Gå til innhold

Rengjøring av vannkoker...

Anbefalte innlegg

Gjest Vannvogna
Skrevet

Hvordan rengjør man egentlig en vannkoker? Jeg har en vannkoker med skjult element.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kok den opp med kaffetrakter-rensemiddel. Kok så rent vann noen ganger og skyll godt. Kan også gjøres om du har element som syns.

Skrevet

Litt eddik i vannet løser også opp skiten. Skyll godt etterpå.

Gjest Vannvogna
Skrevet

Tusen takk for tips jenter! :)

Har noe kaffetrakterrens liggende, så da tester jeg det!

Gjest Catwoman
Skrevet
Kok den opp med kaffetrakter-rensemiddel. Kok så rent vann noen ganger og skyll godt. Kan også gjøres om du har element som syns.

nei, det funker ikke gjorde det nettopp, noe som resulterte i vann utover hele kjøkkenbenken, fordi vannkokeren kokte over.

Og sikringen gikk, som følge av vann på ledningen eller noe sånt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det fungerte ikke hos meg heller. Vannkokeren ble ikke ren og jeg skal si det ble reaksjon på hu mor da skummende vann kom opp fra vannkokeren, utover benk og ned på gulvet :ler:

Elize

Skrevet

Leste et sted at man kunne bruke bakepulver i vannet til å rengjøre termoser o.l..... Stod i boka til snekker Otto... Har prøvd det på termosen min, og det funka bra. Skader ikke å prøve på trakteren. Tror du må la det stå en stund. Eddik skal visst og funke...

Gjest Vannvogna
Skrevet

:hoho: Jeg testet det tipset med kaffetrakterrens samme dag som jeg fikk tipset..og opplevde akkurat det samme som dere andre...satt i telefonen og hørte at det sildret på kjøkkenet.... :ler: Vannkokeren var rein...og det var også kjøkkenbenken og kjøkkengulvet!! :ler:

Tror ikke jeg skal prøve meg på et sånt stunt igjen! Vannkokeren overlevde heldigvis..men det var på nippet, det var reine badelandet etterpå! (jeg hadde bare halvfullt med vann også... :-?

Skrevet

Litt Jif skurekrem og en oppvaskkost gjør nytta. :)

Skrevet

Jeg bruker kaffetrakterrens i vannkokeren, men fyller ikke helt opp med vann og passer godt på. Etterpå går jeg over med en ren oppvaskbørste og det brune belegget forsvinner raskt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...