt. Blod er også mye bedre å måle nøyaktige doser i enn urin da hvor mye som skilles ut i urinen varierer fra person til person.

Anonymkode: 2ef9d...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er ikke så nøyaktige at det går an å "spå" tvillinger med dem. Men det kan jo være? Oppdater etter UL davel!:laugh:

Anonymkode: 9b09f...73e

I will 😅☀️

Anonymkode: d633f...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk 3+ fra 14 dpo, ikke tvillinger og helt normalt. HCG-stigning varierer veldig individuelt, så den må tas med klype salt. Blod er også mye bedre å måle nøyaktige doser i enn urin da hvor mye som skilles ut i urinen varierer fra person til person.

Anonymkode: 2ef9d...f6d

Da er vi raske på HCG stigning vertfall😊 det er godt det stiger og ikke bryter!

Anonymkode: d633f...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være et tegn på tvillinger, men mest sannsynlig ikke. HCG-nivå og stigning er veldig individuelt, har jeg skjønt. Jeg testet bare 12 dpo med CB, og da var den 2-3. Men fikk vite at jeg hadde uvanlig høy hcg fordi jeg tok blodprøver, og jeg fikk beskjed om at det kunne bety at det var to. Men nå hadde jeg satt inn to egg ved prøverør, så da var det en viss sjanse for tvillinger. Det var bare én. Jeg fikk vite at det var litt bittelitt lavere sjanse for tidlig spontanabort med høye hcg-verdier :) 

Anonymkode: c788c...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også 3+ da jeg var 4+3, men jeg aner ikke mår eggløsning var. Regner med det bare er en 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være et tegn på tvillinger, men mest sannsynlig ikke. HCG-nivå og stigning er veldig individuelt, har jeg skjønt. Jeg testet bare 12 dpo med CB, og da var den 2-3. Men fikk vite at jeg hadde uvanlig høy hcg fordi jeg tok blodprøver, og jeg fikk beskjed om at det kunne bety at det var to. Men nå hadde jeg satt inn to egg ved prøverør, så da var det en viss sjanse for tvillinger. Det var bare én. Jeg fikk vite at det var litt bittelitt lavere sjanse for tidlig spontanabort med høye hcg-verdier :) 

Anonymkode: c788c...00c

Takk for svar. Spennende uansett😊 kjenner bare jeg er glad jeg har såpass høy stigning, for føler meg automatisk mer trygg rundt alt sammen. Har en såpass diffus bakgrunn med svangerskap - så velger å tro det beste nå!!! ☘️ 

 

Ikke sant! Enda godt å høre det da😊

Anonymkode: d633f...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Bokdamen skrev:

Jeg fikk også 3+ da jeg var 4+3, men jeg aner ikke mår eggløsning var. Regner med det bare er en 😅

Ikke sant! Godt å se at det er fler😅 virka bare så unaturlig for min del - men da velger jeg å slappe av!

Anonymkode: d633f...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...