Gå til innhold

Termin desember 2019


LittleBee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Melder meg også på her (på tross av at det fortsatt er veldig tidlig 😅). Termin 22. desember

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen sier 30.nov og appen sier 1.des  🙈

Så får vente til ultralyd for å få den 100%, men gikk over med førstemann så regner med jeg går over neste gang også så da blir det desember uansett 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at vi er flere! Hvordan er dere i formen, har dere tenkt på eller allerede vært på TUL, osv. osv? 😊

 

Selv er det opp og ned, kvalm en dag for så å nesten glemme av at jeg er gravid dagen etterpå. Får jo hodet til å spinne siden jeg har hatt en MA før, men prøver å ta en dag av gangen. Har en gynekologtime i starten av mai hvor jeg vet det blir UL for å sjekke livmorhalsen, så trenger eegentlig ikke å bestille noe mer. Men vet ikke om jeg klarer å vente med UL til da. Er da 10-11 uker og får hetta om det har skjedd noe igjen og ikke får nyss om det før da.. Noen som sjekker med TUL for å roe nervene? 🙈

-🐝

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen er ganske bra, har kjent litt uggenhet, men ikke plagsom kvalme. Er ellers mye trøttere enn vanlig på ettermiddagen da. 

Vi skal på tidlig UL privat i uke 8 🙏❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen helt fin, bare litt trøtt og irritabel😜 Har tenkt å bestille tidlig ultralyd selv. Både fordi jeg trenger å roe nervene og fordi jeg ønsker oppfølging da jeg ble gravid etter bruk av hormoner. 

Usikker på hvor tidlig det er lurt å bestille TUL🤔 Har lyst til å dra så fort som mulig, men vet det er lite man ser før tidligst uke 6. Tenker kanskje å bestille til jeg er 7+0. Da skal det jo være mulig å se noe🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med termingruppe og flere desember babyer 😀Jeg har termin 13. Desember. Følges opp av gynekolog ukentlig ettersom jeg ble overstimulert og ganske syk i forbindelse med prøverørsforsøket. Skal til sjekk i morgen, er i uke seks og i følge mine beregninger skal hjertet begynner slå i disse dager.  Syntes enda det er for godt til å være sant at vi endelig har lykkes etter lang tids prøving, så hadde vært utrolig deilig å få se noe på ultralyden i morgen (annet enn de massive eggstokkene mine 😂).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også gjerne med her 😊 foreløpig termin ser ut til å være 17 desember. Jeg har ustabil syklus og ble stimulert med letrozol så vet derfor ikke helt når eggløsningen fant sted. 

Formen min er helt fin enn så lenge. Kjenner små murringer i magen fra tid til annen. Kjenner meg også litt trøtt, Men det kan like gjerne være pga to veldige travle uker på jobb.

Jeg er veldig nervøs for at dette ikke skal gå veien. Sikkert mest pga letrozol og at jeg ikke vet så mye om det. Jeg har akkurat bestilt time hos gynekologen som satt meg på pillene. Det blir i uke 7. Håper vi får se noe da 🤞

Blir spennende å følge med dere andre her og dele tanker og spørsmål 😊

Endret av Tussi2018
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvalm og trøtt! Akkurat som med førstemann. Er ganske tøft å ta vare på en 15mnd gammel unge når man er gravid, sånn sett var det mye bedre første gang 🙈

Har bestilt TUL når jeg er i 12+6, for å kunne se og avdekke mest mulig ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Magda85 skrev:

Så gøy med termingruppe og flere desember babyer 😀Jeg har termin 13. Desember. Følges opp av gynekolog ukentlig ettersom jeg ble overstimulert og ganske syk i forbindelse med prøverørsforsøket. Skal til sjekk i morgen, er i uke seks og i følge mine beregninger skal hjertet begynner slå i disse dager.  Syntes enda det er for godt til å være sant at vi endelig har lykkes etter lang tids prøving, så hadde vært utrolig deilig å få se noe på ultralyden i morgen (annet enn de massive eggstokkene mine 😂).

Så bra du blir fulgt nøye opp! 👏🏼 Fikk du sett hjerte slå i dag, eller var det for tidlig? Man vet jo aldri helt på disse dagene fra eller til 😊🤰🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, LittleBee skrev:

Så bra du blir fulgt nøye opp! 👏🏼 Fikk du sett hjerte slå i dag, eller var det for tidlig? Man vet jo aldri helt på disse dagene fra eller til 😊🤰🏼

Fikk se en liten mørk flekk i livmoren, men legen fant ikke noen hjerteslag. Sannsynligvis bare litt for smått og tidlig enda, men skal tilbake om to uker 🤞. Kan jeg spørre hvorfor du skal på ul for å sjekke livmorhals? (Jeg er selv konisert, og litt bekymret..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Magda85 skrev:

Fikk se en liten mørk flekk i livmoren, men legen fant ikke noen hjerteslag. Sannsynligvis bare litt for smått og tidlig enda, men skal tilbake om to uker 🤞. Kan jeg spørre hvorfor du skal på ul for å sjekke livmorhals? (Jeg er selv konisert, og litt bekymret..)

Da har det nok skjedd ting om 2 uker skal du se 🤰🏼 ser de fleste klinikkene jeg har sjekket ut for TUL skriver man kan komme fra uke 6, men anbefaler uke 7 i tilfelle EL har vært litt senere enn man tror 😊 Så du var sikkert bare akkurat for tidlig. 

Det er ikke så lenge siden jeg ble konisert, ikke et år engang så jeg har bare vært på en etterkontroll. Fastlegen min sa det sjeldent blir fulgt opp (normalt sett) fordi de tar så lite de kan under inngrepet, men jeg er glad gynekologen min gjør det likevel. Så får de heller «friskmelde» meg om den er sterk og fin :) Siden du er innom gyn ganske ofte, hvorfor ikke spørre om de kan se på den? 🙏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, LittleBee skrev:

Da har det nok skjedd ting om 2 uker skal du se 🤰🏼 ser de fleste klinikkene jeg har sjekket ut for TUL skriver man kan komme fra uke 6, men anbefaler uke 7 i tilfelle EL har vært litt senere enn man tror 😊 Så du var sikkert bare akkurat for tidlig. 

Det er ikke så lenge siden jeg ble konisert, ikke et år engang så jeg har bare vært på en etterkontroll. Fastlegen min sa det sjeldent blir fulgt opp (normalt sett) fordi de tar så lite de kan under inngrepet, men jeg er glad gynekologen min gjør det likevel. Så får de heller «friskmelde» meg om den er sterk og fin :) Siden du er innom gyn ganske ofte, hvorfor ikke spørre om de kan se på den? 🙏🏼

Håper det, hadde nok gjort det litt mer virkelig å få se ett hjerte som slår, så håper på det om ett par uker 🤞🤞

godt tips, har ikke tenkt på at dette med livmorhalsen er noe de kan se - skal be de sjekke neste gang jeg blir undersøkt og følge litt ekstra med i tiden fremover så kanskje jeg kan bli litt beroliget . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjør det jenter, ei venninne ble fulgt ekstra opp i flere mnder selv om det var 8 år siden koniseringen så alle er vi forskjellige 🙏🏼 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har hatt blødninger? Jeg har hatt småblødninger idag på jobb og blir jo skikkelig utrolig av det. Mest brunt og litt friskt på papiret. Vært mindre i kveld så håper virkelig at det gir seg! Lagde en egen tråd der jeg spurte om råd siden jeg er helt ny på dette, og fikk råd fra flere om å få time hos lege for å sjekke hcg nivå. Må visst sjekke med en dag ellers to mellom for å se stigning. Må jo bli fredag og mandag eller mandag og onsdag da, hvis man skal rekke det før påske 🙈 

Jeg hadde egentlig tenkt å fortelle nyheten til mine foreldre i påsken, men nå vil jeg se det an frem til onsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt blødninger, men har mensenssmerter som kommer og går - så føler jeg bare går å venter på at det hele skal være over..

En nær vennine av meg hadde småblødninger første gang hun var gravid. Da gjennomgikk hun dessverre en MA rundt uke elleve- uten at det nødvendigvis hadde noe med blødningene å gjøre. Nå er hun gravid igjen og 17 uker på vei med de samme blødningene som sist- men håper og tror at det skal gå bra denne gangen. Alt ser normalt ut på undersøkelser. Har hørt om flere som har hatt blødninger til og fra gjennom ett helt fullgått svangerskap så det kan gå bra! 

Jeg ville tatt en HCG test med en dags mellomrom som du skriver selv, da får du svar og slipper å gå gruble på dette. Finnes eventuelt private legekontor, det koster en del - men de har åpent i helgene om du ikke orker vente. De kan sikkert ta samme type tester, uten at jeg vet dette sikkert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok HCG-stigning ved privat legekontor, betalte kun for blodprøven og betalte da kr 150 per gang, syns ikke det var ille :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...