Gå til innhold

Belastning i ledd når man er overvektig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fader altså, jeg blir så stressa. Kom over denne videoen på youtube....


Nå er ikke jeg så stor som Tess Holiday, jeg er "bare" 23 kilo overvektig. Med andre ord må jeg gå ned 23 kg for å være normalmektig i følge BMI, og for meg er BMI en veldig god pekepinn siden jeg ikke har noe særlig med muskler. Har jo nesten 50% fett på kroppen... 

Jeg liker å trene, og da spesielt HIIT og cardio. Øvelser som jumping jacks, burpees, jumping squats, lateral jumps +++ syns jeg er gøy, og jeg prøver å trene det 3 dager i uken. Jeg bruker noen treningsvideo fra noe som heter Fitnessblender, og har gjort det i noen uker nå. Jeg har ikke fått smerter i knærne eller noe, men bør jeg slutte med det? Er det farlig for knærne mine? :( Vil jo ikke plutselig pådra meg skade. 

Anonymkode: fa168...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke sammenligne deg med en person som sikkert er 100 kg overvektig!

Selvfølgelig skal du ikke slutte med treningen dersom du er sprek og skadefri, og når du trener så mye så tviler jeg på at du har 50% kroppsfett. Mye av vekten din er nok muskler.

Kos deg med treningen, regelmessig trening vil nok føre til vektnedgang uansett når du kombinerer det med enkelte kostholdsgrep.  

Anonymkode: 6f88f...955

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert smertene dine kommer pga overvekt, det kan godt hende de kommer av feilbelastning og feil utførelse av øvelsen. 

Jeg trente mye hjemme før til videoer, og mer enn en gang har jeg måttet slutte pga smerter. En gang endte jeg opp med å overbelaste en sen i ankelen og måtte få tabletter for å roe betennelsen. Selv om jeg trodde jeg trente riktig! 

 

Anonymkode: 8b301...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er jo sykelig fedme. Så feite folk finnes kun i USA, så du kan ikke sammenligne det med noe realistisk her. 

Anonymkode: 02d23...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sikkert smertene dine kommer pga overvekt, det kan godt hende de kommer av feilbelastning og feil utførelse av øvelsen. 

Anonymkode: 8b301...296

Men hun sier jo at hun ikke har noen smerter eller skader.

Da blir det tullete å skulle slutte med trening fordi en random "ekspert" uttaler seg om trening av en person me fedme klasse 3.

TS, du har ingenting å være bekymret for ifb lett overvekt. Fortsett med treningen din dersom du liker det

Anonymkode: b9712...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orka knapt å se noe av videoen pga han masete amerikaneren. Uansett. En overvektig person bærer mye ekstra vekt hver dag som selvfølgelig belaster spesielt knærne mye. God trening for en såpass overvektig som denne dama vil være svømming eller roing f.eks. Noe der ikke all vekten presses ned over knærne, som ved hopping og løping. 

Men viktigere enn trening i et slikt tilfelle, er reduksjon i kalorier inn. Mat er kilo, trening er gram.

Anonymkode: d96ec...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...